Puknuće gume jedna je od noćnih mora svakog vozača, ali vrlo je vjerojatno da će se svaki vozač barem jednom za svog života suočiti upravo s ovim problemom. Vozači se sve više pouzdaju u službe pomoći na cesti pa se rijeđe odlučuju na samostalnu intervenciju u slučaju puknuća gume. Ipak, ako ste jedni od onih koji će radije sami promijeniti gumu dobro je prisjetiti se nekoliko osnovnih koraka.

Prije svega, pobrinite se da se nalazite na sigurnom mjestu te nikada nemojte pokušavati promijeniti gumu ukoliko je vaša sigurnost ugrožena ili nemate potreban alat. Kada se sigurno zaustavite, ostavite upaljena svjetla i obucite reflektirajući prsluk, ukoliko ga imate. Obavezno stavite trokut kako bi obavijestili ostale vozače u prometu! Osim rezervnog kotača, potrebno vam je i nešto alata: ključ za skidanje matica kotača, dizalica za podizanje automobila s tla, klin za kotače – kako biste osigurali auto da se ne miče, ključ matice kotače (ako postoji sigurnosna matica).
Nekoliko je koraka za ispravnu promjenu gume:
1. Pripremite automobil
Podignite ručnu kočnicu te uklonite sve putnike iz vašeg automobila. Izvadite rezervni kotač i potrebne alate za rad.
2. Postavite klinove za gume (ako nemate klin, može poslužiti i veći kamen)
Klinovi se postavljaju neposredno ispred gume kako bi zaustavili kretanje automobila dok je na dizalici. Postavite klin na suprotan kotač od onoga s probušenom gumom. Ako imate više klinova, postavite ih na oba prednja, odnosno zadnja kotača.
3. Otpustite matice kotača
Ukoliko nemate aluminijsku felgu, možda ćete morati skinuti ratkape prije nego počnete okretati ključ u smjeru suprotan od smjera kazaljke na satu. Matice otpustite do točke da se mogu ručno okretati.
4. Podignite auto
Svaki automobil ima svoje posebno mjesto gdje se postavlja dizalica i podiže automobil. Dizalica se stavlja pored kotača koji je probušen. Postavljanje drvene daske ispod dizalice će joj pomoći da dizanje automobila bude stabilno. Počnite polako dizati automobil u zrak sve dok probušena guma ne bude 10-15 cm u zraku.
5. Uklonite probušenu gumu
Potpuno uklonite matice s kotača, zatim lagano povucite kotač prema sebi dok ne ispadne s ležišta.
6. Montirajte rezervni kotač
Položite rezervni kotač na glavčinu kotača automobila te uzmite u obzir da su usklađene rupe za matice kotača. Vratite matice kotača i ručno ih pritegnite.
7. Spustite vozilo te zategnite vijke
Dizalicom spustite automobil dovoljno da rezervna guma dotakne tlo te uz pomoć ključa zategnite matice kotača.
8. Potpuno spustite auto
Automobil spustite na tlo te uklonite dizalicu, potpom dizalicu, alat i probušenu gumu spremite u prtljažnik.
9. Provjerite tlak rezervne gume
Ukoliko vam automobil već ima ugrađen manometar, ispitajte tlak u rezervnoj gumi, inače zaputite se prema najbližoj benzinskoj crpki kako bi provjerili tlak u rezervnoj gumi.
10. Odnesite probušenu gumu vulkanizeru
Posjetite lokalnog vulkanizera kako bi vam savjetovali može li se popraviti guma. Ne vozite se dugo na rezervnom kotaču, on je namijenjen samo za hitne slučajeve.
Naposljetku, najvažnije je da se nalazite na sigurnom mjestu te da nikada ne pokušavate promijeniti gumu ukoliko je vaša sigurnost ugrožena ili pak nemate potreban alat. Ako niste sigurni jeste li na dobrom mjestu za promjenu, radije nastavite dalje voziti do sigurnijeg mjesta nego se zaustaviti na opasnom mjestu. Ako isti set guma koristite već nekoliko sezona, velika je vjerojatnost da su se te gume već istrošile i vrijeme je da ih zamijenite novim gumama kako biste bili maksimalno sigurni tijekom vožnje! A vrijeme je i da, ako već niste, kontaktirate naše Kompareovce i provjerite mogućnosti osiguranja vašeg vozila uz kompare.hr!