Čišćenje snijegom i ledom okovanog automobila, baš kao i spuštanje stražnjice na promrzlo sjedalo, svakako ne predstavlja idealan početak dana. Makar to bio i onaj dan kada napokon krećete na skijanje.
Benzinac ili dizelaš – svejedno je
Tehnologija konstantno napreduje, pa je vrijeme potrebno za zagrijavanje unutrašnjosti, a počesto i vanjštine vozila sve kraće i kraće. Otprilike je proporcionalno godini proizvodnje. Također, više gotovo da i nema razlike u zagrijavanju između dizelaša i benzinaca, iako su ovi potonji još prije desetljeće-dva bili apsolutni, nedostižni prvaci.
Grijači prednjeg stakla
Naime, osim topline koju proizvodi motor, u posljednje vrijeme sve veći broj proizvođača automobila koristi razne „prečice“ za zagrijavanje onih najproblematičnijih dijelova. Primjerice, ugrađuju posebne grijače namijenjene isključivo grijanju prednjeg stakla.
Webasto – grijanje iz snova
Tu je i webasto sustav neovisnog grijanja koji nudi mogućnost vremenskog podešavanja. Grijanje možete, primjerice, uključiti pola sata prije vožnje pa ćete sjesti u ugodno zagrijan automobil, a pri tomu i pomalo uštedjeti na gorivu. Poznato je da, dok se motor ne zagrije, vozilo troši otprilike 12 posto više goriva. Webasto sustavi (nazvani po tvrtki koja ih je izmislila) dostupni su i za naknadnu ugradnju, pa ako ste ljubitelj topline, nije zgorega raspitati se o cijenama.
Čemu služi klima?
Što se pak samog sustava grijanja vozila tiče, ne treba ga miješati s klima uređajem. Za razliku od kućnih klima – uređaja koji i griju i hlade, klima uređaji u automobilu samo hlade, dok kao glavni izvor grijanja služi toplina koju proizvodi motor. Ipak, klima uređaj uključit će vam se i tijekom zimskih mjeseci, ali samo zato kako bi odvlažio zrak i tako omogućio brže odmagljivanje stakala.
Kako regulirati toplinu?
Novija vozila dizajnirana su tako da omogućuju konstantan protok svježeg zraka kroz unutrašnjost, čak i kada su prozori zatvoreni. Zagrijava ga toplina motora, no postoje dva različita načina na koji se može regulirati temperatura u unutrašnjosti. Jedna je metoda ta da se regulira toplina vode koja prolazi sustavom grijanja. Takav model koristi se uglavnom u starijim vozilima, a nedostaci su sporije i manje precizno reguliranje temperature. Druga metoda je miješanje zraka. Voda je uvijek jednako zagrijana, no temperatura kabine podešava se različitim omjerom zagrijanog i svježeg zraka.
Preporuke koje će vas spasiti od smrzavanja
Hladnoći je mnogo lakše prkositi iz toplog vozila, a da vam sustav grijanja uvijek bude spreman, obratite pažnju na sljedeće.
– Razina antifriza uvijek mora biti između oznake minimalne i maksimalne propisane količine. Upotrebljavajte samo odgovarajući antifriz, a ako ne znate koji je, pogledajte priručnik, nazovite servisera ili prodavača auto dijelova.
– Koristite destiliranu vodu, a nikako onu običnu, takozvanu „pipovaču“.
– Redovito mijenjajte filter kabine jer želite da protok zraka bude konstantan.
Usporedite osiguranja, kupite online i uštedite. Kliknite! →