NAGRADNA IGRA: Usporedi osiguranja ili telekom usluge, ugovori na kompare.hr i osvoji Opel Mokku!
Usporedi, kupi i osvoji Opel Mokku!

Registracija vozila – sve informacije na jednom mjestu

Tehnički pregled vozila i registracija vozila dvije su odvojene stvari. No, u razgovornom jeziku pod “registracijom” se najčešće misli i na tehnički pregled i na registraciju, kao i na kupovinu police obveznog auto osiguranja. Idemo redom.

kompare poskupljenje automobila

Tko sve mora obaviti tehnički pregled

Ako ste vlasnik novog vozila, prvi kupnji automobila obavit ćete prvi tehnički pregled i potom ste mirni sljedeća 24 mjeseca. Nakon drugog tehničkog, nastavljate s preglednima “na regularnoj bazi”, svakih 12 mjeseci. Rabljena vozila moraju na tehnički pregled svakih 12 mjeseci, a lake prikolice svakih 36 mjeseci.

Radni strojevi jedini su koje ne morate voziti na tehnički pregled.

No, pripazite!

Imate li neplaćene kazne za prometne prekršaje, vožnju pod utjecajem alkohola ili nepodmirene kazne za parking (“dnevne karte”), nećete moći registrirati automobil! Unazad dvije godine, stanice za tehnički pregled imaju uvid u registar dužnika koji je povezan s MUP-ovom bazom podataka, ažuriranom svakodnevno. Prilikom dolaska na tehnički će vam reći imate li neplaćenih kazni, koliki je iznos i tek kad ih platite možete obaviti registraciju i tehnički pregled.

Prvo polica obveznog auto osiguranja, onda tehnički

Ugovaranje police osiguranja možete obaviti brzo i jednostavno putem kompare.hr servisa. Unesite podatke o vozilu i vlasniku, usporedite cijene 10 osiguravajućih kuća i odaberite ponudu koja vam najviše odgovara.

Kupljena polica, odnosno e-polica, stiže vam na mail u roku od 15 minuta i možete na tehnički.

Osim što ćete kod nas dobiti najbolju vrijednost za vaš novac, mi vam možemo i duplicirati bonus. Ako netko od članova vaše uže obitelji ima vozilo sa 50% bonusa, isti iznos bonusa možete imati i vi, a oni ga pri tome ne gube.

Nakon ugovaranja osiguranja, možete na tehnički pregled

Tehnički pregled i registracija vozila, tj. produljenje prometne dozvole se može obaviti u bilo kojoj stanici za tehnički pregled vozila, na cijelom teritoriju Republike Hrvatske.

Koliko košta tehnički pregled? Izračunajte na našem kalkulatoru.

Od dokumenata će vam trebati:

 osobna iskaznicu (vlasnika automobila)

  • potvrda o invaliditetu ako postoji
  • nova polica osiguranja

Registrirate li automobil prvi put, uz navedeno ćete trebati i:

 dokaz o vlasništvu vozila

  • račun proizvođača ili trgovca u Republici Hrvatskoj s iznosom posebnog poreza
  • potvrda ili druga javna isprava koja sadrži podatak o vašem OIB-u

Nakon obavljenog pregleda, stanica za tehnički pregled popunjava prometnu dozvolu (neovjerenu) i registracijski list.Nije na odmet podsjetiti da klasična “knjižica vozila” više ne postoji, nego je dio prometne dozvole.

Kako izgleda tehnički pregled vozila

1. Prijava vozila. 

Prilikom prijave vozila u informatički sustav, potrebni će vam biti gore spomenuti dokumenti. Referent na prijavi tehničkog pregleda ispisuje kontrolni list, kojeg vlasnik vozila zajedno s prometnom dozvolom daje prvom slobodnom nadzorniku tehničke ispravnosti vozila.

VAŽNO: Plaćanje tehničkog pregleda u većini stanica se obavlja u ovom trenutku, prije samog pregleda, odnosno kao uvjet izlaska na pregled vozila.

2. Identifikacija i pregled unutrašnjosti vozila

 Nadzornik uspoređuje podatke iz prometnih dokumenata pregledom VIN oznake i registracijske pločice. Nakon toga provjerava opće stanje vozila, uspoređuje tehničke karakteristike guma, pregledava staklene površine, sigurnosne pojaseve, podizače stakala, te obavezne kutiju prve pomoći, rezervne žaruljice i sigurnosni trokut.

3. Kontrola kočnica

Prilikom kontrole kočnica ispituje se kočiona sila. Sva odstupanja od zakonskih normi znače ne samo pad na tehničkom pregledu nego i opasnost na cesti. Nemojte riskirati, redovito servisirajte kočnice!

4. Pregled vozila na kanalu

 Pregledava se donji postroj, korozija, ispušni sustav, dijelovi ovjesa, prijenosni mehanizam, pragovi, unutrašnja strana guma i slično.

 5. Eko – test

Eko- testom se ispituje udio štetnih plinova (tvari) u ispuhu vozila. Eko – testu podliježu vozila s benzinskim motorima koja su proizvedena od 1970. godine, te vozila s dizel motorima koja su proizvedena od 1980. Vozila s ugrađenom plinskom instalacijom ne podliježu ispitivanju ispušnih plinova.

 6. Pregled kočione tekućine

Pregledava se i stanje (količina) kočione tekućine.

 7. Pregled svjetala

Na svakom vozilu je točno određen postotak nagiba svjetala koji se uglavnom kreće u rasponu od 1% do 1,3%. To možete vidjeti i na plastičnom nosaču ili naljepnici u motornom prostoru. Uz “jačinu” svjetala, pregledavaju se i žmigavci, kao i stražnja štop svjetla.

8. Ispisivanje zapisnika

Po završetku tehničkog pregleda nadzornik donosi završnu ocjenu tehničke ispravnosti vozila, te sve rezultate unosi u bazu podataka. Nakon toga ispisuje zapisnik o tehničkom pregledu, a pojedinosti usmeno objašnjava vlasniku vozila. Ako je sve u redu, ispunjen je prvi uvjet za registraciju vozila.

9. Registracija vozila

Nakon ovjere tehničke ispravnosti vozila, te naplate propisanih obveza, vozilo se može registrirati, odnosno produljiti valjanost prometne dozvole. Dakle, ranije ste platili tehnički pregled, a poslije pregleda vas čeka plaćanje registracije, koja uključuje i plaćanje nekoliko zakonom propisanih “nameta”, poput naknade za ceste. Produženje registracije vozila može, osim vlasnika vozila, obaviti i druga osoba uz predočenje osobne iskaznice vlasnika vozila i svoje osobne iskaznice.

Što ako automobil registrirate prvi puta?

Registrirate li svoj automobil prvi puta, u nadležnoj policijskoj postaji ili postaji za registraciju vozila trebate priložiti:

  • Dokaz o vlasništvu vozila
  • Račun proizvođača ili trgovca u Republici Hrvatskoj s iznosom posebnog poreza
  • Dokaz o plaćenim propisanim davanjima (obvezno osiguranje, godišnja naknada za ceste, posebna naknada za okoliš)
  • Registracijski list
  • Prometnu dozvolu
  • Osobnu iskaznicu

Policijska postaja će vam, ako je sve u redu, ovjeriti prometnu dozvolu. S njom odlazite u stanicu za tehnički pregled koja vam izdaje registarske pločice. Osim onih ‘klasičnih’, koje ćete platiti 65 kuna, možete zatražiti registarske pločice po narudžbi s unaprijed zadanom brojčanom i slovnom oznakom, 278 kuna ili registarske pločice po izboru koje će vas koštati 2000 kuna. Usput, želite li zamijeniti svoje postojeće registarske pločice onima po narudžbi ili po izboru zahtjev za izdavanje trebate podnijeti u nadležnoj policijskoj upravi, odnosno postaji.

Postupak pri produživanju registracije

Tehnički pregled i registraciju vozila možete obaviti prije isteka, točnije, 30 dana ranije ili u tekućem mjesecu kada registracija ističe u bilo kojoj stanici za tehnički pregled vozila u Hrvatskoj. Nakon ugovaranja osiguranja, obavljenog tehničkog pregleda i plaćanja naknada, u stanici za tehnički pregled će vam produljiti prometnu dozvolu i time ste završili postupak registracije vozila.  

Koliko će vas ukupno koštati registracija vozila 

  • Cijena police osiguranja vozila ovisi o mnogim faktorima, na kompare.hr usporedite ponude čak 7 osiguravajućih kuća i odaberite najpovoljniju za sebe.
  • godišnja naknada za ceste i posebna naknada za okoliš. Naknada za ceste ovisi o obujmu motora i emisijskom razredu vozila, a kreće se od 180,60 kuna do 1201 kune.
  • posebna naknada za okoliš od 26,25 kuna do 226,80 kuna.
  • Porez prema snazi motora izraženoj u kilovatima, a od ove godine plaća se i porez za četverocikle.
  • 35 kuna za obrazac prometne dozvole (ako automobil registrirate prvi puta)
  • 65 kuna za registarske pločice (ako automobil registrirate prvi puta)
  • 15 kuna u državnim biljezima(ako automobil registrirate prvi puta)

Podsjećamo kako se od početka ove godine godišnji porez na cestovna motorna vozila starosti do deset godina, plaća prilikom registracije. Ovaj se porez do sada plaćao temeljem rješenja Porezne uprave koje nam je stizalo poštom.

Imate li nejasnoća ili pitanja, javite nam se!

Kupi direktno na kompare.hr
Usporedi cijene svih osiguranja vozila