Napuknulo ti je vjetrobransko staklo? Saznaj koje osiguranje pokriva trošak

Sjeo/la si u auto, pustio/la muziku i krenulo/la na put. Uzbuđenje je svakim kilometrom raslo, no odjednom te prenuo glasan zvuk – kamenčić ti je razbio vjetrobransko staklo.

Ovo se događa puno češće no što misliš. Srećom, ovu štetu može pokriti osiguranje, ali samo ako imaš ugovoreno odgovarajuće pokriće. 

Kako se možeš zaštiti u ovakvim nepredvidivim situacijama – saznaj u nastavku.

Koje osiguranje će pokriti trošak napuknutog vjetrobranskog stakla?

Potpuno oštećeno ili tek napuknuto vjetrobransko staklo predstavlja ozbiljnu sigurnosnu prijetnju u vožnji. Zato je važno sanirati ga odmah po oštećenju.

Prikaz što pokriva koja vrsta polica

Sanaciju ćeš, ako nemaš odgovarajuće osiguranje, morati pokriti o svom trošku. Srećom možeš razmišljati unaprijed i na vrijeme ugovoriti odgovarajuća pokrića.

Trošak razbijenog stakla pokrit će puno ili djelomično kasko osiguranje.

Puno kasko osiguranje

Za razliku od obveznog auto osiguranja koje pokriva štetu na drugom vozilu, puno kasko osiguranje štiti tebe i tvog limenog ljubimca. Drugim riječima, ako imaš kasko i skriviš prometnu nezgodu, popravak vozila najvjerojatnije nećeš financirati iz svog džepa.

Puni kasko pokriva rizike koji uzrokuju oštećenje, uništenje ili nestanak predmeta osiguranja (prometna nezgoda, sudar, udar, oluja, tuča, vandalizam i sl.), osim rizika koji su isključeni uvjetima izdane police.

U većini osiguravajućih kuća, kasko je moguće ugovoriti do 10 godina starosti vozila, dok neka osiguranja u pokriće uzimaju i starija vozila.

Cijena ovisi o vrijednosti tvog vozila, godini proizvodnje, tehničkim karakteristikama (kw za osobna), tvojoj starosnoj dobi, namjeni vozila te o povijesti šteta. Više o trenutačno aktualnim cijenama i ponudama saznaj putem našeg besplatnog kalkulatora.

Djelomično kasko osiguranje

Djelomični kasko znatno je jeftiniji izbor, ali po njemu ostvaruješ manja prava. 

Razlike i sličnosti između djelomičnog i punog kakso osiguranja

Za razliku od punog kaska koji pokriva većinu mogućih šteta i rizika, po polici djelomičnog kasko osiguranja možeš osigurati samo određene dijelove automobila ili određene grupe rizika. Primjerice, u sklopu dodatnog pokrića za stakla, možeš ugovoriti osiguranje vjetrobranskog stakla.

Najpopularnija pokrića djelomičnog kaska su:

  • zaštita stakala i zrcala
  • zaštita od udara divljači
  • zaštita od elementarne nepogode
Ako imaš ugovoren djelomični kasko za stakla i zrcala, a kamenčić na autoputu ti razbije vjetrobransko staklo, šteta će ti biti pokrivena i ne moraš se brinuti oko troška.

Odabereš li, pak, pokriće zaštite od elementarne nepogode – možeš popraviti sve dijelove vozila koji su, posljedično nepogodi, oštećeni. Recimo da je tuča oštetila tvoju šoferšajbu – popravak će pokriti tvoje osiguranje. S druge strane ako je oštećenje nastalo udarom kamenčića – popravak ćeš morati snositi sam/a.

Saniranje štete na vjetrobranskom staklu

Oštećenja stakla na vozilu najčešće se događaju usred vožnje. Pri određenoj brzini, automobili zahvaćaju sitne predmete na cesti i odbacuju ih velikom brzinom. Ti predmeti mogu naletjeti na tvoje vozilo i izazvati ozbiljna oštećenja. Razmjeri ovise o veličini i brzini predmeta.

Najčešće strada prednje vjetrobransko staklo, dok su pukotine na bočnim i stražnjim staklima puno rjeđe.

Razlikujemo dvije vrste saniranja štete:

  1. popravak postojećeg vjetrobranskog stakla
  2. zamjena trenutačnog vjetrobranskog stakla s novim

Popravak napuknutog vjetrobranskog stakla

Popravak vjetrobranskog stakla puno je jeftinija opcija od njegove zamjene. Nažalost, nije uvijek izvediv. 

Postojeće auto staklo popravit će se isključivo ako se radi o manjim oštećenjima. Uz veličinu, važna je i pozicija oštećenja.

Tri su osnovna uvjeta za popravak vozila:

  1. Krhotina nije na rubnim dijelovima stakla – mora biti udaljena minimalno 10cm od ruba
  2. Promjer oštećenja nije veći od 30mm.
  3. Promjer oštećenja u vidnom polju vozača nije veći od 10mm.

Ako oštećenja odstupaju od propisanih, ili se nalaze pri rubu auto stakla, potrebno je zamijeniti cijelo staklo.

Zadnja i bočna stakla najčešće ne možeš popraviti čak ni kada se radi o manjim oštećenjima. U tom slučaju moraš zamijeniti cijelo staklo

Postupak popravka vjetrobranskog stakla

Popravak se vrši u specijaliziranim radionicama. Odmah po dolasku stručnjak će pregledati tvoje vozilo i zaključiti je li moguće sanirati štetu na postojećem staklu. U slučaju da nema kontradikcija za obavljanje usluge, krenut će s popravkom.

Prvi korak je čišćenje oštećenog područja. Važno je otkloniti sve čestice prašine i viška stakla kako bi se daljnji postupak popravka mogao obavljati nesmetano.

Nakon čišćenja slijedi punjenje oštećenja. Na oštećeno područje nanosi se poseban materijal koji se po stvrdnjavanju brusi i polira. Sve u cilju dobivanja glatkog i transparentnog završnog izgleda.

Postupak reparacije vjetrobranskog stakla traje od 30 do 60 minuta, ovisno o stupnju oštećenja.

Važno je brzo reagirati

Ako na vozilu imaš samo krhotinu, zapamti da je važno brzo reagirati. Oštećenje na tvom vozilu u početku može biti malo. No, s vremenom se može znatno proširiti. Ovo se posebno događa za vrijeme hladnijih mjeseci kada je razlika između vanjske i unutarnje temperature velika. 

Razlika u temperaturi dovodi do širenja oštećenja, čime riskiraš potrebu potpune zamjene svog stakla. Naravno, to će te koštati znatno više od samog popravka.

❗ Ako imaš oštećeno vjetrobransko staklo, riskiraš pad na tehničkom pregledu!

Zamjena napuknutog vjetrobranskog stakla

Ako oštećenje na tvojem vozilu ne odgovara propisanim uvjetima za popravak – potrebno ga je zamijeniti.

To je znatno skuplja opcija, a cijene uvelike ovise o marki i modelu automobila. 

Postupak zamjene vjetrobranskog stakla

Zamjena vjetrobranskog stakla podrazumijeva uklanjanje oštećenog i postavljanje novo stakla.

Prvo je važno specijalnim alatima ukloniti staro staklo te potom pripremiti površinu za novo. Sve nečistoće moraju biti uklonjene kako bi se osiguralo dobro prianjanja novog stakla.

Nakon čišćenja, slijedi postavljanje. Novo staklo pažljivo se pozicionira, a učvršćuje se posebnim ljepilima i brtvama. Kada se ljepilo stvrdne, slijedi završna obrada. 

Zamjena vjetrobranskog stakla u prosjeku traje 3h.

Koliko košta sanacija štete na vjetrobranskom staklu?

Cijena sanacije štete varira ovisno radi li se o popravku ili zamjeni vozila. Troškove ćemo ilustrirati na vozilu Volkswagen Golf 7 1.6 TDI Trendline, 2013. godište.

Recimo da je na naše vozilo naletio kamenčić koji je napravio manju krhotinu na vjetrobranskom staklu. To znači da staklo ne trebamo mijenjati, već možemo popraviti postojeće. Cijena popravka vjetrobranskog stakla u tom slučaju iznosila bi oko 95€.

Ako kamenčić, pak, napravi veliku štetu – morali bi zamijeniti cijelo vjetrobransko staklo. Cijena zamjene vjetrobranskog stakla znatno je viša u odnosu na cijenu popravka. Staklo s logom i zamjenom koštalo bi nas oko 742€, dok bi za staklo bez loga i zamjenu trebati izdvojiti okvirno 565€.

Razlika u sanaciji štete gotovo je 650€.

Ovi troškovi, ipak, mogu biti manji. Dodatno pokriće zaštite stakla za navedeno vozilo može se ugovoriti već od 46€. Što znači da bi pri popravku uštedjeli 50€, a pri cijeloj zamjeni čak 696€.

Izbjegni nepotrebne troškove uz kompare.hr

Puknuće auto stakla nepredvidivo je i na njegov nastanak, nažalost, ne možeš utjecati. No, na posljedične troškove – možeš. Umjesto da brineš o skupim popravcima, razmisli o pametnoj prevenciji.

Ne čekaj da se šteta dogodi – ugovori puno ili djelomično kasko osiguranje. Usporedi ponude i osiguraj se na vrijeme!

Kupi direktno na kompare.hr
Usporedi ponude osiguranja vozila
Bruno Fabo

Bruno Fabo

Voditelj prodaje auto osiguranja

Bruno je voditelj odjela prodaje osiguranja, gdje uspješno balansira između operativne suradnje s poslovnim partnerima i stvaranja dinamične atmosfere u timu. S više od 10 godina iskustva pravi je veteran u svijetu komparatora. Auto osiguranje ima u malom prstu, pa nije čudno što je naš “joker zovi” za sva pitanja.

Bruno je voditelj odjela prodaje osiguranja, gdje uspješno balansira između operativne suradnje s poslovnim partnerima i stvaranja dinamične atmosfere u timu. S više od 10 godina iskustva pravi je veteran u svijetu komparatora. Auto osiguranje ima u malom prstu, pa nije čudno što je naš “joker zovi” za sva pitanja.