Liječenje u inozemstvu

Vjerojatno ste više puta razmišljali na koji način možete izbjeći duge liste čekanja u hrvatskim zdravstvenim ustanovama ili kako dobiti bržu i kvalitetniju zaštitu. Pomišljali ste na odlazak u inozemstvo, no ne znate kako to ishodovati i koja su uopće vaša prava i obveze u tom slučaju. Upravo zato kompare.hr donosi pregled informacija o liječenju u inozemstvu.

Nakon ulaska Hrvatske u Europsku Uniju, olakšani su mnogi međunarodni procesi pa tako i području zdravstvene zaštite.

Europska kartica zdravstvenog osiguranja besplatna je i može ju dobiti svaki osiguranik obveznog zdravstvenog osiguranja HZZO-a. Ta kartica se odnosi samo na neodgodivu zdravstvenu zaštitu tijekom boravka u inozemstvu, točnije jednoj od članica EU.

No ako se želite liječiti u inozemstvu morate podnijeti zahtjev HZZO-u i dobiti odobrenje. Nakon toga odlazite na liječenje, a troškovi su vam pokriveni od strane HZZO-a. U nastavku vam donosimo detalje o liječenju u inozemstvu.

Odluka o liječenju u inozemstvu

Ako se liječenje ne može provesti u ugovorenim zdravstvenim ustanovama u Hrvatskoj, a isto se može uspješno provesti u inozemstvu, možete otići na liječenje u inozemstvo. Kao osiguranik HZZO-a možete koristiti sljedeće oblike liječenja u inozemstvu:

  • dijagnostičke i terapijske postupke
  • operacijske zahvate uključujući i transplantacije organa
  • bolničko i ambulantno liječenje
  • kontrolne preglede
  • dijagnostičke pretrage krvi i tkiva

Zahtjev za liječenje u inozemstvu

Ukoliko nemate odobrenje za planirano liječenje u inozemstvu, HZZO neće nadoknaditi troškove liječenja. Upravo zato potrebno je podnijeti zahtjev za liječenje u inozemstvu.

Zahtjev se podnosi na tiskanici Prijedloga za upućivanje na liječenje u inozemstvo. Ispunjava ju doktor specijalist koji vas liječi ili liječnički konzilij ugovorne zdravstvene ustanove u kojoj se liječite. U tiskanici se navode jedna ili više zdravstvenih ustanova koje mogu obaviti liječenje. Zahtjev pregledava liječničko povjerenstvo koje daje svoje mišljenje i ocjenu te donosi rješenje prvog stupnja.

Zavod ima pravo uskratiti odobrenje za liječenje u inozemstvu ako će osigurana osoba biti izložena riziku ili ako se to liječenje može pružiti kod ugovornih subjekata HZZO-a u prihvatljivom roku. Uzimajući pritom u obzir trenutačno zdravstveno stanje i vjerojatni tijek bolesti pacijenta.

Ukoliko niste zadovoljni odlukom povjerenstva, možete  podnijeti žalbu ravnatelju HZZO-a u roku 15 dana. Ako niste zadovoljni ni odgovorom ravnatelja, možete uputiti žalbu Upravnom sudu RH u roku 30 dana.

Troškovi liječenja u inozemstvu

Nakon zavšenog  liječenja u inozemstvu, potrebno je HZZO-u dostaviti dokumentaciju i to u roku 15 dana od završetka liječenja. Dokumentacija sadržava otpusno pismo i drugu  medicinsku i računsku dokumentaciju prevedenu na hrvatski jezik.

Ako ste se liječili u inozemstvu, a niste imali odobrenje planiranog liječenja, troškovi vam neće biti nadoknađeni.

Povrat troškova će biti u visini troškova liječenja po cjeniku HZZO-a. Točnije, vratit će vam se samo do iznosa koliko ta zdravstvena usluga košta u Hrvatskoj. Većina zdravstvenih usluga u inozemstvu je skuplja, stoga je preporučljivo dobro se informirati u HZZO-u o cijenama i pokrivanju troškova.

Zdravstvena zaštita u državama izvan Europske Unije

Ako odlazite u državu s kojom Hrvatska nije sklopila međunarodni ugovor o socijalnom osiguranju, potrebno je napraviti Potvrdu o pravu na korištenje zdravstvene zaštite u inozemstvu.

Prije odlaska podnosite prijavu boravka u inozemstvu na tiskanici i putem uplatnice plaćate poseban doprinos HZZO-u. Doprinos plaćate ovisno o trajanju boravka u inozemstvu.

Kada posjedujete Potvrdu, u inozemstvu imate pravo na korištenje samo hitne medicinske pomoći. Ako u inozemstvu koristite medicinsku zaštitu, morate o tome obavijestiti HZZO. U tom slučaju troškove podmirujete osobno. U određenim slučajevima postoji mogućnost nadnade troškova. Za to je potrebno HZZO-u predočiti medicinsku i računsku dokumentaciju prevedenu na hrvatski jezik.

Hitna medicinska skrb u inozemstvu

Neodgodiva medicinska zaštita podrazumijeva zdravstvenu skrb u inozemstvu za koju liječnik procijeni da se ne može odgoditi do vašeg planiranog povratka u Hrvatsku. Zdravstvena skrb bit će vam pružena:

  • ukoliko imate kronične ili postojeće bolesti, uz uvjet da cilj putovanja nije liječenje
  • u vezi s trudnoćom i rađanjem djeteta, ako cilj boravka u inozemstvu nije porod
  • dijaliza, terapija kisikom, tretmani za astmu

Sve navedeno je pokriveno Europskom karticom zdravstvenog osiguranja koju možete besplatno izraditi u HZZO-u. Ona ne pokriva troškove privatne zdravstvene zaštite ili troškove spašavanja prilikom nezgode na skijalištu, zračni prijevoz natrag u domovinu i slično. Stoga je preporučljivo imati putno osiguranje.

Ukoliko su vam naplaćeni troškovi neodgodivih zdravstvenih usluga u EU, imate pravo ostvariti pravo na njihov povrat. U tom slučaju trebate uložiti HZZO-u medicinsku i računsku dokumentaciju. U slučaju da vam je skrb pružena kod privatnih pružatelja zdravstvenih usluga, povrat troškova može iznositi do iznosa koji bi bio u Hrvatskoj.

Više o Europskoj kartici zdravstvenog osiguranja pisali smo u ovim člancima:

Europska kartica zdravstvenog osiguranja

Europska kartica ili putno osiguranje?

Ukoliko planirate otići na liječenje u inozemstvo, savjetujemo vam da se dobro raspitate u HZZO-u o vašim obvezama i pravima. Na taj način ćete izbjeći nepotrebne komplikacije i eventualne dodatne troškove.

kompare.hr nudi usporedbe dopunskih i dodatnih zdravstvenih osiguranja. Na jednom mjestu usporedite sve ponude i cijene zdravstvenih osiguranja: