U pružanju usluga posredovanja u stambeno potrošačkom kreditiranju sudjeluju i povezana društva:
Kompare posredovanje d.o.o. (bivši “Progreso grupa d.o.o.”), OIB: 82220381090 (u daljnjem tekstu: Kompare Posredovanje) – kreditni posrednik, pruža usluge posredovanja u stambenom potrošačkom kreditiranju za Privrednu banku Zagreb d.d. i Zagrebačku banku d.d.
Kompare partner d.o.o., (bivši “Progreso posredovanje d.o.o.”) OIB: 35430322375 (u daljnjem tekstu: Kompare partner) – kreditni posrednik, pruža usluge posredovanja u stambenom potrošačkom kreditiranju za OTP banku d.d., Hrvatsku poštansku banku d.d. i Erste&Steiermärkische bank d.d.
Izdvojeni fizički uredi Kompare – Za korisnike koji žele osobni kontakt, Kompare pruža usluge i u uredu na sljedećim adresama (radno vrijeme: pon – pet 08:00‑16:00):
Poslovnica Zagreb – Trakošćanska ul. 30, 10000 Zagreb, tel. 01 5572 460
Poslovnica Osijek – Ulica Hrvatske Republike 31a, 31000 Osijek, tel. 01 5572 464
Poslovnica Čakovec – Ul. Matice hrvatske 6 (Millenium centar), 40000 Čakovec, tel. 01 5572 458).
PODNOŠENJE ZAHTJEVA ZA KREDIT Zahtjev za kredit klijent podnosi u poslovnici Kompare, koja isti proslijeđuje bankama partnerima. Uz zahtjev za kredit, klijent prilaže i traženu dokumentaciju koja je potrebna za procjenu kreditne sposobnosti i dokazivanje namjene kredita. Za kredite sa zalogom na nekretnini potrebno je priložiti i procjenu vrijednosti nekretnine koja se daje u zalog, a koja nije starija od 12 mjeseci.
OBRADA KREDITNOG ZAHTJEVA Nakon prikupljene dokumentacije, banka partner pristupa obradi kreditnog zahtjeva. Tijekom obrade zahtjeva, banka može upotrijebiti podatke o klijentu s kojima sama raspolaže i podatke koje je dao klijent. Ukoliko banka ne može obaviti procjenu kreditne sposobnosti ili utvrditi prihvatljivost instrumenata osiguranja temeljem dostavljene dokumentacije, može zatražiti od klijenta dodatnu dokumentaciju. Ukoliko klijent ne želi pružiti informacije ili dokumentaciju potrebnu za procjenu i odobrenje kredita, banka će odbiti zahtjev za sklapanje ugovora o kreditu. Nakon obrade kreditnog zahtjeva, banka donosi odluku o odobrenju ili neodobrenju kredita. Ukoliko banka donese negativnu odluku, u najkraćem roku obavještava klijenta o negativnoj odluci.
IZRADA UGOVORNE DOKUMENTACIJE Nakon odobrenja kredita, banka o tome obavještava Kompare i klijenta te priprema ugovornu dokumentaciju (ugovor o kreditu, suglasnost o zapljeni primanja, zadužnica i dr.). Ukoliko su dogovoreni dodatni instrumenti osiguranja (npr. police i sl.), oni se prikupljaju prije izrade ugovorne dokumentacije. Zaključivanje ugovora o kreditu: Ugovor o kreditu se ovjerava/solemnizira kod javnog bilježnika zajedno sa zadužnicom i suglasnošću o zapljeni primanja uz nazočnost založnog dužnika, te eventualnih sudužnika i jamaca.
ZASNIVANJE ZALOŽNOG PRAVA NA NEKRETNINI Prijedlog za uknjižbu založnog prava u korist banke, zajedno s primjerkom solemniziranog ugovora o kreditu u skladu s propisima koji uređuju zemljišne knjige, dostavlja se nadležnom općinskom sudu, zemljišno-knjižnom odjelu radi uknjižbe založnog prava. Po uknjižbi založnog prava, a prije isplate kredita, potrebno je dostaviti banci izvadak iz zemljišnih knjiga sa upisanim zalogom u korist banke te rješenje kojim se dozvoljava upis zaloga u korist banke.
KORIŠTENJE KREDITA Nakon što klijent dostavi ovjerene/solemnizirane primjerke ugovora o kreditu te dostavi sve instrumente osiguranja kredita, banka na temelju dokumentacije za korištenje kredita izrađuje nalog za korištenje kredita koji klijent potpisuje, te se pristupa isplati kredita. Klijent može ugovoriti s bankom trajni nalog ili nalog za plaćanje kojim klijent ovlašćuje banku da mjesečne obroke po kreditu naplaćuje s njegovih transakcijskih računa u banci.