Napredni sustavi zaštite od 2022. obavezni u svim novim automobilima

Europski parlament odobrio je zakon o ugradnji sigurnosnih tehnologija u sva nova vozila od svibnja 2022. godine, ali i ugradnju inteligentnih sustava za postojeće modele vozila od svibnja 2024. godine. Prometovanje europskim cestama već za tri do pet godina trebalo bi biti, procjenjuju u EU, 20% sigurnije.

napredni-sustavi-zastite

Usporedbe radi, na prometnicima članica EU tijekom 2018. godine poginulo je 25.100 osoba, a 135 tisuća ih je teško ozlijeđeno, što nisu nimalo bezazlene brojke. Uz ugradnju naprednih sigurnosnih sustava u vozila, u EU su procijenili da bi tijekom 16 godina mogli sačuvati čak 25 tisuća života.

Sigurnost košta

U nove i postojeće automobile tako će se ugrađivati niz novih sustava za kontrolu brzine, kočenja, vožnje pod utjecajem alkohola i ostalih rizičnih situacija. U pitanju su najčešći uzročnici prometnih nesreća. Ono što se ne ističe jest i da razvoj i primjena novih tehnologija košta, pa možemo očekivati i više cijene novih automobila.

Kontrola brzine

Novi sustav za pomoć pri kontroli brzine (ISA) ne samo što će prepoznavati i upozoravati vozača na prekoračenje brzine, nego će moći samostalno smanjiti brzinu. Ipak, u nekim situacijama, poput, primjerice, pretjecanja kamiona, snažnim pritiskom na papučicu gasa moći će se privremeno “poništiti” ISA sustav.

Ako spavaš, ne vozi

Tu su i sustavi za upozoravanje u slučaju pospanosti i manjka pozornosti, kao i napredni sustav za upozoravanje u slučaju odvraćanja pozornosti vozača i signal za zaustavljanje u nuždi.

Upozorenje za naglo kočenje

Zaustavljanjem u nuždi smatra se svako naglo kočenje. Ako je riječ o putničkom vozilu, odnosi se na usporavanje veće od 6 metara u sekundi, dok je kod kamiona i autobusa ta brzina ograničena na 4 metra u sekundi. U tom slučaju, ovisno o proizvođaču i modelu vozila, signal se daje ili žmiganjem žmigavaca ili blicanjem štop svjetla.

Crne kutije i u automobilima

Nadalje, tu je i sustav za detekciju pri vožnji unatrag, ali i obaveza uvođenja uređaja za snimanje podataka o događajima, takozvana “crna kutija”. Spomenuti uređaji poznati su kao standardni dio opreme aviona, a funkcija će im biti ista. U “crnoj kutiji” elektronski će se bilježiti sve što se dogodilo prije, za vrijeme i nakon prometne nesreće.

Kočenje u slučaju opasnosti

Kao jedan od jamaca veće sigurnosti u prometu tu su sustavi za kočenje u slučaju opasnosti. Takvi uređaji trenutno su obvezni za kamione i autobuse, a ubuduće će biti obvezan dio opreme i u automobilima i lakim gospodarskim vozilima. Usto, nova vozila, a potom i ona starija, bit će “naoružana” sustavom za zadržavanje u prometnom traku.

Protiv “mrtvih kutova”

Velike novosti pripremaju se proizvođačima kamiona i autobusa, i to na radost njihovih vozača, ali i najugroženijih skupina u prometu. Naime, novi kamioni i autobusi bit će projektirani i proizvedeni s “izravnim vidnim poljem”, odnosno opremljeni naprednim elementima za najveće moguće smanjenje “mrtvih kutova” s prednje i bočne strane vozača. To će omogućiti da biciklisti i pješaci budu vidljiviji vozačima.

Pasivna sigurnost 

Osim nove opreme, pažnja je usmjerena i na takozvanu pasivnu sigurnost. Novim pravilima tako su poboljšana ispitivanja izdržljivosti na sudar sprijeda i bočni sudar, ali i ispitivanja vjetrobranskih stakala kako bi se ublažila težina ozljeda pješaka i biciklista.

 

Usporedite osiguranja, kupite online i uštedite. Kliknite! →

Prijavi se na newsletter i
ne propusti priliku za pravu uštedu

KOMPARE SERVIS

Kompareovci Iskustva kupaca Za partnere Poslovi Poslovni podaci Kontakt

ONLINE KUPOVINA

Kompare garancija Kompare poklon bon Postupak ugovaranja Načini plaćanja Česta pitanja

SIGURNOST KUPACA

GDPR Opći uvjeti Privole i pritužbe Otkazivanje ugovora i raskid police

Načini plaćanja

Jednokratno općom uplatnicom ili karticama do 12 rata bez kamata.

© 2012-2019 kompare.hr

Distribuciju osiguranja omogućuje posrednik u osiguranju Custodia d.o.o za zastupanje u osiguranju
HANFA Datum dozvole za rad 09.08.2013.,Klasa dozvole za rad UP/I-453-02/13-37/38