Hibridna vozila: Brojne prednosti i rijetke mane

Hibridna vozila, kao i sva ostala vozila, imaju svoje nedostatke. No, složit ćete se, puno je više prednosti i razloga za nabavku hibrida.

kompare_hibridna_vozila

Svaki treći novi automobil koji je lani prodan u Norveškoj, državi koja proizvodi najviše nafte u Europi, imao je hibridni pogon. Prema definiciji, hibridna  vozila su ona koja za kretanje koriste dva ili više izvora energije. U teoriji, dakle, hibridna su i ona vozila u koja se ugrađuje plin, ali ovdje govorimo o kombinaciji benzina/dizela i električne energije.

Sa štekerom ili bez?

Iako postoji više vrsta plug-in hibrida, bitno je znati da postoje oni koji imaju utičnicu za punjenje električne energije (plug-in) i oni koji je nemaju. Plug-in modeli imaju veću (i težu) bateriju, skuplji su i pružaju veću autonomiju.

Više tehnologije, viša cijena

Upravo zbog (najmanje) dvije vrste pogona i hrpe dodatne elektronike, jasno je da će cijena hibridnog vozila u startu biti viša. No, zahvaljujući novom obračunu trošarina, razlika između cijene novog hibrida i dizelaša, odnosno benzinca, od početka 2018. godine smanjena je i u Hrvatskoj.

Niža trošarina i ekološka osviještenost

Naime, vozila s CO2 emisijom nižom od 70 g/km oslobođena su plaćanja eko komponente. Primjera radi, eko komponenta novog vozila vrijednosti 200.000 kn s CO2 ispuhom od 150 g/km iznosi 20.670 kuna, što nipošto nije beznačajan trošak. Usto, to je i onaj osjećaj ekološke osviještenosti – nismo planetu dobili u naslijeđe, nego ćemo je ostaviti u naslijeđe svojoj djeci. Spomenut ćemo i da je cijena osiguranja i registracije hibridnih vozila ista kao i za ostala vozila. 

Manje kvarova

Iako postoji uvriježeno i logički utemeljeno mišljenje da se hibridi skloniji kvarovima zbog kompleksnije izrade u odnosu na dizelaše i benzince, vrijedi napomenuti da se prva Toyota Prius u Japanu proizvela 1997. godine. Nakon više od dva desetljeća u prometu, Prius je i dalje jedan od Toyotinih sinonima za kvalitetu, pa i ne čudi što je čest izbor za taksi vozila.

Na struju kroz gradske gužve

U hibridima električni motor najčešće preuzima vožnju do brzine od 80 km/h, pa se, banalno rečeno, hibridna vozila kroz grad voze na struju, a u međugradskoj vožnji na benzin/dizel. U praksi, to znači da se motor s unutarnjim sagorijevanjem troši vrlo malo.

Niža potrošnja

Već spomenuta Toyota Prius u najnovijoj generaciji diči se potrošnjom od 3 litre na 100 kilometara, što je otprilike za trećinu manje od potrošnje vozila s motorom na unutarnje sagorijevanje.

Bešumna vožnja

Iako su prošla ona vremena kada je čitavo susjedstvo znalo kada netko u dizelašu odlazi na posao, hibridi su doista bešumni kada voze na struju. Osjećaj je isprva čudan, ali vrlo lako se na njega naviknuti.

Baterija s dugim trajanjem

Uz cijenu, potencijalni kupci kao jednu od najvećih prepreka za kupnju hibrida navode bateriju. Poučeni iskustvom prvenstveno mobitela, znamo da baterija nakon par godina izgubi sposobnost punjenja. Tada je možemo baciti, jer baterije se ne mogu popravljati.

Iako to vrijedi i za baterije na hibridnim automobilima, njihov vijek trajanja neusporedivo je duži od, primjerice, baterija za mobitel ili laptop s kojima ih najčešće uspoređujemo. Garancija (uz redovite provjere) već sada najčešće se penje na deset godina, a proizvođači tvrde da će trajati čitav radni vijek vozila.

Usporedite osiguranja, kupite online i uštedite. Kliknite! →