Europski autoklubovi ponovno su se bacili na zahtjevan posao testiranja ljetnih guma. Tako su se pod povećalom našle ljetne gume dviju različitih dimenzija, a prvi put stručnjaci ADAC-a testirali su UHP (ultra high performance) gume.
Riječ je o dimenziji 225/40 R18 Y, a testno vozilo bio je Golf VII GTi, popularni kompakt u sportskoj izvedbi. Još prije nekoliko godina UHP gume su se koristile samo kod tuniranih, „nabrijanih” automobila. Međutim, s vremenom su postale standard za automobile sa snažnijim motorima.
Michelin i Continental i dalje najbolji
Iako su gume visokih performansi poznate po tome da slabije drže na mokrom i brže se troše, prema rezultatima testiranja čini se da više nije tako. Testiralo se držanje ljetne gume po suhoj i vlažnoj podlozi, potrošnja goriva i trošenje gume. Iako nijedna od guma nije uspjela dobiti ocjenu “vrlo odličan”, njih šest završilo je u kategoriji dobar.
Najnižu, a time i najbolju ocjenu (2.1) dobili su Continental PremiumContact 6 i Michelin Pilot Sport 4. Continentalova guma izvrsna je na mokrom, ali nešto slabija na suhom. Osim toga, nije baš ni najtiša u vožnji. Michelinov pneumatik bolji je pak na suhom, ali i u potrošnji goriva.
Maxxis – brend za koji će se tek čuti
Sljedeći na listi su Goodyear Eagle F1 Asymetric 5 i Maxxis Victra Sport 5, odlični u držanju na mokroj i suhoj podlozi. Tvrtka Maxxis prilično je nepoznata u Europi, a riječ je o brendu tajvanskog proizvođača Cheng Shina, devetog najvećeg proizvođača guma na svijetu.
Tri ljetne gume bile su nadomak kategorije dobro, ali presudilo im je lošije držanje na mokrom. Riječ je o Nexen N’Fera Sportu, Savi Intensa UHP 2 i Vredestein Ultrac Vorti gumama.
Pirelli nije za baciti
Ljubiteljima UHP guma svakako je poznat Pirelli P Zero. Te su ljetne gume bile najbolje na suhom i vice-prvaci na mokrom. Međutim, na smanjenje ukupne ocjene značajno je utjecala veća potrošnja goriva i slabije trajanje gume. Za one koji ne voze mnogo, a bitna im je performansa, P Zero odličan je izbor.
Sve rezultate testiranih ljetnih guma u dimenziji 225/40 R18 provjerite ovdje.
Primacy 4 najmanje se troši
Testirane su i ljetne gume u dimenziji 235/55 R17 namijenjene SUV-ovima poput testiranog Forda Kuge, ali i većim obiteljskim automobilima poput Forda S-Maxa.
U ovoj dimenziji testirano je 12 kompleta guma, a najbolje su ponovno Michelin. Model Primacy 4 dobio je ocjenu 1,9, a najviše se isticao po kilometraži. S Primacy 4 gumama, naime, možete prijeći gotovo 46.700 kilometara.
Tik uz pobjednika našli su se Bridgestone Turanza T005 i Maxxis Premitra 5 uz čiju ćete pomoć prijeći 41.400, odnosno 37 tisuća kilometara. Dobar rezultat ostvario je i Pirelli s modelom Cinturato P7 i predviđenom kilometražom od 35 tisuća kilometara.
Ljetne gume slabije na mokrom
Nešto slabije ocijenjene su Semperit Speed-Life 2 SUV, Esa + Tecar Spirit PRO, Kleber Dynaxer HP3 i Continental EcoContact 6 koje dobro drže cestu dokle god je suha. EcoContact 6, vrijedi istaknuti, troši manje goriva, a velika je i predviđena kilometraža.
S druge pak strane, Hankook Ventus Prime 3 i Kumho Ecsta HS51 pokazuju dobre performanse na mokroj podlozi, dok su na suhom tek zadovoljavajuće.
Jedina testirana guma koja se ne preporučuje je Laufenn S-Fit EQ, inače brend Hankooka, i to zbog slabog upravljanja na mokroj podlozi.
Sve rezultate testiranih ljetnih guma u dimenziji 235/55 R17 provjerite ovdje.
Usporedite osiguranja, kupite online i uštedite. Kliknite! →