Umjesto novog, sve češće kupujemo rabljeni automobil

Otkako smo u EU, hrvatski građani u sve većem broju umjesto novih kupuju rabljena vozila. Hrvati da se odreknu mirisa novog automobila? Takva bi vijest još prije 10 godina zvučala kao znanstvena fantastika.

kompare_automobili_novi_rabljeni

2008.: Na 4 nova 1 rabljeni

Te 2008. godine, kada globalna ekonomska kriza još uvijek nije bila na vidiku, baš kao ni famozni skok švicarskog franka, na četiri nova automobila koji su se po prvi puta registrirala u Hrvatskoj, dolazio je tek jedan rabljeni.

U brojkama, te je godine Centar za vozila Hrvatske zabilježio nevjerojatnih 80.419 tehničkih pregleda novih i samo 19.191 tehničkih pregleda rabljenih vozila. Govorimo, dakle, o kategoriji osobnih vozila ili kako se to stručno kaže, o kategoriji M1.

2018.: Na 3 nova 4 rabljena

No, prošle godine situacija se stubokom promijenila. Tijekom 2018. godine CVH bilježi 61.732 tehničkih pregleda novih automobila, te čak 79.345 tehničkih pregleda rabljenih vozila!

U međuvremenu, globalna ekonomska kriza koja, ispostavilo se, nije uspjela zaobići Hrvatsku, značajno je smanjila želju građanina za automobilima, neovisno o tomu je li riječ o novim ili rabljenim osobnim vozilima.

Ulazak u Europu

Iz godine u godinu broj prvi puta registriranih automobila pada, a taj trend zaustavljen je tek 2014. godine. Iste te godine po prvi puta broj rabljenih vozila u stanicama za tehnički pregled nadmašit će broj novih.

Razlog tomu je, slažu se stručnjaci, ulazak Hrvatske u Europsku uniju.

Njemačka postala domaće tržište

Pristupanjem zajedničkom europskom tržištu, Hrvatska se prije svega morala odreći visokih nameta za uvoz rabljenih vozila.

Pravila su se stubokom promijenila. Hrvatima tradicionalno atraktivna tržišta rabljenih vozila poput njemačkog, zahvaljujući ulasku u EU, na neki način postala su domaća. Tako je i uvoz prestao biti uvoz i postao unos.

Izvor: Centar za vozila Hrvatske, kliknite na fotku za veći prikaz

Godišnje 10.000 rabljenih više

Jednostavnija procedura i niža davanja državi tako su rezultirati višestrukim povećanjem rabljenih vozila i to nauštrb onih novih, kod kojih su nameti i dalje ostali visoki.

Prvi tehnički pregledi rabljenih vozila u Hrvatskoj tako od 2014. godine rastu stabilnom brojkom od čak deset tisuća godišnje, dok je rast novih ipak nešto sporiji.

Vozni park stari

Velik unos rabljenih automobila za posljedicu ima i starost prosječnog voznog parka. S prosječnih 9,83 godine starosti iz 2008. godine, hrvatski vozni park u kategoriji M1 ostario je na 12,64 godine u 2018. godini.

Što je prosječna starost vozila veća, to je u prosjeku i prometna situacija nesigurnija.

Usporedite osiguranja, kupite online i uštedite. Kliknite! →

Prijavi se na newsletter i
ne propusti priliku za pravu uštedu

KOMPARE SERVIS

Kompareovci Iskustva kupaca Za partnere Poslovi Poslovni podaci Kontakt

ONLINE KUPOVINA

Kompare garancija Kompare poklon bon Postupak ugovaranja Načini plaćanja Česta pitanja Podaci i upute za plaćanje Provjera police dopunskog zdravstvenog osiguranja Upute za refundaciju i ugovorne ustanove

SIGURNOST KUPACA

GDPR Opći uvjeti Privole i pritužbe Otkazivanje ugovora i raskid police Politika obrade osobnih podataka Obavijest potrošačima Akcije u osiguranju

Načini plaćanja

Jednokratno općom uplatnicom ili karticama do 12 rata bez kamata.

© 2012-2019 kompare.hr

Distribuciju osiguranja omogućuje posrednik u osiguranju Custodia d.o.o za zastupanje u osiguranju
HANFA Datum dozvole za rad 09.08.2013.,Klasa dozvole za rad UP/I-453-02/13-37/38