Prilikom kupovine novog automobila, mnogima je bitniji broj aplikacija koji ga krasi nego marka automobila. S druge strane, odabir auta nekad je ovisio isključivo o marki. Evo koji su kriteriji pri odabiru ostali isti, a koji su se promijenili.
Nekada je vladala ogromna razlika između njemačkih vozila koja su bila pojam kvalitete, sigurnosti i pouzdanosti, i svih drugih. Ljubav prema njemačkim markama i danas se zadržala, no više nikome ne pada na pamet s podsmijehom se odnositi prema japanskim i korejskim automobilima.
Odabir auta puno ovisi o gorivu
Iako nam i dalje nije potpuno svejedno hoćemo li kupiti novi VW, Kiu, Renaulta ili Mazdu, marka automobila više uopće nije na vrhu liste prioriteta prilikom odabira. S druge strane, pogonsko gorivo bilo je i ostalo bitno kod odabira automobila, ali i tu je došlo do velikih promjena.
Tko je radio veliku kilometražu, uzimao bi dizelaša, bez obzira na „traktorski” zvuk motora i povremene poteškoće s paljenjem tijekom zime. Za gradsku vožnju uzimali bi se benzinci, a o automobilima na plin razmišljali su tek rijetki. Naime, plin se prije mogao točiti samo u najvećim hrvatskim gradovima dok su stanovnici manjih mjesta bili osuđeni na plinske boce i pretakanje u vlastitom aranžmanu. Danas je u to poprilično teško povjerovati.
Nekad auti na plin, danas električni
Infrastruktura i visoke cijene baterija danas su glavna prepreka za veći proboj električnih automobila na tržište, ali i to bi se moglo uskoro promijeniti. Jednako kao i nekada s plinom, za vozila na električni pogon nedostaju punionice.
Kada je riječ o dodatnoj opremi, u odnosu na današnju se čini kao da prije nije ni postojala. Sve je završavalo na klima uređaju, radio aparatu, krovnom prozoru, kožnim sjedalima i kvalitetnijim zvučnicima. Danas i najslabije opremljeni automobili imaju brojne sigurnosne sustave, a paketi opreme nikada nisu bili šarolikiji.
Dodatna oprema danas je i pametna
Zračni jastuci, servo upravljač i ABS dio su standardne opreme, a u posljednje vrijeme sve je više pametnih uređaja koji će naglo zakočiti primijete li da vam se približava pješak ili vam prijeti sudar. Sva ta silna tehnologija prethodnica je autonomnoj vožnji koja se danas više uopće ne doima kao znanstvena fantastika.
Velika promjena dogodila se i u namjeni automobila. Dok smo prije imali gradske modele i limuzine, kao i karavanske izvedbe, danas nam je na raspolaganju mnogo više kategorija. Od minijaturnih Smartova sve do obiteljskih mini-kombija sa sedam sjedala koji mogu poslužiti i kao dostavna vozila.
Infotainment važniji od snage motora
Naime, njemačka tvrtka Bitkom je provela veliko istraživanje o prioritetima kupaca automobila i došla do zanimljivih zaključaka glede odabira automobila.
Čak 91 posto ispitanika, naime, prilikom novog automobila raspitivalo se o digitalnim servisima, infotainmentu, internetu i dostupnim aplikacijama.
Jednak postotak ispitanika raspitivao se o potrošnji goriva. Slijedili su udobnost (88 posto), tip pogona (84 posto), sustavi pomoći u vožnji (80 posto) te dizajn (79 posto). Detalji poput snage motora ili marke vozila novim kupcima više nisu važni, pokazalo je istraživanje.
Usporedite osiguranja, kupite online i uštedite. Kliknite! →