Registracija vozila jedan je od redovitih godišnjih troškova svakog vlasnika vozila. Osim same registracije, tu su i tehnički pregled i obvezno auto osiguranje.
Da biste sve obavili brzo i bez stresa, pripremili smo vodič sa svim ključnim informacijama. Kako registrirati auto, saznajte u nastavku.

Tko sve mora obaviti tehnički pregled
Tehnički pregled mora obaviti svatko tko posjeduje vozilo. U pravilu, registraciju vozila treba izvršiti vlasnik vozila. U suprotnome, druga osoba pri registraciji mora predočiti punomoć ili originalnu osobnu iskaznicu vlasnika.

Ako ste vlasnik novog vozila, pri kupnji automobila obavit ćete prvi tehnički pregled i potom ste mirni sljedeća 24 mjeseca. Nakon drugog tehničkog, nastavljate s pregledima “na regularnoj bazi”, svakih 12 mjeseci.
Rabljena vozila moraju na tehnički pregled svakih 12 mjeseci, a lake prikolice svakih 36 mjeseci.
Kako se pripremiti za tehnički pregled i registraciju?
Prije odlaska na tehnički, važno je dobro se pripremiti.

Ugovaranje police obveznog auto osiguranja
Prije odlaska na tehnički, vaša prva stanica je osiguranje vozila. Ekstremno popularno u Hrvatskoj iz jednog razloga – svaki vozač ga mora imati.

Obvezno auto osiguranje pokriva štetu drugim osobama. To znači da će se, ako skrivite prometnu nezgodu, trošak popravka drugog vozila podmiriti vašom policom.
Na cijenu obveznog auto osiguranja utječu razni faktori – od registarskog područja, snage motora do dobi vlasnika. Jedan od najvažnijih je bonus auto osiguranja. Njega je moguće ostvariti prijenosom bonusa od člana obitelji, ostvarenjem bonusa dobrodošlice ili bonusa na temelju “vozačkog staža”.
Koja je dokumentacija potrebna za ugovaranje obveznog auto osiguranja?
Za ugovaranje police auto osiguranja potrebni su vam:
- podaci o vozilu – marka, model, godina proizvodnje, registarski broj, šasija
- podaci o vlasniku – ime, prezime, datum rođenja, OIB
Obzirom da ova vrsta police pokriva štete drugih osoba, nema je smisla plaćati skuplje. Naši stručnjaci uspoređuju ponude 10+ osiguranja, a pritom garantiraju najnižu cijenu.
Policu možete ugovoriti potpuno digitalno, iz udobnosti svog doma. Odmah po izradi, polica stiže na vaš email i automatski ulazi u sustav tehničkog pregleda.
Usporedite ponude i ugovorite auto osiguranje putem našeg besplatnog kalkulatora ponuda.
Servisirajte svoje vozilo
Vaš limeni ljubimac korištenjem se troši. Stoga je s vremenom potrebno zamijeniti potrošne dijelove, odnosno servisirati vozilo.
Ako preskočite ovaj korak, riskirate “pad” na tehničkom pregledu. To znači da je vaše vozilo tehnički neispravno i kao takvo ne smije sudjelovati u prometu. Vožnjom neispravnog vozila ne samo da ugrožavate sve sudionike u prometu, već se i izlažete mogućim kaznama.
Podmirite kazne za prekršaje
Imate li neplaćene kazne za prometne prekršaje, vožnju pod utjecajem alkohola ili nepodmirene kazne za parking (“dnevne karte”) – nećete moći registrirati svoje vozilo!
Od 2020. godine, stanice za tehnički pregled imaju uvid u registar dužnika koji je povezan s MUP-ovom bazom podataka, ažuriranom svakodnevno.
Stoga, ako imate postojeća dugovanja, registraciju ćete moći obaviti tek nakon podmirivanja istih.
Dokumentacija potrebna za tehnički pregled i registraciju
Nakon pripreme, slijede tehnički pregled i registracija vozila. Oni se obavljaju u bilo kojoj stanici za tehnički pregled vozila, na cijelom teritoriju Republike Hrvatske.
Za registraciju vozila potrebna vam je:
- osobna iskaznica vlasnika automobila,
- prometna dozvola vozila,
- potvrda o invaliditetu (ako postoji),
- nova polica obveznog auto osiguranja,
- dokaz o tehničkoj ispravnosti vozila (dobiva se po obavljenom tehničkom pregledu)
Registrirate li automobil prvi put, uz navedenu, trebat ćete i dodatnu dokumentaciju. Potrebni dokumenti razlikuju se ovisno radi li se o unesenom, novom ili rabljenom vozilu. Što vam je točno potrebno za prvu registraciju provjerite ovdje.
Kako izgleda postupak registracije auta?
Procedura registracije vozila sastoji se od nekoliko koraka.

Prvo, zaputite se u stanicu za tehnički pregled i stanite u red za pregled vozila. Stanice često imaju više linija za pregled. Važno je napomenuti da se ne odnose sve linije za istu vrstu vozila.
1. Prijava vozila
Nakon dolaska na stanicu, na šalteru prijavite svoje vozilo. Tu će vam biti potrebni gore spomenuti dokumenti. Referent na prijavi tehničkog pregleda ispisat će kontrolni list kojeg ćete, zajedno s prometnom dozvolom, dati prvom slobodnom nadzorniku tehničke ispravnosti vozila.
2. Identifikacija i pregled unutrašnjosti vozila
Nadzornik će usporediti podatke iz prometnih dokumenata pregledom VIN oznake i registracijske pločice. Nakon toga provjerit će opće stanje vozila, tehničke karakteristike guma, staklene površine, sigurnosne pojaseve, podizače stakala, kutiju prve pomoći, rezervne žaruljice i sigurnosni trokut.
3. Kontrola kočnica
Nakon identifikacije i pregleda vanjskog i unutarnjeg dijela vozila, slijedi ispitivanje ispravnosti kočnica. Prilikom kontrole kočnica, pomoću kočionih valjaka, ispituje se kočiona sila.
Sva odstupanja od zakonskih normi znače ne samo pad na tehničkom pregledu nego i opasnost na cesti.
4. Pregled vozila na kanalu
Ovim pregledom provjerava se donji dio vozila – uključujući koroziju, ispušni sustav, dijelove ovjesa, prijenosni mehanizam, pragove, unutrašnje strane guma i slično.
5. Eko – test
Eko – testom se ispituje udio štetnih plinova (tvari) u ispuhu vozila. Njemu podliježu vozila s benzinskim motorima koja su proizvedena od 1970. godine te vozila s dizel motorima koja su proizvedena od 1980.
6. Pregled kočione tekućine
Pregledava se stanje (količina) kočione tekućine i točka temperature isparavanja. Zakonski propisana minimalna temperatura točke isparavanja iznosi 155°C.
7. Pregled svjetala
Na svakom vozilu je točno određen postotak nagiba svjetala koji se uglavnom kreće u rasponu od 1% do 1,3%. To možete vidjeti i na plastičnom nosaču ili naljepnici u motornom prostoru. Uz “jačinu” svjetala, pregledavaju se i žmigavci, kao i stražnja štop svjetla.
8. Ispisivanje zapisnika
Po završetku tehničkog pregleda nadzornik donosi završnu ocjenu tehničke ispravnosti vozila, te sve rezultate unosi u bazu podataka. Nakon toga ispisuje zapisnik o tehničkom pregledu, a pojedinosti usmeno objašnjava vlasniku vozila.
Ako je sve u redu, sljedeći korak je registracija auta.
9. Registracija automobila
Nakon ovjere tehničke ispravnosti vozila i naplate propisanih obveza, vozilo se može registrirati.
Dakle, ranije ste platili tehnički pregled, a poslije pregleda vas čeka plaćanje registracije. Ona uključuje i plaćanje nekoliko zakonom propisanih “nameta”, poput primjerice naknade za ceste.
Koliko košta registracija vozila?
Cijenu registracije vozila ilustrirat ćemo na primjeru vozila Volkswagen Golf VII, 1.6 TDI. Koristit ćemo kalkulator za tehničke preglede. Za izračun nam je dovoljna registracija vozila i godišnja kilometraža.
Uzmimo za primjer da vozilom godišnje prijeđemo do 10.000 km. Ukupni troškovi registracije i tehničkog pregleda iznose 127,64€.

Detaljne cijene naknada tehničkih pregleda provjerite u Odluci Ministarstva unutarnjih poslova.
Pripremite se za registraciju uz kompare.hr!
Registracija vozila ne treba biti stresna. Pripremite se na vrijeme i nadolazeće troškove provjerite putem kalkulatora za tehničke preglede.
Česta pitanja
Koji je rok za registraciju vozila?
Registraciju je potrebno izvršiti do datuma isteka prometne dozvole. U slučaju da vašem vozilu istekne registracija, vožnja se smatra prekršajem.
Svaki vlasnik vozila dužan je produžiti registraciju. U suprotnome, u roku 15 dana od isteka registracije, obvezan je odjaviti vozilo. U slučaju odjave potrebno je vratiti registarske pločice i priložiti prometnu dozvolu za evidentiranje odjave u stanici za tehnički pregled.
Ako vlasnik odjavljenim vozilom želi otići na registraciju, treba zatražiti pokusne pločice. Bez navedenih ne smije prometovati do stanice za tehnički pregled.
