Smanjene trošarine: Novi auti do 150.000 kuna bez poreza

Nakon što je početkom godine bitno pojednostavljena procedura registracije vozila, došao je red i na trošarine u vidu posebnog poreza vozila.

Jeftiniji gradski auti

Trošarina se, podsjetimo, sastoji od dva dijela – jedan je vrijednosni, a drugi se odnosi na ispušne plinove. Najveća novina je da se plaćanje vrijednosne trošarine ukida za ona vozila čija je vrijednost, uključujući PDV, manja od 150 tisuća kuna. S obzirom da se u tom cjenovnom rangu, barem tako tvrdi Vlada, proda čak dvije trećine vozila, ova bi uredba trebala donijeti osmijeh na lice mnogima koji su odlučili obnoviti svoj vozni park novim vozilom. Neovisno o tome radi li se o kupovini u RH ili uvozu!

Manji ispuh, manja trošarina

U skladu s ekološkim trendovima, nove trošarine više se ne baziraju toliko na vrijednosti vozila, koliko na emisiji CO2 plinova. Naime, do sada je u ukupnom iznosu trošarine CO2 sudjelovao s 53 posto troška, a sada se taj postotak povećava na 68 posto. Pojednostavljeno, prije ste trošarinu plaćali prema omjeru 1:1 – pola za vrijednost vozila, pola za ispušne plinove. Sada će taj omjer biti dva naprema jedan u korist CO2.

„Baje“ plaćaju 60.000 kuna

Postavljena je i nova vrijednosna granica za luksuzna vozila, i to na iznos od 600 tisuća kuna. Za vozila u cjenovnog rangu od 150 do 200 tisuća kuna, vrijednosna komponenta trošarine iznosi dvije tisuće kuna, dok ćete za ona vrijednosti između 200 i 250 tisuća kuna plaćati 4,5 tisuća kuna.

Čvrsta granica na 600 tisuća kuna

No, u najjačem, nazovimo ga „baja“ rangu, a riječ je o „pilama“ skupljima od 600 tisuća kuna, trošarina skače na čak 60 tisuća kuna. Slikovito rečeno, ako na vozilo vrijednosti 599 tisuća kuna dodate malo jače naplatke, mogli bi vas ispasti vrtoglavih 60 tisuća kuna!

Sve zajedno, vlada očekuje da će građanima iz džepova godišnje izbiti čak 350 milijuna kuna manje trošarina, pa tako ispada da su u prosjeku smanjene za trećinu.

Hibridi prošli najbolje

Što se konkretnih izračuna tiče, vlada je navela i nekoliko konkretnih primjera.

Porez za benzinac Fiat 500 (Lounge Convertibile) čija je cijena 111.549 kuna trebao pasti s dosadašnjih 5.686 na 3.455 kuna ili 39,2 posto, a za Škodu Octaviu (Style 1,4 TSI) koja košta 160.669 kuna s 11.547 na 7.653 kune odnosno za 33,7 posto.

Porez na hibridnu Toyotu Auris (TS 1,8 Style) past će za 58,5 posto i to sa 6.695 na 2.775 kuna.

Dostupniji Golfovi

Kod dizelaša, primjerice za Citroen C4 (Picasso Intensive) pada za 45,8 posto, na 8.857 kuna, Ford Focus (MCA Titanium 2.0 TDCI) za 33,1 posto, na 7.639 kuna, Mazdu 3 (CD150 Challenge) 35,3 posto, na 7.075 kuna, Škodu Octaviu (Style 1.6 TDI) 35,5 posto, na 7.119 kuna, a za VW Golf (TDI DSG Comfortline) za 44,3 posto, na 9.276 kuna.

Usporedite osiguranja, kupite online i uštedite. Kliknite! →