Vožnja u zimskim uvjetima: Evo što morate znati i na što trebate paziti

Vožnja u zimskim uvjetima

Snijeg, poledica, led, snažan vjetar, magla… zimska vožnja može biti izazov i za iskusne vozače. Zato pročitajte naše savjete i izbjegnite neke od najčešćih pogrešaka.

Univerzalno pravilo vožnje po snijegu i ledu kaže – budite nježni! Počevši od samog upravljača kojeg ne smijete prejako stiskati, kako bi pravovremeno osjetili promjene u kretanju automobila.

 

Zimi je izuzetno važno:

– izbjegavati nagla kočenja i nagla ubrzavanja

– ne voziti na ljetnim gumama (!)

– voziti polako i držati velik razmak (veći i od 30 metara)   

– voziti defenzivno

 

Što je defenzivna vožnja?

Ukratko, pojačan oprez. Morate predvidjeti gdje su opasna mjesta i koje su moguće situacije. Naravno, morate znati i kako na njih reagirati.

Primjerice, kod vožnje uzbrdicama i nizbrdicama po zimskim uvjetima, važno je kočiti motorom i ranije nego inače prebacivati u niže brzine.

Prije prebacivanja u niže brzine, uvijek prvo lagano kočite. Brzine prebacujte brže, ali bez naglih pokreta.

 

Što kad auto proklizi u zavoju

Čak i pri manjim brzinama, pogotovo u oštrijim zavojima, može se dogoditi da vam automobil počne proklizavati. Vjerojatno ćete instinktivno početi kočiti, ali nemojte!

Otpustite kočnicu, laganim pokretima volan vrtite u suprotnom smjeru od zavoja, te istovremeno pritišćite kvačilo. To bi trebalo biti dovoljno da kotači ‘uhvate’ cestu, a vi dobijete kontrolu nad vozilom.

Većina proklizavanja na cesti događa se zbog naglog kočenja i pomanjkanja trenja. Trenje je, naravno, veće što su površine hrapavije, što zimi nije slučaj.

Kao mjera veličine trenja koristi se pojam “koeficijent trenja”, koji može imati vrijednost od 0 do 1. Koeficijent trenja između gume i kolnika na suhoj cesti je otprilike 0,80, na mokroj 0,45, a na zaleđenom kolniku tek 0,05 do 0,10.

 

Kako kočiti zimi

Imajte na umu da zaustavni put na ledu može biti deset puta duži nego na suhoj cesti. Zato, kočite oprezno!

  • što je češće moguće, automobil pustite da se zaustavlja inercijom, a tek pri kraju ravnomjerno pritišćite i otpuštajte kočnicu.
  • svako kočenje započnite tako da prvo pritisnete kvačilo, tek onda lagano kočnicu
  • usporavajte ubacivanjem u nižu brzinu ranije nego inače, a s kočnicom samo nježno kako vam kotači ne bi blokirali
  • kvačilo je spas kod klizanja automobila. Pritiskom na njega, auto će se krenuti ispravljati

 

Oprezno i s kretanjem na zaleđenoj cesti

Kod kretanja, bilo da izlazite s parkinga ili se krećete u koloni na semaforu, važno je ne nagliti. Treba nježno otpuštati kvačilo i lagano dodavati gas. Proklizavanje na mjestu će se vjerojatno u jednom trenutku dogoditi, ali će trajati svega nekoliko sekundi nakon čega ćete sigurno krenuti.

U zimskim uvjetima, vožnja automobila je teža i stresnija. Olakšajte si dobrom pripremom. Pročitajte i kako pripremiti automobil za zimu, kako efikasno odlediti stakla, uvijek imajte kvalitetne zimske gume i – veoma važno – počistite snijeg s krova prije nego se uključujete u promet.

 

BONUS SAVJET:

Ako sjedite u upaljenom automobilu pokušavajući ugrijati unutrašnjost – krenite voziti. Auto se brže grije tijekom vožnje. 

 

Kliknite i usporedite cijene auto osiguranja →

 

Prijavi se na newsletter i
ne propusti priliku za pravu uštedu

KOMPARE SERVIS

Kompareovci Iskustva kupaca Za partnere Poslovi Poslovni podaci Kontakt

ONLINE KUPOVINA

Kompare garancija Postupak ugovaranja Načini plaćanja Česta pitanja

SIGURNOST KUPACA

GDPR Opći uvjeti Privole i pritužbe

Načini plaćanja

Jednokratno općom uplatnicom ili karticama do 12 rata bez kamata.

© 2012-2019 kompare.hr

Distribuciju osiguranja omogućuje posrednik u osiguranju Custodia d.o.o za zastupanje u osiguranju
HANFA Datum dozvole za rad 09.08.2013.,Klasa dozvole za rad UP/I-453-02/13-37/38