25 načina da ruke ne otupe nakon vožnje motorom

Motociklisti redovito nakon vožnje osjećaju tupost u rukama, slabost u podlakticama i druge tipove neugodnosti u rukama, posebno rano u sezoni ukoliko ne voze cijelu godinu.

motori tupost u rukama

Često dobri prijedlozi kako spriječiti neugodnosti dolaze od samih vozača. Tako ispod imamo listu 25 savjeta motociklista koji su se borili s neugodnim osjećajima u rukama.

Prije liste navest ćemo i kratko medicinsko objašnjenje za tupi osjećaj u rukama. Mayo Clinic kaže da je tupost u rukama obično prouzrokovana ozljedom, iritacijom ili pritiskom na živce ili skup živaca u rukama i zapešćima. Stvar je da je mjesto gdje prolaze ulnarni i medijalni živci kroz dlanove isto mjesto na koje se oslanjamo dok vozimo motor.

Mnogi reumatolozi tvrde da nije neuobičajeno da mnogi motociklisti zbog toga imaju i sindrom karpalnog tunela. Ako bilo koje medicinsko stanje potraje, ono trebate provjeriti s liječnikom. Za dopunsko koje pokriva sve što vam treba pogledajte ovdje.

Većina motociklista tvrdi da bol uzrokuje: ergonomičnost (male ruke s dugačkim dosegom do ručice ili širokim radijusem drški; moguće je i da je položaj upravljača neugodan za jednu, dok za drugu nije), tehnika pri vožnji (koliko jako vozač stišće drške, a trebao bi imati lakši dodir) ili potreba za modifikacijama (promijeniti kut drški i drugog za smanjenje vibracija).

Svaki motor je drugačiji i ne možemo jamčiti da će savjeti svima pomoći, ali lista je sljedeća:

  1. Smanjite stisak ruke na drškama
  2. Manje se oslanjajte na zapešća i držite svoju težinu jezgrenim trbušnim i mišićima noge
  3. Koristite malu gumenu ili tenisku lopticu na duljim vožnjama i stišćite ju tijekom pauza
  4. Držite ruke relaksiranima, gornji dio trupa laganim i lagano dodirujte drške
  5. Držite tank između nogu kako biste podigli težinu sa zapešća. Isto tako vrijedi i za oslonce za stopala
  6. Protresite ruke otprilike svakih pola sata
  7. Uključite tempomat i odmarajte ruku po ruku u svom krilu
  8. Stišćite šake i ruke da opustite napetost u mišićima
  9. Skinite prstenje prije kretanja
  10. Pojačajte vježbanje van vožnje motora za veću snagu i kondiciju
  11. Pozicionirajte ruke na nazad kako biste istegnuli prste u suprotnom smjeru
  12. Pomaknite ruke prema van od drški upravljača i odmorite mali prst na kraju drške
  13. Zamijenite standardne drške mekšim/spužvastim drškama
  14. Dodajte navlake za upravljač, Kuryakyn pedale i podloška za dlanove
  15. Dodajte gumb za gas ili throttle rocker
  16. Obucite dobro podstavljene rukavice, kao npr. rukavice s gelom na dlanovima
  17. Zamijenite utege na krajevima drški upravljača s težima
  18. Podesite oslonce za noge za kočenje i kvačilo kako biste izravnali zapešća
  19. Repozicionirajte svoje drške kako bi vam zapešća bila ravnija (rotirajte drške za udobniji kut za zapešća; repozicionirajte drške upravljača bliže tijelu ili odaberite drugačiji nagib)
  20. Provjerite napetost glave upravljača kako biste smanjili vibracije na krajevima drški
  21. Provjerite da vam sjedalo nije previsoko
  22. Popunite drške silikonom ili američkim Bar Snakeom (šuplji cilindar s visoko tehnološkim polimerom koji absorbira visoko frekvencijske vibracije)
  23. Koristite antivibracijske podizače okretanja
  24. Probajte zagrijane drške: kao grijane podloške za ruke
  25. Obucite potporu rukama za karpalni tunel

Pokušajte neke od ovih savjeta svojih suvozača, počevši od najjeftinijih rješenja, a ukoliko to ne uspije, napravite dobro isplanirane modifikacije motora. Također, nemojte zaboraviti olabaviti taj smrtni zahvat pri vožnji. Posjetite i svog liječnika. Ali definitivno ne odustajte od spriječavanja vibracija na zapešćima.

Ako imate savjet koji biste dodali na ovu listu, javite nam i pomozite drugim motociklistima u nevolji 😉

Za savjet oko osiguranja motora ili skutera nazovite 01/555 0666 ili provjerite usporedbu cijena osiguranja za motocikle.