Ugovori u telekomunikacijama

Gotovo svaki telekom operater prilikom sklapanja novih ugovora ili produljenja postojećih nudi popuste na naknade ili povoljniju cijenu uređaja. Za uzvrat, kada potpišete ugovor, obvezujete se da ćete koristiti usluge tog operatera tijekom ugovorenog perioda. Poteškoće mogu nastati kada želite prekinuti ugovor. Upravo zato, kompare.hr donosi savjete što činiti prije potpisivanja ugovora, u slučaju raskida i nakon isteka ugovora.

Prije potpisivanja ugovora:

Preporučamo da prije potpisivanja ugovora posebnu pozornost obratite na:

  • Koje usluge spadaju u osnovne usluge, a koje usluge morate dodatno dogovoriti i uključuju se samo na vaš izričiti zahtjev (npr. detaljan ispis računa ili prikaz broja pozivatelja kod nekih operatera)

  • Rokove za uspostavljanje usluge: to je obveza operatera i on vam je dužan u predviđenom roku isporučiti traženu uslugu

  • Što vi trebate napraviti za korištenje usluge: kod nekih usluga, vi ste dužni napraviti potrebne korake kako bi ista funkcionirala (npr. samoinstalacija internet usluge)

  • Trajanje probnog perioda: ponekad operateri nude mogućnost probnog perioda unutar kojeg možete uslugu koristiti po promotivnoj cijeni bez sklapanja ugovora. Pred istek probnog perioda, ukoliko ne želite nastaviti koristiti uslugu, pobrinite se da unutar zadanog roka o tome informirate svog operatera

  • Trajanje ugovora: provjerite na koji rok potpisujete ugovor, nije isto potpisujete li ugovor na jednu ili dvije godine

  • Uvjeti produljenja i raskida ugovora: detaljno proučite što se događa ako raskidate ugovor ili ga produljujete

Provjerite aktualne ponude iz svijeta telekomunikacija

Prilikom raskida ugovora

U roku 7 dana od potpisivanja ugovora, imate pravo odustati od njega. U tom slučaju ne plaćate nikakvu naknadu. Dovoljno je samo obavijestiti vašeg telekom operatera o odustajanju od ugovora, preporučamo pismeno.

Ako raskidate ugovor tijekom trajanja ugovorne obveze dužni ste platiti naknadu za raskid koja može biti:

  • Iznos mjesečnih naknada za ostatak trajanja ugovora ili

  • Naknada u visini ostvarenog popusta na proizvode i usluge.

Navedeni iznosi se razlikuju pa imate pravo odabrati opciju s povoljnijom naknadom.

Česti su slučajevi da korisnik želi raskinuti ugovor zbog nezadovoljstva uslugom, npr. zbog čestih kvarova. U ovakvim i sličnim situacijama, možete zatražiti raskid ugovora pisanjem prigovora operateru. To pravo proizlazi iz općih uvjeta korištenja usluge. Detaljnije o postupku žalbe u ovom članku.

Nakon isteka ugovora

Kada ugovor istekne, i dalje ćete moći koristiti uslugu, samo nećete biti ugovorno vezani. To znači da od tada na dalje možete u bilo kojem trenutku, bez sankcija isključiti uslugu ili promijeniti telekom operatera. Bez vaše suglasnosti, telekom operater ne smije produljiti vaš ugovor.

Ako pak ugovor želite produljiti, provjerite koje pogodnosti vam se nude za potpisivanje novog ugovora, kao što su popusti na uređanje ili popusti na računima.

Za trenutne ponude i pogodnosti pri sklapanju ugovora, cijene usluga i mogućnosti za uštedu, posjetite kompare.hr.