Grije li auto klima ili samo hladi? Vodimo vas kroz zamršeni sustav grijanja vozila

Čišćenje snijegom i ledom okovanog automobila, baš kao i spuštanje stražnjice na promrzlo sjedalo, svakako ne predstavlja idealan početak dana. Makar to bio i onaj dan kada napokon krećete na skijanje.

Benzinac ili dizelaš – svejedno je

Tehnologija konstantno napreduje, pa je vrijeme potrebno za zagrijavanje unutrašnjosti, a počesto i vanjštine vozila sve kraće i kraće. Otprilike je proporcionalno godini proizvodnje. Također, više gotovo da i nema razlike u zagrijavanju između dizelaša i benzinaca, iako su ovi potonji još prije desetljeće-dva bili apsolutni, nedostižni prvaci.

Grijači prednjeg stakla

Naime, osim topline koju proizvodi motor, u posljednje vrijeme sve veći broj proizvođača automobila koristi razne „prečice“ za zagrijavanje onih najproblematičnijih dijelova. Primjerice, ugrađuju posebne grijače namijenjene isključivo grijanju prednjeg stakla.

Webasto – grijanje iz snova

Tu je i webasto sustav neovisnog grijanja koji nudi mogućnost vremenskog podešavanja. Grijanje možete, primjerice, uključiti pola sata prije vožnje pa ćete sjesti u ugodno zagrijan automobil, a pri tomu i pomalo uštedjeti na gorivu. Poznato je da, dok se motor ne zagrije, vozilo troši otprilike 12 posto više goriva. Webasto sustavi (nazvani po tvrtki koja ih je izmislila) dostupni su i za naknadnu ugradnju, pa ako ste ljubitelj topline, nije zgorega raspitati se o cijenama.

Čemu služi klima?

Što se pak samog sustava grijanja vozila tiče, ne treba ga miješati s klima uređajem. Za razliku od kućnih klima – uređaja koji i griju i hlade, klima uređaji u automobilu samo hlade, dok kao glavni izvor grijanja služi toplina koju proizvodi motor. Ipak, klima uređaj uključit će vam se i tijekom zimskih mjeseci, ali samo zato kako bi odvlažio zrak i tako omogućio brže odmagljivanje stakala.

Kako regulirati toplinu?

Novija vozila dizajnirana su tako da omogućuju konstantan protok svježeg zraka kroz unutrašnjost, čak i kada su prozori zatvoreni. Zagrijava ga toplina motora, no postoje dva različita načina na koji se može regulirati temperatura u unutrašnjosti. Jedna je metoda ta da se regulira toplina vode koja prolazi sustavom grijanja. Takav model koristi se uglavnom u starijim vozilima, a nedostaci su sporije i manje precizno reguliranje temperature. Druga metoda je miješanje zraka. Voda je uvijek jednako zagrijana, no temperatura kabine podešava se različitim omjerom zagrijanog i svježeg zraka.

Preporuke koje će vas spasiti od smrzavanja

Hladnoći je mnogo lakše prkositi iz toplog vozila, a da vam sustav grijanja uvijek bude spreman, obratite pažnju na sljedeće.

– Razina antifriza uvijek mora biti između oznake minimalne i maksimalne propisane količine. Upotrebljavajte samo odgovarajući antifriz, a ako ne znate koji je, pogledajte priručnik, nazovite servisera ili prodavača auto dijelova.

– Koristite destiliranu vodu, a nikako onu običnu, takozvanu „pipovaču“.

– Redovito mijenjajte filter kabine jer želite da protok zraka bude konstantan.

Usporedite osiguranja, kupite online i uštedite. Kliknite! →

 

Prijavi se na newsletter i
ne propusti priliku za pravu uštedu

KOMPARE SERVIS

Kompareovci Iskustva kupaca Za partnere Poslovi Poslovni podaci Kontakt

ONLINE KUPOVINA

Kompare garancija Postupak ugovaranja Načini plaćanja Česta pitanja

SIGURNOST KUPACA

GDPR Opći uvjeti Privole i pritužbe

Načini plaćanja

Jednokratno općom uplatnicom ili karticama do 12 rata bez kamata.

© 2012-2019 kompare.hr

Distribuciju osiguranja omogućuje posrednik u osiguranju Custodia d.o.o za zastupanje u osiguranju
HANFA Datum dozvole za rad 09.08.2013.,Klasa dozvole za rad UP/I-453-02/13-37/38