NAGRADNA IGRA: Usporedi osiguranja ili telekom usluge, ugovori na kompare.hr i osvoji Opel Mokku!
Usporedi, kupi i osvoji Opel Mokku!

Vožnja u zimskim uvjetima: Evo što morate znati i na što trebate paziti

Vožnja u zimskim uvjetima

Snijeg, poledica, led, snažan vjetar, magla… zimska vožnja može biti izazov i za iskusne vozače. Ovog nam vikenda prognoziraju prave zimske uvjete na cestama u većini Hrvatske pa pročitajte naše savjete i izbjegnite neke od najčešćih pogrešaka.

Univerzalno pravilo vožnje po snijegu i ledu kaže – budite nježni! Počevši od samog upravljača kojeg ne smijete prejako stiskati, kako bi pravovremeno osjetili promjene u kretanju automobila.

Zimi je izuzetno važno:

– izbjegavati nagla kočenja i nagla ubrzavanja

– ne voziti na ljetnim gumama (!)

– voziti polako i držati velik razmak (veći i od 30 metara)

– voziti defenzivno

Što je defenzivna vožnja?

Ukratko, pojačan oprez. Morate predvidjeti gdje su opasna mjesta i koje su moguće situacije. Naravno, morate znati i kako na njih reagirati.

Primjerice, kod vožnje uzbrdicama i nizbrdicama po zimskim uvjetima, važno je kočiti motorom i ranije nego inače prebacivati u niže brzine.

Prije prebacivanja u niže brzine, uvijek prvo lagano kočite. Brzine prebacujte brže, ali bez naglih pokreta.

Što kad auto proklizi u zavoju

Čak i pri manjim brzinama, pogotovo u oštrijim zavojima, može se dogoditi da vam automobil počne proklizavati. Vjerojatno ćete instinktivno početi kočiti, ali nemojte!

Otpustite kočnicu, laganim pokretima volan vrtite u suprotnom smjeru od zavoja, te istovremeno pritišćite kvačilo. To bi trebalo biti dovoljno da kotači ‘uhvate’ cestu, a vi dobijete kontrolu nad vozilom.

Većina proklizavanja na cesti događa se zbog naglog kočenja i pomanjkanja trenja. Trenje je, naravno, veće što su površine hrapavije, što zimi nije slučaj.

Kao mjera veličine trenja koristi se pojam “koeficijent trenja”, koji može imati vrijednost od 0 do 1. Koeficijent trenja između gume i kolnika na suhoj cesti je otprilike 0,80, na mokroj 0,45, a na zaleđenom kolniku tek 0,05 do 0,10.

Kako kočiti zimi

Imajte na umu da zaustavni put na ledu može biti deset puta duži nego na suhoj cesti. Zato, kočite oprezno!

  • što je češće moguće, automobil pustite da se zaustavlja inercijom, a tek pri kraju ravnomjerno pritišćite i otpuštajte kočnicu.
  • svako kočenje započnite tako da prvo pritisnete kvačilo, tek onda lagano kočnicu
  • usporavajte ubacivanjem u nižu brzinu ranije nego inače, a s kočnicom samo nježno kako vam kotači ne bi blokirali
  • kvačilo je spas kod klizanja automobila. Pritiskom na njega, auto će se krenuti ispravljati

Oprezno i s kretanjem na zaleđenoj cesti

Kod kretanja, bilo da izlazite s parkinga ili se krećete u koloni na semaforu, važno je ne nagliti. Treba nježno otpuštati kvačilo i lagano dodavati gas. Proklizavanje na mjestu će se vjerojatno u jednom trenutku dogoditi, ali će trajati svega nekoliko sekundi nakon čega ćete sigurno krenuti.

U zimskim uvjetima, vožnja automobila je teža i stresnija. Olakšajte si dobrom pripremom. Vodite računa da uvijek imate kvalitetne zimske gume -i veoma važno – počistite snijeg s krova prije nego se uključujete u promet.

BONUS SAVJET:

Ako sjedite u upaljenom automobilu pokušavajući ugrijati unutrašnjost – krenite voziti. Auto se brže grije tijekom vožnje.

Kliknite i usporedite cijene auto osiguranja →

Bruno Fabo

Bruno Fabo

Voditelj prodaje auto osiguranja

Bruno je voditelj odjela prodaje osiguranja, gdje uspješno balansira između operativne suradnje s poslovnim partnerima i stvaranja dinamične atmosfere u timu. S više od 10 godina iskustva pravi je veteran u svijetu komparatora. Auto osiguranje ima u malom prstu, pa nije čudno što je naš “joker zovi” za sva pitanja.

Bruno je voditelj odjela prodaje osiguranja, gdje uspješno balansira između operativne suradnje s poslovnim partnerima i stvaranja dinamične atmosfere u timu. S više od 10 godina iskustva pravi je veteran u svijetu komparatora. Auto osiguranje ima u malom prstu, pa nije čudno što je naš “joker zovi” za sva pitanja.