NAGRADNA IGRA: Usporedi osiguranja ili telekom usluge, ugovori na kompare.hr i osvoji Opel Mokku!
Usporedi, kupi i osvoji Opel Mokku!

Michelin ljetne gume ponovno najbolje na testu

Europski autoklubovi ponovno su se bacili na zahtjevan posao testiranja ljetnih guma. Tako su se pod povećalom našle ljetne gume dviju različitih dimenzija, a prvi put stručnjaci ADAC-a testirali su UHP (ultra high performance) gume.

test ljetnih guma

Riječ je o dimenziji 225/40 R18 Y, a testno vozilo bio je Golf VII GTi, popularni kompakt u sportskoj izvedbi. Još prije nekoliko godina UHP gume su se koristile samo kod tuniranih, „nabrijanih” automobila. Međutim, s vremenom su postale standard za automobile sa snažnijim motorima.

Michelin i Continental i dalje najbolji

Iako su gume visokih performansi poznate po tome da slabije drže na mokrom i brže se troše, prema rezultatima testiranja čini se da više nije tako. Testiralo se držanje ljetne gume po suhoj i vlažnoj podlozi, potrošnja goriva i trošenje gume. Iako nijedna od guma nije uspjela dobiti ocjenu “vrlo odličan”, njih šest završilo je u kategoriji dobar.

Najnižu, a time i najbolju ocjenu (2.1) dobili su Continental PremiumContact 6 i Michelin Pilot Sport 4. Continentalova guma izvrsna je na mokrom, ali nešto slabija na suhom. Osim toga, nije baš ni najtiša u vožnji. Michelinov pneumatik bolji je pak na suhom, ali i u potrošnji goriva.

Maxxis – brend za koji će se tek čuti

Sljedeći na listi su Goodyear Eagle F1 Asymetric 5 i Maxxis Victra Sport 5, odlični u držanju na mokroj i suhoj podlozi. Tvrtka Maxxis prilično je nepoznata u Europi, a riječ je o brendu tajvanskog proizvođača Cheng Shina, devetog najvećeg proizvođača guma na svijetu.

Tri ljetne gume bile su nadomak kategorije dobro, ali presudilo im je lošije držanje na mokrom. Riječ je o Nexen N’Fera Sportu, Savi Intensa UHP 2 i Vredestein Ultrac Vorti gumama.

Pirelli nije za baciti

Ljubiteljima UHP guma svakako je poznat Pirelli P Zero. Te su ljetne gume bile najbolje na suhom i vice-prvaci na mokrom. Međutim, na smanjenje ukupne ocjene značajno je utjecala veća potrošnja goriva i slabije trajanje gume. Za one koji ne voze mnogo, a bitna im je performansa, P Zero odličan je izbor.

Sve rezultate testiranih ljetnih guma u dimenziji 225/40 R18 provjerite ovdje.

Primacy 4 najmanje se troši

Testirane su i ljetne gume u dimenziji 235/55 R17 namijenjene SUV-ovima poput testiranog Forda Kuge, ali i većim obiteljskim automobilima poput Forda S-Maxa.

U ovoj dimenziji testirano je 12 kompleta guma, a najbolje su ponovno Michelin. Model Primacy 4 dobio je ocjenu 1,9, a najviše se isticao po kilometraži. S Primacy 4 gumama, naime, možete prijeći gotovo 46.700 kilometara.

Tik uz pobjednika našli su se Bridgestone Turanza T005 i Maxxis Premitra 5 uz čiju ćete pomoć prijeći 41.400, odnosno 37 tisuća kilometara. Dobar rezultat ostvario je i Pirelli s modelom Cinturato P7 i predviđenom kilometražom od 35 tisuća kilometara.

Ljetne gume slabije na mokrom

Nešto slabije ocijenjene su Semperit Speed-Life 2 SUV, Esa + Tecar Spirit PRO, Kleber Dynaxer HP3 i Continental EcoContact 6 koje dobro drže cestu dokle god je suha. EcoContact 6, vrijedi istaknuti, troši manje goriva, a velika je i predviđena kilometraža.

S druge pak strane, Hankook Ventus Prime 3 i Kumho Ecsta HS51 pokazuju dobre performanse na mokroj podlozi, dok su na suhom tek zadovoljavajuće.

Jedina testirana guma koja se ne preporučuje je Laufenn S-Fit EQ, inače brend Hankooka, i to zbog slabog upravljanja na mokroj podlozi.

Sve rezultate testiranih ljetnih guma u dimenziji 235/55 R17 provjerite ovdje.

Usporedite osiguranja, kupite online i uštedite. Kliknite! →

admin

admin