Vozači oprez – radarski sustav lovi i po Deželi

Sustav ‘Tutor’ neće štedjeti ni hrvatske građane koji kreću na zimovanje putem slovenskih autocesta. Tutoru ne smetaju ni noć, ni kiša, a učinkovite su i tijekom magle na vidljivosti od samo 30 metara.

Vozači oprez - radarski sustav lovi i po Deželi

Susjedi su posljednjih godina uveli niz preventivno-represivnih mjera kako bi smanjili broj poginulih na cestama, a u tome i uspijevaju. Prekršitelje prometnih propisa love stacionarnim i pokretnim kamerama, presretačima, laserima i radarima koji mjere brzinu i razmak između vozila.

Što se tiče represivnog elementa lova na prekršitelje, Slovenci od ovog ljeta koriste i helikopter u kojem policija dalekozorom lovi registarske oznake vozila zatečenih u prekršaju, za razliku od domaćih letjelica koje se koriste samo za nadzor.

U slovenskim gradovima i općinama dopušteno je uvođenje sustava kontrole brzine, a vodeća slovenska tvrtka za mjerne sustave Intermatic nudi i mogućnost iznajmljivanja uređaja koji služe za upozorenje, ali i lov na prekršitelje. Najnovije rješenje uvedeno u upotrebu kod susjeda je Tutor za mjerenje prosječne brzine na autocesti koji je inače već godinama prisutan u Italiji, ali i odnedavno u Austriji. Tutor na slovenskim autocestama, točnije na dionici Trojane – Blagovica u smjeru Ljubljane ‘operira’ još od lipnja.

Osigurajte sebe i svoje vozilo od nezgodnih slučajeva koji vas mogu snaći na cestama putem kompare.hr webshopa ili nazovite 01/555 0666 i zatražite najpovoljniju ponudu na tržištu osiguranja!

Iako je nacionalno Tutor pušten u pogon tek u rujnu, još nije dobio potvrdu slovenskog Zavoda za mjeriteljstvo te se svi dosad prikupljeni podatci o prekršiteljima zasad koriste samo za statistiku.

A što kaže statistika? U prvom tjednu je na navedenoj dionici prošlo skoro 137.000 vozila pri čemu je maksimalnu dopuštenu brzinu od 100 km/h premašilo 57% vozača (ili 78.090 vozila), a najviša izmjerena brzina iznosila je čak 218 km/h.

Tolerancija radarskog sustava od 10 km/h ne popravlja rezultat jer je u prekršaju uhvaćeno gotovo 30% vozača (41.100 vozila). Kada Tutor, vrijednosti više od 250.000 eura, dobije atest, slijedi druga faza pilot-programa u trajanju od 6 mjeseci u kojoj će prikupljeni podatci služiti i kao osnova za sankcioniranje prekršitelja.

Točna lokacija 2 kamere (ove kamere očitavaju registarske oznake svih vozila koja prolaze):

  • na već navedenoj dionici ispred ulaza u tunel Trojane
  • 5 kilometara dalje, na izlazu iz tunela Podmilj

Registarske oznake koje tu dionicu prođu prosječnom brzinom manjom od 108 km/h automatski se brišu iz sustava, dok podatci o prekršiteljima odmah ulaze u proces izricanja sankcija. Tvrtka DARS vlasnik slovenskih autocesta tvrdi da pristup podatcima ili možebitno brisanje registriranih prekršitelja nije moguć. Fotografije prekršitelja koje sustav registrira odmah će biti automatski prosljeđivane policiji koja zatim čestitkom uveseljava vlasnike vozila istih pločica.

Osigurajte sebe i svoje vozilo od nezgodnih slučajeva koji vas mogu snaći na cestama putem kompare.hr webshopa ili nazovite 01/555 0666 i zatražite najpovoljniju ponudu na tržištu osiguranja!

Zašto je odabran taj dio slovenskih autocesta? Štajerska dionica, jedna od najzahtjevnijih pri gradnji A1 autoceste, i njen odabir uvjetovani su gustoćom prometa, ali i činjenicom da je to jedna od devet točaka na kojima su se događale nesreće s najtežim posljedicama. Dosadašnja istraživanja istovremenu su pokazala i da veliki broj vozača ne poštuje ograničenje na dionicama punim tunelima, vijaduktima i mostovima.

Tutor je u Austriji, Češkoj i posebno u Italiji pokazao odlične rezultate i učinkovitost. Talijani su Tutor postavili još pred 10 godina i vrlo brzo počeli kontrolirati ponašanje vozača, a nakon prve godine korištenja smanjen je broj nesreća, a time i stopa smrtnosti (50%) te broj nesreća s teškim ozljedama (27%). Jedini problem s kojim se Talijani susreću jest sankcioniranje vozila stranih registarskih oznaka koje na 54 dionice autocesta i dalje krše propise bez kazne.

U slovenskim gradovima i općinama dozvoljeno je uvođenje sustava kontrole brzine pa tako Maribor, Ljubljana, Kopar, općine Postojna, Trebnje, Jesenice i Domžale imaju postavljene kamere. Ljubljana je umjesto stacionarnih kamera uvela lukavije rješenje – mjerne uređaje ugradili su u prtljažnike dvije Škode Yeti koje svakodnevno mijenjaju lokaciju na kojoj love nesavjesne vozače.

Za kaznu od 200 eura vrijedi držati malo veći razmak između vozila, zar ne? Slovenski policajci u borbi protiv nemarnih vozača koriste TruCAM – laserski pištolj koji pored brzine vrlo precizno mjeri i razmak između vozila. Susjedi su u nabavku 15.000 eura vrijednog alata krenuli jer je u 2014. godini čak 1.500 prometnih nesreća izazvano nepridržavanjem propisanog sigurnosnog razmaka od dvije sekunde.

Osigurajte sebe i svoje vozilo od nezgodnih slučajeva koji vas mogu snaći na cestama putem kompare.hr webshopa ili nazovite 01/555 0666 i zatražite najpovoljniju ponudu na tržištu osiguranja!