Daruvarska zona više nije najjeftinija!

Nakon liberalizacije tržišta, osiguratelji su izradili diferencirane cjenike čime su zone rizika prestale biti presudan faktor za određivanje premije. Povijest vožnje je ono što utječe na određivanje premije, odnosno povijest šteta osiguranika, no ovakav način izračuna premija auto osiguranja i dalje nije došao do svijesti vozača te trend registriranja automobila u gradovima koji su različiti od gradova stanovanja vozača i dalje raste.

Daruvarska zona više nije najjeftinija!

Prosječna premija obveznog auto osiguranja je u prosincu 2015. godine (prema podatcima za kompare.hr partnere) iznosila 1.170,5 kuna, što je 16,5% manje nego u istom mjesecu godinu dana ranije. Najniža cijena prosječne premije auto osiguranja, također prema podatcima Kompare partnera, zabilježena je u prosincu 2015. godine.

Liberalizacijom cijena potaknut je pad cijena obveznog osiguranja motornih vozila, što je vidljivo iz mjeseca u mjesec. Međutim, liberalizacijom tržišta zaustavljena je i podjela na zone rizika.

Službeni podatci prikazuju da zona Daruvar više uopće nije premijski najjeftinija! Dapače, brojke pokazuju da su za sve veći broj prometnih nesreća krivci automobili s daruvarskim registracijama.

Naravno to je u teoriji i na papirima, u praksi kada usred Zagreba naletite na brdo automobila daruvarskih registracija, jasno je da podjela na zone još uvijek živi u glavama osiguranika.

Zone rizika određivale su cijenu polica osiguranja prema broju prometnih nezgoda na odrešenom području i prema tome je ispalo da je Daruvar zona s nižim premijama osiguranja. Iako ti izračuni više ne vrijede, daruvarske tablice i dalje su zastupljene u puno većem omjeru nego što bi to realno trebalo biti. Tako je ispalo da sa svojih 12.000 stanovnika u Daruvaru ima 17.000 registriranih vozila.

 

Koji je sada modus operandi?

Osiguravajuće kuće su nakon liberalizacije tržišta osiguranja izradile svoje premijske stupnjeve koji se temelje na individualnim karakteristikama vozila, odnosno vozača. Ovakav individualni pristup omogućava kućama, ako im to dopuštaju i njihovi tarifni softveri, da s pojedinim osiguranicima ugovaraju visinu premije bez obzira na to jesu li oni iz Daruvara ili Dubrovnika. Za rizičnog osiguranika će, prema tim izračunima, premija u Daruvaru iznositi puno više nego za manje rizičnog u takozvanim skupim područjima poput Krapine i Zagreba.

Područje pretežne vožnje jedan je od (mogućih) čimbenika u određivanju visine premije, posebno zbog učestalosti šteta na nekom području pa tako i veće ili manje vjerojatnosti da (ne)će doći do štete. Dok obični smrtnici ne mogu birati grad u kojemu će registrirati svoj auto, pravne osobe to pravo mogu ostvariti i iskorištavaju ga do maksimuma, no sada se pokazalo da je to potpuno bespotrebno.

 

Zanimljivost

Individualni način određivanja visine premije vidljiv je u inozemstvu, npr. u Ujedinjenom Kraljevstvu (ali i drugim zemljama) možete odabrati plaćanje ‘pay how you drive’ ili ‘plati kako voziš’. U automobil se ugradi GPS alat za praćenje koji skuplja podatke o vozačkim navikama osiguranika, a zatim te podatke koristi osiguravajuća kuća koja određuje rizik za odabrana pokrića te time i visinu premije. To znači da ako turirate po zavojima i naglo kočite/startate na semaforima, premija bi vam mahala oblacima, a ukoliko vozite obrambeno premija bi odgovarala realnom riziku. Predviđa se da će do 70% auta u UK do 2017. biti proizvedeno s opremom za telematsku tehnologiju kojom se prati svaki pokret u vožnji osiguranika.

Dok naše osiguravajuće kuće ne uvedu ovakav način praćenja i određivanja visine premije, osigurati se povoljno možete na kompare.hr. Poslat ćemo vam ponudu najbolje police za vas na tržištu i duplicirati vam bonus ukoliko je moguće – potpuno besplatno i neobvezno.