Promjena vs. prijenos broja: što odabrati i kakva je procedura?

Nisi zadovoljan/a uslugom svog operatera, ali misliš da je prelazak kompliciran? Nisi jedini/a. Mnogi odustanu od promjene operatera jer misle da će izgubiti broj ili se dugo mučiti s papirologijom. No realnost je potpuno suprotna.

Promjena operatera brz je i jednostavan proces – i ne znači nužno promjenu broja. Bez obzira kod kojeg operatera prelaziš, sam/a odlučuješ želiš li zadržati trenutačni broj ili uzeti novi.

U nastavku saznaj što je prijenos, a što promjena broja mobitela, koji su rokovi te kako izgleda postupak kod svakog operatera.

Prijenos vs. promjena broja

Kad mijenjaš operatera među prvim stvarima koje trebaš odlučiti je želiš li prijenos ili promjenu broja. Iako označavaju različite stvari, korisnici ih često miješaju.

Prijenos broja znači da zadržavaš svoj postojeći broj i nakon promjene operatera. S druge strane, promjena broja znači da dobivaš potpuno novi telefonski broj.

U nastavku ćemo ti detaljnije objasniti kako točno funkcioniraju.

Prijenos broja 

Prijenos broja, kao što mu ime kaže, doslovno znači da ćeš svoj trenutačni broj prenijeti kod drugog operatera. 

Ova opcija je korisna jer njome:

  • zadržavaš isti broj
  • možeš zadržati kontakte
  • ne trebaš mijenjati brojeve u aplikacijama, bankama i drugim servisima

Evo kako u pravilu izgleda.

Kako izgleda postupak prijenosa broja?

Prije no što pređeš kod drugog operatera, trebaš pronaći novu ponudu. Tu ti mogu pomoći naši agenti koji surađuju sa svim operaterima. Tako na jednom mjestu možeš dobiti detaljan pregled svih opcija na tržištu.

Sve ponude na jednom mjestu
Pronađi najbolji telekom paket

Nakon što pronađeš novog operatera i ponudu koja ti odgovara, trebat ćeš ispuniti zahtjev za novu uslugu. Pri ispunjavanju naglasi da trenutačno imaš aktivnu uslugu kod postojećeg operatera.

Novi operater preuzet će sve formalnosti – ispunit će zahtjev za prelazak, koji je ujedno i raskid ugovora s trenutačnim operaterom. Ako želiš zadržati svoj broj, isti zahtjev vrijedi i za njegov prijenos.

Potpisom zahtjeva daješ suglasnost novom operateru da s dosadašnjim dogovori točan datum prijenosa broja i usluge. Ako ugovor sklapaš online ili telefonski, fizički potpis ti neće trebati. No, u tom slučaju će operater morati jasno naznačiti da se radi o takvom obliku ugovora. 

Rokovi za promjenu operatera

Rokovi za promjenu operatera razlikuju se ovisno radi li se o pokretnoj ili nepokretnoj mreži.

Ako si podnio/jela zahtjev za promjenu operatera u pokretnoj mreži, zahtjev se mora realizirati u roku 2 dana od podnošenja tvog zahtjeva. Taj rok može se produžiti isključivo uz tvoju suglasnost.

Rokovi za promjenu operatera

S druge strane, rok za promjenu operatera u nepokretnoj mreži nešto je duži. Nakon što podneseš zahtjev, novi operater ima rok od 15 dana unutar kojih treba poslati potvrdu o prihvaćanju ili obavijest o neprihvaćanju tvog zahtjeva. Ako je tvoj zahtjev prihvaćen, potvrda treba sadržavati datum i vremenski okvir promjene operatera, odnosno prijenosa telefonskog broja.  

Tvoj zahtjev za promjenu operatera u nepokretnoj mreži mora se realizirati unutar 30 dana. Rok se može produžiti samo ako je:

  • potrebno izvesti dodatne radove na lokaciji spajanja
  • ako nisi dostupan/na na lokaciji
  • u slučaju više sile
  • zbog radnja trećih strana
  • zbog nemogućnosti pristupa infrastrukturi, a operater je pravovremeno poduzeo sve potrebne radnje za pristup
Je li tvoj zahtjev za prijenos proveden i u kojoj se mreži tvoj broj nalazi, možeš lako provjeriti putem službene HAKOM stranice.

Jednostavno unesi svoj broj, sigurnosnu vrijednost i klikni na gumb “Traži”. Pojavit će ti se pravokutnik s informacijom o trenutačnom operateru, broju i njegovom statusu.

Provjera statusa broja putem HAKOM e-prenosivost
Izvor: HAKOM e-prenosivost

Prijenos broja kod različitih operatera

U nastavku ti donosimo detaljne upute za prijenos broja, ovisno o tome kojem operateru prelaziš.

Hrvatski Telekom – postupak prijenosa broja

Prijenos broja kod Hrvatskog telekoma trebaš zatražiti pri narudžbi novog uređaja ili tarife. Na tvoj e-mail tada će stići obrazac sa svim potrebnim informacijama. 

4 koraka kako prenijeti broj u Hrvatski Telekom
Izvor: Hrvatski Telekom

Nakon što popuniš i pošalješ obrazac, HT operateri poslat će ga tvojem trenutačnom operateru. Po odobrenju prijenosa na adresu će ti stići nova SIM kartica. Nju ćeš ubaciti u mobitel u trenutku kad izgubiš signal prethodnog operatera. U slučaju da si kupio/la novi mobilni uređaj, isti će biti poslan na dan izvršenja prijenosa broja.

A1 – postupak prijenosa broja

Kako bi prebacio/la svoj broj kod A1 prvo trebaš izabrati svoju novu tarifu ili uređaj. 

A1 stranica za prijenos broja
Izvor: A1

Unutar narudžbe trebaš ispuniti svoje podatke, navesti trenutačnog operatera i odabrati period unutar kojeg želiš prebaciti svoj broj. Nakon što ispuniš narudžbu, kontaktirat će te agent kako bi zajedno provjerili da su svi podaci točni.

Tvoj zahtjev A1 predat će tvojem trenutačnom operateru. Kad se prijenos odobri na adresu će ti stići novi uređaj (ako si ga naručio/la), ugovor i SIM kartica. Kad ti na mobitelu nestane signala, trebat ćeš ubaciti novu SIM karticu – tada će ti se aktivirati nova usluga.

Telemach – postupak prijenosa broja

Kod Telemacha prijenos možeš zatražiti nakon dodavanja željenog paketa u košaricu. Pod “Odaberi opciju broja” klikni na opciju “Želim prenijeti broj u Telemach”. 

prikaz Telemach košarice unutar koje je mgouće izabrati prijenos broja
Izvor: Telemach

Pojavit će ti se izbornik gdje ćeš trebati označiti svog trenutačnog operatera i svoj korisnički status. Potom ćeš trebati upisati broj koji prenosiš i kliknuti na “Pošalji kod putem sms poruke”. Na tvoj mobitel stići će SMS poruka s kodom kojim ćeš potvrditi vlasništvo broja koji želiš prenijeti.

Po završetku kupovine na tvoj e-mail stići će potvrda o narudžbi i link za praćenje pošiljke.

Na tvoju adresu dostavit će se Telemach SIM kartica, Zahtjev za zasnivanje pretplatničkog odnosa i Zahtjev za prijenos broja. Na dan prijenosa stići će ti SMS poruka o prijenosu broja. Kad ti nestane signal trebat ćeš zamijeniti SIM karticu i tada će ti se aktivirati nova usluga.

Ako si uzeo/la i uređaj, isti će ti biti isporučen nakon što broj uspješno preneseš u Telemach.

Promjena broja

Ako ne želiš prenijeti broj, onda je za tebe promjena broja. To znači da ćeš po prelasku kod drugog operatera dobiti SIM karticu s novim brojem. 

Ova opcija je praktična ako želiš:

  • povećati privatnost
  • izbjeći neželjene pozive
Imaj na umu da nakon promjene broja moraš ažurirati svoj kontakt u aplikacijama, banci i drugim servisima kako bi ti svi važni servisi nastavili funkcionirati bez problema.

Promijeni operatera uz kompare.hr

Ako nisi zadovoljan/na svojim trenutačnim operaterom, možeš ga lako promijeniti putem kompare.hr. Naši agenti za tebe će usporediti ponude svih operatera i pronaći najbolju opciju po tvojoj mjeri.

Sve ponude na jednom mjestu
Pronađi najbolji telekom paket