Nisi zadovoljan/a uslugama svog teleoperatera ili si dobio/la povoljniju ponudu? Onda vjerojatno jedva čekaš otkazati uslugu i prijeći na novu. No, možeš li to učiniti bez plaćanja penala?
U ovom članku ćemo te provesti kroz sve moguće scenarije i objasniti ti kako u svakom raskinuti ugovor. Sve što trebaš je slijediti naše upute korak po korak!

Kad imam pravo na raskid ugovora bez naknade?
U pravilu, pravo na raskid ugovora bez naknade imaš samo ako ti je istekla ugovorna obveza (UO) ili ako ju nisi niti imao/la. Sve ostalo se smatra prijevremenim raskidom, a za njega se naplaćuju penali.
Naime, u Hrvatskoj usluge teleoperatera možeš ugovoriti na tri načina:
- bez UO
- s UO od 12 mjeseci
- s UO od 24 mjeseca
(Kao mala napomena, u praksi se ipak usluge najčešće ugovaraju ili bez UO ili s UO na dvije godine. UO od godinu dana je rijetkost.)
Ako si uslugu ugovorio/la bez ugovorne obveze, onda ju u svakom trenutku možeš otkazati bez penala. No, ako si ju ugovorio/la uz UO od 12 ili 24 mjeseci, za raskid prije tog roka ćeš gotovo uvijek trebati platiti naknadu.
Prema Zakonu o elektroničkim komunikacijama, iznos te naknade može obuhvaćati:
- iznos preostalih mjesečnih naknada ili
- iznos ostvarenog popusta na proizvode i usluge.
Primjenjuje se obračun koji je za tebe povoljniji.
Kad se naknada za prijevremeni raskid ipak ne naplaćuje?
Rekli smo da penale u pravilu treba platiti kadgod ugovor raskidamo prije isteka UO. No, i ovo pravilo ima izuzetke 🙂
Tako ti se naknada za prijevremeni raskid neće naplatiti u sljedećim slučajevima:
| Slučaj | Potrebna dokumentacija ili koraci |
| Ugovor je sklopljen na daljinu ili izvan poslovnih prostorija teleoperatera | Unutar 14 dana obavijestiti trgovca o raskidu ugovora putem obrasca za jednostrani raskid ili druge slične izjave |
| Operater ne može realizirati ugovorenu uslugu u roku od 30 dana od dana potpisivanja ugovora ili primitka zahtjeva kod sklapanja ugovora na daljinu | Potvrda operatera o nemogućnosti realizacije usluge |
| Preselio/la si na novu adresu na kojoj operater ne može realizirati uslugu ili ti ona jednostavno nije potrebna | Potvrda operatera o nemogućnosti realizacijePotvrda o promjeni prebivališta/boravišta nadležne policijske uprave |
| Operater ima nove ugovorne uvjete koji su za tebe nepovoljniji | Raskinuti ugovor u roku od dva mjeseca od zaprimanja obavijesti o izmjenama uvjeta |
| Operater ne može pružati uslugu sukladno ugovorenim uvjetima | (nedefinirano) |
I ovdje postoje određene iznimke.
Na primjer, rok od 14 dana za jednostrani raskid može se produljiti za čak godinu dana ako operater ne popuni i korisniku ne dostavi obrazac za jednostrani raskid ugovora na način propisan Zakonom o zaštiti potrošača.
Ako ga samo ne dostavi na propisan način, ali ga popuni, rok od 14 dana se produljuje za 3 mjeseca.
Drugi izuzetak je mogućnost plaćanja naknade za raskid čak i kad ugovorni uvjeti operatera postanu nepovoljniji za tebe. To je slučaj kad su promjene uvjeta propisane pravom EU ili propisima RH. Recimo, indeksna klauzula dopušta teleoperaterima da legalno jednom godišnje povise cijene bez omogućavaja prijevremenog raskida ugovora bez penala.
Može li novi teleoperater otkupiti penale?
Da, no to se sve rjeđe događa u praksi. Mnogi operateri umjesto toga korisnicima danas nude druge pogodnosti, poput popusta na uređaje i usluge.
Kad je i moguć, iznos otkupa je često limitiran, na primjer na 165€. Ako je iznos penala viši od toga, korisnik će ostatak morati podmiriti sam.
Obično novi operater također neće podmiriti troškove za korisnika, već mu ih kompenzirati iznosom na potrošačkoj kartici ili kuponima nekog trgovačkog lanca. U tom slučaju, neki operateri idu u korist korisnika te daju iznose veće od iznosa penala.
Koliko dugo treba operateru da raskine ugovor?
Operater zakonski mora raskinuti ugovor u roku od jednog do pet dana od zaprimanja zahtjeva:
- rok od 5 dana vrijedi za nepokretne mreže (npr. fiksni internet, kućni telefon)
- rok od 1 dana vrijedi za pokretne mreže (npr. pokućni internet, mobilni internet)
Svakako na tvoj zahtjev treba odgovoriti s datumom raskida, pa ćeš tada dobiti i konkretniju informaciju.
Kako raskinuti ugovor s teleoperaterom?
Način raskida ugovora ovisi o tome radiš li redovan ili prijevremeni raskid te prelaziš li odmah kod drugog teleoperatera.
1. U slučaju redovnog raskida ugovora
Redovni raskid ugovora je raskid ugovora nakon isteka UO, koja inače zakonski može trajati do 24 mjeseca za elektroničke komunikacije.
Dakle, ako ti je ugovorna obveza istekla, možeš napraviti raskid ugovora bez plaćanja penala. Kako bi to učinio/la, samo trebaš podnijeti zahtjev za raskid na jedan od ovih načina:
- poštom,
- mailom ili
- popunjavanjem zahtjeva u poslovnici teleoperatera.
Neki operateri imaju opciju i telefonskog podnošenja zahtjeva. Nju ne preporučujemo jer kasnije nećeš imati pisani dokaz o zatraženom raskidu.
Nakon što si predao/la zahtjev, operater te povratno mora pisanim putem obavijestiti o:
- raskidu,
- datumu nastupa raskida i
- eventualnoj ugovornoj obvezi.
Potom ima rok od 1 do 5 dana, ovisno o mreži, da raskine ugovor.
2. U slučaju prijevremenog raskida ugovora
Prijevremeni raskid ugovora je raskid ugovora prije isteka UO, pa to ponešto mijenja proceduru.
Prvo bi trebao/la zatražiti izračun dugovanja, koji ti operater mora dostaviti unutar jednog radnog dana. On će obuhvaćati iznos preostale mjesečne naknade ili ostvarenog popusta.
Ako si suglasan/a s izračunom operatera, predaj zahtjev za raskidom kao i u prošlom koraku. Ako, pak, imaš pritužbe na izračun, žalbu prvo uputi direktno operateru. Ne poluči li to rezultate, možeš se obratiti HAKOM-u.
3. U slučaju prelaska kod drugog operatera
Novi operater također može raskinuti ugovor s postojećim umjesto tebe.
U ovom slučaju novom operateru samo trebaš reći da imaš postojeći ugovor s nekim drugim te da ti je potrebno novo uključenje ili prijenos broja. Novi operater će obaviti ostatak procedure, a isto rade i naši agenti kad ugovaraju uslugu s novim teleoperaterom za tebe.
Također, agenti će provjeriti i jesi li u ugovornoj obvezi te, ako da, hoće li ti biti naplaćena penalizacija.
Trebam li uvijek raskidati ugovor?
Ako želiš prestati koristiti uslugu teleoperatera, da.
Čak i ako ti je ugovorna obveza istekla, to ne znači da će ti teleoperater prestati pružati ugovorenu uslugu. Dapače: on će to nastaviti činiti sve dok izričito ne zatražiš raskid ugovora!
Prema tome, to što ti ugovorna obveza ističe, recimo, 15.6.2026. godine, ne znači da od 16.6. ostaješ bez usluge niti da ju ponovno trebaš ugovarati.
To samo znači da od tog datuma nadalje ugovor možeš raskinuti bez plaćanja naknade za prijevremeni raskid.
Prijeđi kod drugog teleoperatera bez muke!
Naši agenti će ti olakšati raskid postojećeg i sklapanje novog ugovora s teleoperaterima.
Skoro cijelu proceduru odrađujemo za tebe, pronalazimo najpovoljnije telekom usluge u Hrvatskoj i unaprijed upozoravamo na sve moguće naknade i sitna slova.
Zvuči dobro? Još je bolje što je naša usluga za tebe 100% besplatna. Javi nam se danas!