Amortizacija: Zašto nam auti gube vrijednost i hoće li to ikad prestati

Kada je amortizacija u pitanju, vozilo vrijedi manje sa svakim prijeđenim kilometrom, ali neka vozila znaju i dobiti na vrijednosti.

kompare_amortizacija

Koliko doista automobili gube na vrijednosti, bez obzira jesu li novi ili stari 20 godina? Pitanje je to koje bi nas trebalo zanimati, jer čak i da se zaljubimo u prvog limenog ljubimca kojeg kupimo, životne okolnosti s vremenom će nas natjerati da potražimo novoga.

Drukčije godine, drukčiji modeli

Prednost modela s petero vrata sasvim sigurno nećemo dovoljno cijeniti sve dok ne dobijemo djecu, baš kao niti činjenicu da ne postoji model s dovoljno velikim prtljažnikom kada obiteljski putujemo na ljetovanje. Tako ćemo u dvadesetim karavanske izvedbe izbjegavati iz estetskih razloga, dok će nam u tridesetima zauzeti vrh liste najpoželjnijih modela upravo zbog velike količine prostora.

O čemu ovisi amortizacija?

Amortizacija, odnosno gubitak vrijednosti automobila, ovisi o nizu okolnosti, a ponajviše o popularnosti brenda i modela, razini opreme, redovitom servisiranju i održavanju, očuvanosti i naravno, broju prijeđenih kilometara.

Kupoprodaja – najtočniji izračun

Naime, najtočniji izračun gubitka vrijednosti imat ćete tek kada usporedite cijenu po kojoj ste kupili automobil s iznosom koji ste za njega dobili kada ste ga prodali. Sve ostalo, vrijednosti su na papiru.

Prosječni gubitak – 23% u prvoj godini

Prema statistikama najvećeg internetskog oglasnika u Hrvatskoj (njuskalo.hr), automobil u prvoj godini u prosjeku izgubi 23 posto svoje vrijednosti, gotovo četvrtinu. Spomenuti postotak svakako je potrebno uzeti s rezervom.

Drastičan pad vrijednosti ‘promašenih’ modela

Gubitak vrijednosti kod popularnih modela zna biti i gotovo zanemarivih deset posto, dok oni egzotični ili „profulani” modeli već nakon prve godine znaju izgubiti i do nevjerojatnih 40 posto! Salonski modeli i godišnjaci svoju popularnost među kupcima zahvaljuju upravo velikom padu vrijednosti vozila tijekom prve godine.

Više godina, manji pad

Nakon prve godine, pravilo je da vrijednost pada i u iznosu i u postotku. Računica je jednostavna – ako automobil kupljen za 200.000 kn nakon prve godine vrijedi 46.000 kn manje, na isti način mijenja se i osnovica za izračun daljnjeg pada vrijednosti. Koeficijent se najčešće kreće između 10 i 20 posto.

Njemci „jači” od Francuza

Najmanje će na vrijednosti gubiti marke i modeli koji se najviše prodaju, ali i oni koji su najpopularniji. U Hrvatskoj jako dobru cijenu već desetljećima drže njemački modeli poput VW-a, Audija i Mercedesa, dok je popularnost „Francuza” i „Talijana” dosta manja.

Podneblje i kilometraža

Osim redovitog održavanja i servisiranja koje se podrazumijeva, vozila u Dalmaciji, gdje nema pretjeranih hladnoća i snijega, vrijedit će više od onih iz Slavonije. Univerzalno pravilo je i to da vozilo vrijedi manje svakim kilometrom koji prijeđe, bez obzira je li riječ o vožnji na netom otvorenoj autocesti, lokalnoj prometnici ili pak gradskoj vožnji s puno kretanja i stajanja.

Može li vozilo dobiti na vrijednosti?

Postoje i oni rijetki automobili koji stare poput vina, pa im vrijednost s vremenom raste, umjesto da pada. Najčešće je riječ o sportskim automobilima vrlo malih, ekskluzivnih serija i vrtoglavih početnih cijena koji su s vremenom stekli kultni status. No, takvi automobili najčešće se ni ne kupuju za svakodnevnu vožnju, nego kao ulaganje.

Usporedite osiguranja, kupite online i uštedite. Kliknite! →

KOMPARE SERVIS

Kompareovci Iskustva kupaca Za partnere Poslovi Poslovni podaci Uredi i kontakt

ONLINE KUPOVINA

Postupak ugovaranja Česta pitanja Načini plaćanja auto osiguranja Načini plaćanja dopunskog zdravstvenog osiguranja Provjera police dopunskog zdravstvenog osiguranja Upute za refundaciju i ugovorne ustanove

SIGURNOST KUPACA

Informacije o obradi osobnih podataka Pravne obavijesti Reklamacije i pritužbe Otkazivanje ugovora i raskid police Obavijest potrošačima Akcije u osiguranju Zakonski termini za vrstu osiguranja

Načini plaćanja

Jednokratno općom uplatnicom ili karticama do 12 rata bez kamata.
Trustmark webshop

OBRADA PODATAKA
Upisane osobne podatke koristimo da te možemo kontaktirati, obavijestiti o ponudama i pomoći ti pronaći osiguranje ili telekom uslugu prema tvojim zahtjevima i potrebama. U svakom trenutku možeš se predomisliti i odbiti primanje naših e-mail poruka klikom na opciju “odjava” na kraju svake naše poruke ili popunjavanjem obrasca ili slanjem poruke na szop@kompare.hr. Pročitaj više u Informacije o obradi osobnih podataka

GOOGLE CAPTCHA ZAŠTITA
Stranica kompare.hr zaštićena je Google Captcha sustavom, a više o tome možeš pročitati kroz politiku privatnosti i uvjete korištenja.

Odjavi se s newslettera

Newsletter šaljemo našim korisnicima temeljem legitimnog interesa. Upiši svoju e-mail adresu ako ne želiš primati newsletter. Sve o obradi podataka pronađi u Informacije o obradi osobnih podataka

© 2012- kompare.hr

Distribuciju osiguranja omogućuje posrednik u osiguranju Custodia d.o.o za zastupanje u osiguranju
HANFA Datum dozvole za rad 09.08.2013.,Klasa dozvole za rad UP/I-453-02/13-37/38

whatsapp
Viber