Nekoliko je loših vozačkih navika koje će uvelike umanjiti rok trajanja i vrijednost automobila. Saznajte na vrijeme o kojim se navikama radi.
Pretjerano stiskanje kočnica, prekomjerna upotreba kvačila i odmaranje ruke na mjenjaču samo su neke od navika koje s vremenom usvajamo, a da toga nismo ni svjesni. Promijeniti navike nije uvijek jednostavno, no kako bismo uopće započeli taj proces, moramo ih znati prepoznati.
1. Ruka na mjenjaču umjesto za volanom
U autoškoli nas uče da je ispravan položaj za volanom onaj u kojem nam je lijeva ruka na imaginarnoj kazaljci 9, a desna na trojci. Kada postanemo iskusni vozači, desnu smo ruku skloni odmarati na mjenjaču. Ono čega nismo svjesni je da na taj način stvaramo pritisak na zupčanike u tom osjetljivom dijelu mehanike i skraćujemo mu vijek.
2. Ostavljanje mjenjača u brzini na semaforu
Dok čekamo zeleno svjetlo semafora ili u nekoj drugoj prilici stojimo s upaljenim automobilom, mjenjač bi trebao biti u neutralnoj poziciji. Lijevu nogu bismo trebali odmarati na za tu namjenu predviđenom mjestu, a desnom stisnuti kočnicu. Međutim, dio vozača ostavlja automobil u prvoj brzini uz stisnuto kvačilo. Bespotrebnim opterećenjem ponajviše ćete umanjiti radni vijek opruge u kvačilu.
3. Promjena brzine na visokim ili niskim okretajima
Ponekad iz čiste lijenosti ostavimo auto u četvrtoj ili petoj brzini i stišćemo papučicu gasa, umjesto da spustimo u nižu brzinu na prikladan broj okretaja. Univerzalno je pravilo da se brzina treba mijenjati između 2.000 i 2.500 okretaja u minuti, a za motor je podjednako loše i kada se brzina mijenja na previsokom broju okretaja. Mijenjanje brzine prilikom malo većeg uspona nije na popisu loših vozačkih navika. Radi se o iznimci jer je veći broj okretaja na usponu nužan, s obzirom na to da daje veću snagu potrebnu za svladavanje uspona.
4. Vožnja nizbrdo “u leru”
Jedna od vozačkih navika koju nije pametno usvojiti je vožnja po nizbrdici s mjenjačem u neutralnom položaju (leru). Suprotno općem mišljenju, na taj se način ne štedi gorivo. Uz to, automobilom je puno teže upravljati, kočnice se bespotrebno troše, a može doći i do blokade kotača. Nizbrdicu je stoga najbolje svladavati putem motora. Odaberite nižu brzinu, viši broj okretaja i brzinu ćete smanjiti uz pomoć motora. Univerzalno je pravilo da za nizbrdicu vrijedi ista brzina kao i za uzbrdicu.
5. “Šaltanje” iz rikverca u prvu u vožnji
Prebacivanje iz rikverca u prvu i obratno dok je automobil u pokretu postupak je koji će vam s vremenom sigurno napraviti poveću rupu u novčaniku. Riječ je o jednoj od najgorih vozačkih navika jer istodobno oštećujete mjenjački mehanizam i motor i to samo zato da biste uštedjeli sekundu-dvije.
Nadamo se da ćete uz ove savjete promijeniti svoje loše navike (ako ih imate) i tako bolje očuvati svoj automobil.
Ako se pripremate za tehnički pregled i treba vam nova polica za auto osiguranje, na kompare.hr ćete sigurno pronaći najbolju opciju za svog limenog ljubimca. Kompareovci će za vas usporediti ponude svih osiguravajućih kuća, objasniti vam sva pokrića i odgovoriti na sva pitanja koja vas zanimaju.
Za sve upite smo vam na raspolaganju radnim danom od 8 do 20 sati i subotom od 9 do 14 sati – na kontakt broj 01 555 0666.