Loši smo u ponašanju prema novcu, a znamo

Hrvatska narodna banka (HNB) i Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga (Hanfa) su početkom ove godine predstavile rezultate istraživanja financijske pismenosti u Hrvatskoj kojom je prosječna ocjena financijske pismenosti građana Hrvatske 11,7 od mogućeg 21 boda.

Loši smo u ponašanju prema novcu, a znamo

Istraživanje ‘Mjerenje financijske pismenosti’ proveli su zajedno Hanfa i HNB u suradnji s Ministarstvom financija Republike Hrvatske na uzorku od 1000 ispitanika dobne skupine 18 do 79 godina.

Financijsku pismenost OECD definira kao kombinaciju informiranosti, znanja, vještina, stavova i ponašanja potrebnih za donošenje ispravnih financijskih odluka za ostvarenje individualne dobiti. U istraživanju su se mjerile tri osnovne kategorije: financijsko znanje, financijsko ponašanje i odnos prema trošenju novca.

Ukratko, rezultati su pokazali da su Hrvati većinom upoznati s učincima inflacije, financijski odgovorni i neskloni rizicima. Što to znači?

Prema članku dr. sc. Maje Vehovec, znanstvenice Ekonomskog instituta Zagreb i članice Upravnog odbora neprofitne udruge Štedopis te koja je proučila podatke za Hrvatsku objavljene publikacije OECD-a, “Hrvati imaju najlošiji rezultat u kategoriji plaćanja na vrijeme i vrlo niske rezultate u navikama ispitivanja drugih usluga i nezavisnih izvora u savjetovanju. Za financijsko ponašanje ključno je proučavaju li ispitanici više izvora informacija ili traže nezavisne savjete. U svim zemljama preko 80% ispitanika biraju financijski proizvod bez da ga uspoređuju s drugim proizvodima i bez savjeta iz nezavisnog izvora.”

Dr. sc. Vehovec zaključila je kako bi se ipak moglo reći, na temelju ovog prvog testiranja financijske pismenosti u Hrvatskoj, da naši rezultati u usporedbi s drugim zemljama nisu tako loši kako često strogo sudimo o sebi, ali neki elementi ponašanja prema novcu zabrinjavajući su i njih treba mijenjati.

Dobar izvor savjetovanja i informiranja o financijskoj ponudi na tržištu je upravo i kompare.hr sekcija financija, a usluga je potpuno besplatna.

 

Usporedi osiguranja, kupi online i uštedi. Klikni!

 

KOMPARE SERVIS

Kompareovci Iskustva kupaca Za partnere Poslovi Poslovni podaci Uredi i kontakt

ONLINE KUPOVINA

Postupak ugovaranja Česta pitanja Načini plaćanja auto osiguranja Načini plaćanja dopunskog zdravstvenog osiguranja Provjera police dopunskog zdravstvenog osiguranja Upute za refundaciju i ugovorne ustanove

SIGURNOST KUPACA

Informacije o obradi osobnih podataka Pravne obavijesti Reklamacije i pritužbe Otkazivanje ugovora i raskid police Obavijest potrošačima Akcije u osiguranju Zakonski termini za vrstu osiguranja

Načini plaćanja

Jednokratno općom uplatnicom ili karticama do 12 rata bez kamata.
Trustmark webshop

OBRADA PODATAKA
Upisane osobne podatke koristimo da te možemo kontaktirati, obavijestiti o ponudama i pomoći ti pronaći osiguranje ili telekom uslugu prema tvojim zahtjevima i potrebama. U svakom trenutku možeš se predomisliti i odbiti primanje naših e-mail poruka klikom na opciju “odjava” na kraju svake naše poruke ili popunjavanjem obrasca ili slanjem poruke na szop@kompare.hr. Pročitaj više u Informacije o obradi osobnih podataka

GOOGLE CAPTCHA ZAŠTITA
Stranica kompare.hr zaštićena je Google Captcha sustavom, a više o tome možeš pročitati kroz politiku privatnosti i uvjete korištenja.

Odjavi se s newslettera

Newsletter šaljemo našim korisnicima temeljem legitimnog interesa. Upiši svoju e-mail adresu ako ne želiš primati newsletter. Sve o obradi podataka pronađi u Informacije o obradi osobnih podataka

© 2012- kompare.hr

Distribuciju osiguranja omogućuje posrednik u osiguranju Custodia d.o.o za zastupanje u osiguranju
HANFA Datum dozvole za rad 09.08.2013.,Klasa dozvole za rad UP/I-453-02/13-37/38

whatsapp
Viber