Doznajte zašto su od rujna novi automobili poskupili

Potrošnja goriva i količina ispušnih plinova u novih automobila diljem EU od početka rujna testira se po novoj metodi nazvanoj WLTP.

kompare poskupljenje automobila


Realniji rezultati emisije ispušnih plinova

Riječ je o globalno usklađenom ispitnom postupku za laka vozila. Za razliku od prethodne NEDC metode, WLTP u obzir uzima mnogo više detalja i situacija u kojima se vozači nalaze, ali i više brzine te veću udaljenost. Zbog toga WLTP metoda daje mnogo realnije, pouzdanije rezultate mjerenja ispušnih plinova.

Sadašnjim testovima, istini za volju, nitko ionako ne vjeruje, pa je dobro što će rezultati biti realniji. No, upravo zahvaljujući realnijim rezultatima, ispostavilo se da su CO2 emisije dosta veće nego što su ih do sada deklarirali proizvođači automobila.

 

Veći nameti

Prema prvim podacima, povećanje emisije štetnih plinova iznosi minimalno 15%, a često i 30%. Veće emisije znače i veće trošarine, odnosno povećanje posebnog poreza za motorno vozilo (PPMV).

 

U kolovozu prodaja automobila probila plafon

Upravo iz straha od većih trošarina, na europskom tržištu bilježi se upečatljiv skok prodaje novih automobila tijekom srpnja i kolovoza. Prema podacima ACEA, europske udruge proizvođača automobila, prodaja vozila u srpnju je skočila za 10,5% u odnosu na isto razdoblje lani. U kolovozu, usred ljeta, kada se tradicionalno bilježi najmanje prodanih automobila, prodaja je nadmašila sva očekivanja s povećanjem od čak 31,2%.

 

Novi model naplate

Da stvar bude gora, u Hrvatskoj je upravo početkom ove godine predstavljen novi model naplate dadžbina na nove automobile. Prema njemu se udio CO2 u ukupnom trošku povećao sa 50 na 68%. Samim time, svako, pa i najmanje povećanje emisije CO2, kupac itekako osjeća na cijeni vozila.

 

Naputak nije spriječio poskupljenje

S obzirom na to da vozila i dalje ispuštaju jednaku količinu štetnih plinova, Europska komisija dala je naputak da se davanja temeljena na CO2 ispuhu ne bi smjela povećati. No, u praksi se događa upravo suprotno.

 

Vlada (još) nije reagirala

Trgovci moraju napraviti homologaciju po WLTP-u (odnosno koreliranom WLTP-u u prijelaznom razdoblju) što donosi veću potrošnju, a samim tim i veća davanja. Od Vlade RH, koja bi uredbom mogla sniziti koeficijente prema kojima se računa PPMV, još uvijek nema reakcije.

 

Kupujte s lagera

Ako ste u procesu nabavke novog automobila, birajte ono koje je na lageru, odnosno vozilo koje je već homologizirano. Naravno, imate li mogućnosti, birajte hibridno ili električno vozilo, pa ćete se izvući i bez trošarina.

Usporedite osiguranja, kupite online i uštedite. Kliknite! →