Većina ljudi ne zna što točno pokriva njihovo auto osiguranje pa se često šokiraju kad im ono zaista i zatreba ili kad čuju iskustva drugih ljudi.
Nerijetko se ispostavi da polica ne pokriva ono što smo mislili da pokriva ili, pak, da smo mogli proći jeftinije uz nekih drugi tip osiguranja.
Izbjegnite ove i druge najčešće greške koje ljudi čine pri kupovini auto osiguranja uz ovaj vodič i odaberite policu koja vam pruža dovoljno pokrića, štedi novac i pruža mirnu savjest.
- Pogreška #1: Ugovori se ne čitaju
- Pogreška #2: Ljudi ne znaju za moguća dodatna pokrića
- Pogreška #3: Police se ugovaraju bez popusta i bonusa
- Pogreška #4: Ne pazi se ne franšizu
- Pogreška #5: Voze se neosigurani automobili
- Pogreška #6: Ugovor se obnavlja tek nakon isteka
- Pogreška #7: Računa se na počekni rok od 30 dana
- Pogreška #8: Ugovara se najskuplje kasko osiguranje
- Pogreška #9: Ugovaranje svih osiguranja kod istog osiguravatelja
- Pogreška #10: Dizanje tužbe ili odustajanje nakon odbijenice
- Pogreška #11: Ne znaju koliku odštetu mogu očekivati
- Ostale greške
- Izbjegnite greške uz stručne savjete agenata
Pogreška #1: Ugovori se ne čitaju
Krenimo od najočitije greške: ne čitanje ugovora o osiguranju. Iako većina iskusnih vozača zna da moraju čitati ugovore – uključujući i sitna slova! – mnogi mladi vozači to još uvijek ne čine. Stoga se često iznenade kad doznaju da se ne mogu naplatiti od osiguravatelja.
Prije svega, važno je znati da je obvezno auto osiguranje osiguranje od odgovornosti, pa se još zove i osiguranje od automobilske odgovornosti (AO). Time se razlikuje od drugih vrsta osiguranja, poput osiguranja imovine ili života.
Ono će vam tako pokriti štetu prouzročenu na tuđim vozilima ili fizičku štetu nanesenu drugim osobama, no ne i onu na vašem automobilu. Tako obvezno osiguranje ne štiti vas niti vaš auto od prometnih nesreća ili prirodnih nepogoda, poput trenutno vrlo aktualne tuče.
No, kako bismo bolje zaštitili sebe i svoje vozilo, ne moramo nužno ugovarati skupa kasko osiguranja.
Pogreška #2: Ljudi ne znaju za moguća dodatna pokrića
Mnogi vozači ne znaju da uz obvezno auto osiguranje mogu ugovoriti i dodatna pokrića koja ih štite na razne načine, a na godišnjoj razini ne koštaju puno.
Putem dodatnih pokrića možemo osigurati automobil, na primjer od udara divljači, loma stakla i slično, no i zaštititi sebe u slučaju prometne nesreće, kvarova, troškova sudskog postupka i slično. |
Putem dodatnih pokrića (ridera) možemo, na primjer, ugovoriti pomoć na cesti, zamjensko vozilo tijekom dugih popravaka, naknadu za izgubljenu zaradu za vrijeme privremene nesposobnosti za rad, troškove odvjetnika, a čak i zaštitu stečenog bonusa.
Pogreška #3: Police se ugovaraju bez popusta i bonusa
Vozači često nisu svjesni da prilikom ugovaranja police auto osiguranja često mogu dobiti popuste i bonuse na konto prijašnjih osiguranja, drugih osiguranika u obitelji ili drugih uvjeta.
Usto, mnogi ne znaju i da osiguravajuće kuće često nude akcijske popuste pod određenim uvjetima. Neke nude popust na online ugovaranje polica; druge nude sezonske popuste unutar određenog vremenskog perioda.
Ne propustite aktualne popuste i moguće bonuse. Kontaktirajte naše agente danas za besplatne informacije o najboljim ponudama osiguravatelja u Hrvatskoj. |
Pogreška #4: Ne pazi se ne franšizu
Mnogi osiguranici previde da je njihovim ugovorom o osiguranju predviđena franšiza te se često iznenade kad im osiguravajuća društva isplate manji dio odštete – ili ju uopće ne isplate.
Naime, franšiza je dio štete koji osiguranik snosi sam, a čest je dio ugovora o kasko osiguranju. Ako franšiza postoji, njena visina mora biti jasno definirana u ugovoru.
Na primjer, pretpostavimo da je visina ugovorene franšize 200€. Slučaj A: Visina štete iznosi 400€. U ovom slučaju, osiguranik sam plaća 200€ odštete, a osiguravajuća kuća plaća preostali iznos, odnosno dodatnih 200€. Slučaj B: Visina štete iznosi 150€. U ovom slučaju osiguranik sam snosi sve troškove jer visina štete ne prelazi ugovorenih 200€ franšize. |
Iznimno je važno da budete načisto je li ugovorom o osiguranju definirana i franšiza, o čemu vas također mogu informirati naši agenti.
Pogreška #5: Voze se neosigurani automobili
Vozači često ne znaju da vožnjom neosiguranog vozila čine prekršaj, izlažu se kazni u visini do 50.000 kn (zakonom još nije definiran iznos u eurima), a u slučaju nesreće neograničeno odgovaraju svojom cjelokupnom imovinom.
Stoga je iznimno važno sklopiti i pravovremeno produljiti ugovor o auto osiguranju – što nas dovodi do iduće greške.
Pogreška #6: Ugovor se obnavlja tek nakon isteka
Većina vozača obnavlja ugovor tek nakon njegovog isteka, zbog čega ga često zaborave produljiti na vrijeme i tako, svjesno ili nesvjesno, voze neosiguran automobil.
Izbjegnite ovaj rizik tako da ugovor obnovite prije roka isteka. Koliko ranije ćete to moći učiniti definirano je vašim ugovorom o osiguranju.
Pogreška #7: Računa se na počekni rok od 30 dana
Također, više ne vrijedi staro pravilo. Polica osiguranja ne važi uvijek 30 dana od isteka ugovora!
Ovako stoji u novom članku 3. Zakona o obveznim osiguranjima u prometu:
14. “počekni rok” je razdoblje od najviše 30 dana od isteka ugovora o osiguranju u kojem se prava i dužnosti iz ugovora o osiguranju produžuju. |
Dakle, 30 dana je maksimalan, a ne obvezni rok do kojeg vam vrijedi polica osiguranja. Pronađite koliko točno dana nakon isteka vrijedi vaša polica u ugovoru.
Pogreška #8: Ugovara se najskuplje kasko osiguranje
Kasko osiguranje, za razliku od obveznog auto osiguranja, štiti same osiguranike i njihova vozila i zato ga je dobro ugovoriti.
No, mnogi ne znaju koje sve mogućnosti imaju pri ugovaranju kaska i da zapravo mogu proći puno jeftinije nego su mislili.
- Kasko se može ugovoriti i na nekoliko dana, na primjer za vrijeme trajanja godišnjeg odmora.
- Postoji puno i djelomično kasko osiguranje te različite kombinacije koje ovise o osiguravajućim društvima. Djelomično kasko osiguranje će vas zaštititi od točno ugovorenih grupa rizika, na primjer od loma stakla.
Naši agenti vas mogu besplatno posavjetovati o različitim dostupnim mogućnostima.
Pogreška #9: Ugovaranje svih osiguranja kod istog osiguravatelja
Mnogi vozači također misle da kasko osiguranje moraju ugovoriti s istim društvom s kojim su ugovorili obvezno auto osiguranje i obrnuto.
Neki se, pak, na to odlučuju zbog jednostavnosti – ne žele trošiti vrijeme na istraživanje ponuda drugih osiguravatelja ili u svoje odabrano društvo već imaju neko povjerenje.
No, činjenica jest da nam ugovaranje osiguranja kod različitih osiguravatelja često može uštedjeti novac, ali i osigurati povoljnije uvjete. |
Naša besplatna usluga može vam olakšati i ovaj korak. Agenti će vam dati informacije o uvjetima svih osiguravatelja koji vas zanimaju tijekom jednog poziva.
Alternativno, možete i sami zatražiti te usporediti ponude više osiguravajućih društava prije ugovaranja police.
Pogreška #10: Dizanje tužbe ili odustajanje nakon odbijenice
Osiguravajuća društva često pokušavaju naći način da odbiju zahtjev za odštetom ili se izvuku sa što manjim iznosom.
Potom mnogi osiguranici kojima je odbijen i prigovor odmah angažiraju odvjetnika i dižu tužbu – ili pak u potpunosti odustaju od odštete misleći da će troškovi sudskog postupka biti preveliki ili da nemaju šanse dobiti slučaj.
No, većina njih nije svjesna da prije toga mogu pokušati riješiti situaciju putem Hrvatskog ureda za osiguranje (HUO).
HUO, među ostalim, rješava pritužbe osiguranika te ima poseban Centar za mirenje pa se u slučaju nepovoljnog odgovora osiguravatelja prvo obratite njima.
Pogreška #11: Ne znaju koliku odštetu mogu očekivati
Već smo spomenuli da mnogi vozači nisu svjesni da su ugovorili franšizu koja podrazumijeva da dio ili svu štetu podmiruju sami. Usto, mnogi ne znaju niti koliku odštetu uopće mogu očekivati.
Pretpostavimo da u svojoj polici osiguranja nemate ugovorenu franšizu. Tada su vam osiguravajuća društva obvezna isplatiti nastalu štetu u cijelosti, ali samo ako ne prelazi ugovoreni limit.
Za primjer pretpostavimo da je visina limita 8.000€. Slučaj A: Visina štete iznosi 5000€. U ovom slučaju, osiguravajuće društvo isplaćuje cijelu nastalu štetu (pod uvjetom da nije ugovorena franšiza). Slučaj B: Visina štete iznosi 9.000€. U ovom slučaju, osiguravajuće društvo isplaćuje 8.000€, a osiguranik sam snosi preostali iznos, odnosno 1.000€. |
Ostale greške
Naposljetku, nabrojimo ukratko još tri moguće greške:
- Ne pazi se na bonus-malus i ne uračunava ga se u cijenu premije. Bonusi mogu sniziti premiju, dok ju malusi povisuju. Vozač stječe bonuse ako u prethodnom razdoblju nije imao prijavljenu i isplaćenu štetu, dok malus stječe nakon isplaćene štete po polici. Lakše izračunajte cijenu police za vaše konkretno vozilo uz naš kalkulator za obvezno auto osiguranje.
- Gubi se pravo na isplatu štete. Svaki ugovor o osiguranju jasno definira kada osiguranik gubi pravo na isplatu štete, no mnogi vozači previde ove uvjete. U pravilu osiguravatelji ne isplaćuju odštetu ako je vozač upravljao automobilom pod utjecajem droga, psihoaktivnih lijekova ili alkohola iznad dopuštene granice, ako je svjesno vozio tehnički neispravan automobil, ako je šteta prouzročena obijesnom vožnjom i slično.
- Vozači ne znaju kako osiguravatelj određuje visinu isplate štete, pa ga teže osporavaju. Visina odštete se određuje na temelju procjene troškova koju daje servis, ali i starosti vozila i njegove vrijednosti. Osiguranik može dobiti i isplatu totalne štete (prema trenutnoj cijeni vozila) ako vrijednost popravka premašuje vrijednost amortiziranog vozila.
Izbjegnite greške uz stručne savjete agenata
Greške se događaju i iskusnim vozačima jer je zaista teško samostalno doznati sve uvjete i cijene različitih osiguravajućih društava.
Ovaj proces vam mogu olakšati naši agenti koji će vam dati sve bitne informacije (i pregled cijena svih glavnih osiguravatelja u Hrvatskoj) tijekom jednog poziva.
Naša usluga je besplatna za vas. Proviziju plaćaju osiguravajuća društva. Kontaktirajte nas već danas!