Liječenje u inozemstvu

Vjerojatno ste više puta razmišljali na koji način možete izbjeći duge liste čekanja u hrvatskim zdravstvenim ustanovama ili kako dobiti bržu i kvalitetniju zaštitu. Pomišljali ste na odlazak u inozemstvo, no ne znate kako to ishodovati i koja su uopće vaša prava i obveze u tom slučaju. Upravo zato kompare.hr donosi pregled informacija o liječenju u inozemstvu.

Nakon ulaska Hrvatske u Europsku Uniju, olakšani su mnogi međunarodni procesi pa tako i području zdravstvene zaštite.

Europska kartica zdravstvenog osiguranja besplatna je i može ju dobiti svaki osiguranik obveznog zdravstvenog osiguranja HZZO-a. Ta kartica se odnosi samo na neodgodivu zdravstvenu zaštitu tijekom boravka u inozemstvu, točnije jednoj od članica EU.

No ako se želite liječiti u inozemstvu morate podnijeti zahtjev HZZO-u i dobiti odobrenje. Nakon toga odlazite na liječenje, a troškovi su vam pokriveni od strane HZZO-a. U nastavku vam donosimo detalje o liječenju u inozemstvu.

Odluka o liječenju u inozemstvu

Ako se liječenje ne može provesti u ugovorenim zdravstvenim ustanovama u Hrvatskoj, a isto se može uspješno provesti u inozemstvu, možete otići na liječenje u inozemstvo. Kao osiguranik HZZO-a možete koristiti sljedeće oblike liječenja u inozemstvu:

  • dijagnostičke i terapijske postupke
  • operacijske zahvate uključujući i transplantacije organa
  • bolničko i ambulantno liječenje
  • kontrolne preglede
  • dijagnostičke pretrage krvi i tkiva

Zahtjev za liječenje u inozemstvu

Ukoliko nemate odobrenje za planirano liječenje u inozemstvu, HZZO neće nadoknaditi troškove liječenja. Upravo zato potrebno je podnijeti zahtjev za liječenje u inozemstvu.

Zahtjev se podnosi na tiskanici Prijedloga za upućivanje na liječenje u inozemstvo. Ispunjava ju doktor specijalist koji vas liječi ili liječnički konzilij ugovorne zdravstvene ustanove u kojoj se liječite. U tiskanici se navode jedna ili više zdravstvenih ustanova koje mogu obaviti liječenje. Zahtjev pregledava liječničko povjerenstvo koje daje svoje mišljenje i ocjenu te donosi rješenje prvog stupnja.

Zavod ima pravo uskratiti odobrenje za liječenje u inozemstvu ako će osigurana osoba biti izložena riziku ili ako se to liječenje može pružiti kod ugovornih subjekata HZZO-a u prihvatljivom roku. Uzimajući pritom u obzir trenutačno zdravstveno stanje i vjerojatni tijek bolesti pacijenta.

Ukoliko niste zadovoljni odlukom povjerenstva, možete  podnijeti žalbu ravnatelju HZZO-a u roku 15 dana. Ako niste zadovoljni ni odgovorom ravnatelja, možete uputiti žalbu Upravnom sudu RH u roku 30 dana.

Troškovi liječenja u inozemstvu

Nakon zavšenog  liječenja u inozemstvu, potrebno je HZZO-u dostaviti dokumentaciju i to u roku 15 dana od završetka liječenja. Dokumentacija sadržava otpusno pismo i drugu  medicinsku i računsku dokumentaciju prevedenu na hrvatski jezik.

Ako ste se liječili u inozemstvu, a niste imali odobrenje planiranog liječenja, troškovi vam neće biti nadoknađeni.

Povrat troškova će biti u visini troškova liječenja po cjeniku HZZO-a. Točnije, vratit će vam se samo do iznosa koliko ta zdravstvena usluga košta u Hrvatskoj. Većina zdravstvenih usluga u inozemstvu je skuplja, stoga je preporučljivo dobro se informirati u HZZO-u o cijenama i pokrivanju troškova.

Zdravstvena zaštita u državama izvan Europske Unije

Ako odlazite u državu s kojom Hrvatska nije sklopila međunarodni ugovor o socijalnom osiguranju, potrebno je napraviti Potvrdu o pravu na korištenje zdravstvene zaštite u inozemstvu.

Prije odlaska podnosite prijavu boravka u inozemstvu na tiskanici i putem uplatnice plaćate poseban doprinos HZZO-u. Doprinos plaćate ovisno o trajanju boravka u inozemstvu.

Kada posjedujete Potvrdu, u inozemstvu imate pravo na korištenje samo hitne medicinske pomoći. Ako u inozemstvu koristite medicinsku zaštitu, morate o tome obavijestiti HZZO. U tom slučaju troškove podmirujete osobno. U određenim slučajevima postoji mogućnost nadnade troškova. Za to je potrebno HZZO-u predočiti medicinsku i računsku dokumentaciju prevedenu na hrvatski jezik.

Hitna medicinska skrb u inozemstvu

Neodgodiva medicinska zaštita podrazumijeva zdravstvenu skrb u inozemstvu za koju liječnik procijeni da se ne može odgoditi do vašeg planiranog povratka u Hrvatsku. Zdravstvena skrb bit će vam pružena:

  • ukoliko imate kronične ili postojeće bolesti, uz uvjet da cilj putovanja nije liječenje
  • u vezi s trudnoćom i rađanjem djeteta, ako cilj boravka u inozemstvu nije porod
  • dijaliza, terapija kisikom, tretmani za astmu

Sve navedeno je pokriveno Europskom karticom zdravstvenog osiguranja koju možete besplatno izraditi u HZZO-u. Ona ne pokriva troškove privatne zdravstvene zaštite ili troškove spašavanja prilikom nezgode na skijalištu, zračni prijevoz natrag u domovinu i slično. Stoga je preporučljivo imati putno osiguranje.

Ukoliko su vam naplaćeni troškovi neodgodivih zdravstvenih usluga u EU, imate pravo ostvariti pravo na njihov povrat. U tom slučaju trebate uložiti HZZO-u medicinsku i računsku dokumentaciju. U slučaju da vam je skrb pružena kod privatnih pružatelja zdravstvenih usluga, povrat troškova može iznositi do iznosa koji bi bio u Hrvatskoj.

Više o Europskoj kartici zdravstvenog osiguranja pisali smo u ovim člancima:

Europska kartica zdravstvenog osiguranja

Europska kartica ili putno osiguranje?

Ukoliko planirate otići na liječenje u inozemstvo, savjetujemo vam da se dobro raspitate u HZZO-u o vašim obvezama i pravima. Na taj način ćete izbjeći nepotrebne komplikacije i eventualne dodatne troškove.

kompare.hr nudi usporedbe dopunskih i dodatnih zdravstvenih osiguranja!

 

Ugovorite dopunsko osiguranje online! →

 

KOMPARE SERVIS

Kompareovci Iskustva kupaca Za partnere Poslovi Poslovni podaci Uredi i kontakt

ONLINE KUPOVINA

Postupak ugovaranja Česta pitanja Načini plaćanja auto osiguranja Načini plaćanja dopunskog zdravstvenog osiguranja Provjera police dopunskog zdravstvenog osiguranja Upute za refundaciju i ugovorne ustanove

SIGURNOST KUPACA

Informacije o obradi osobnih podataka Pravne obavijesti Reklamacije i pritužbe Otkazivanje ugovora i raskid police Obavijest potrošačima Akcije u osiguranju Zakonski termini za vrstu osiguranja

Načini plaćanja

Jednokratno općom uplatnicom ili karticama do 12 rata bez kamata.
Trustmark webshop

OBRADA PODATAKA
Upisane osobne podatke koristimo da te možemo kontaktirati, obavijestiti o ponudama i pomoći ti pronaći osiguranje ili telekom uslugu prema tvojim zahtjevima i potrebama. U svakom trenutku možeš se predomisliti i odbiti primanje naših e-mail poruka klikom na opciju “odjava” na kraju svake naše poruke ili popunjavanjem obrasca ili slanjem poruke na szop@kompare.hr. Pročitaj više u Informacije o obradi osobnih podataka

GOOGLE CAPTCHA ZAŠTITA
Stranica kompare.hr zaštićena je Google Captcha sustavom, a više o tome možeš pročitati kroz politiku privatnosti i uvjete korištenja.

Odjavi se s newslettera

Newsletter šaljemo našim korisnicima temeljem legitimnog interesa. Upiši svoju e-mail adresu ako ne želiš primati newsletter. Sve o obradi podataka pronađi u Informacije o obradi osobnih podataka

© 2012- kompare.hr

Distribuciju osiguranja omogućuje posrednik u osiguranju Custodia d.o.o za zastupanje u osiguranju
HANFA Datum dozvole za rad 09.08.2013.,Klasa dozvole za rad UP/I-453-02/13-37/38

whatsapp
Viber