Sigurni smo da nikada niste udarili u zid kada ste parkirali, ali ako neki vaš prijatelj jest, zasigurno je to bio trenutak kada je počeo razmišljati o parkirnim senzorima.
Tvornička ili naknadna ugradnja?
Tvornički ugrađeni senzori u pravilu će biti precizniji od onih naknadno ugrađenih. Bit će i povezani s ostalim sustavima vozila pa neće uzimati dodatni prostor. No, nedostatak im je u pravilu viša cijena od senzora koji se ugrađuju naknadno, kao i viša cijena rezervnih dijelova, odnosno popravka. Ako kupujete rabljeno vozilo, svakako nastojte uzeti ono s već ugrađenim senzorima.
No, bez obzira je li riječ o tvorničkoj ili naknadnoj ugradnji, investicija je to koja će vam se (najmanje) jednom isplatiti. I to bez obzira jeste li tek sjeli za volan ili ste iskusni vozač.
Gužve u gradovima i skučena dvorišta
Većina novijih vozila ima dosta velik mrtvi kut. To podosta otežava parkiranje i manevriranje, pogotovo u gradovima gdje su česte prometne gužve pa je potrebno što brže parkirati. Dobro će doći i u skučenom dvorištu ili raznoraznim stvarima pretrpanoj garaži. Parkirni senzori upozorit će vas na zidove, žardinjere, visok kolnik, pa i na osobe koje su vam u tom trenutku u mrtvom kutu. Čuvat će vam vozilo od oštećenja. Jednom kada se na njih prilagodite i naviknete, pitat ćete se zašto ste ih toliko dugo uopće izbjegavali.
Kako rade senzori?
Princip rada senzora je jednostavan. Što je prepreka bliže, to će stanka između zvučnog signala upozorenja biti kraća. Ako blizina objekta postane ugrožavajuće bliska, zvučni signal postaje neprekinut. Kada je u pitanju kamera za vožnju unazad, na ekranu imate oznake udaljenosti koje će vam dodatno pomoći.
Tri su glavne vrste parkirnih senzora. Ultrazvučni i elektromagnetski udaljenost prepreke signaliziraju zvukom, a tu je i kamera za vožnju unazad. Ona nudi vizualni pregled stražnje strane, ali i zadivljuje suvozača i ostale putnike.
Ultrazvučni senzori
Najčešće se koriste ultrazvučni parkirni senzori, pogotovo kada je riječ o prvoj ugradnji. Ugrađuju se u branike. Ponekad, ovisno o veličini automobila i budžetu, nisu u oba, nego samo u stražnjem braniku. Kružnog su oblika, obično u boji branika, a rade na principu sonara.
Elektromagnetski senzori
Iako su manje popularni od ultrazvučnih, elektromagnetski senzori manje su zahtjevni po pitanju ugradnje jer se ne ugrađuju u branik, nego iza njega. Zato nema potrebe za mijenjanjem, odnosno bušenjem. S obzirom da rade na elektromagnetskom principu, smatraju se najmanje pouzdanima, pa je preporuka (koja vrijedi i kada nemate senzore) da se u rikverc ipak vozite polako.
Kamera za vožnju unazad
Tehnološki najnaprednija i svakako najatraktivnija verzija parkirnih senzora je kamera za vožnju unazad. Iako postoje i verzije koje će vam sliku slati na zaslon mobitela, čime izbjegavate potrebu za kupnjom skupog ekrana, nabavka i ugradnja kamere zna biti opterećenje za džep. S obzirom da se oslanja na čulo vida, ako je slabije kvalitete, moguće je da po noći i u mračnim prostorima možda i ne bude od prevelike koristi.
Usporedite osiguranja, kupite online i uštedite. Kliknite! →