Od naknada do lakšeg otkazivanja: Stižu dobre vijesti za korisnike telekoma

Najavljene su nove izmjene HAKOM-ova Pravilnika o načinu i uvjetima obavljanja djelatnosti elektroničkih komunikacija. Posljednji je put mijenjan 2016. godine, a nove izmjene usmjerene su u korist potrošača.

Kompare_HAKOM_izmjene

Od jeseni će teleoperateri uslugu na nekog drugog korisnika biti dužni prebaciti u maksimalnom roku od tri radna dana. U samo 24 sata korisnicima će biti dužni dostavljati sve podatke o penalima u slučaju prijevremenog raskida, a nasljednike preminulih korisnika koji na sebe žele prebaciti uslugu pokojnika neće više moći odbijati zbog nepodmirenih, a dospjelih dugovanja, prenosi Jutarnji list.

Ugovor će se moći raskinuti – telefonski

Jedna od izmjena je i novi način raskida ugovora s teleoperaterima. Naime, preplatnici će moći raskinuti ugovor na isti način kako su ga sklopili – putem telefona. Osim toga, ubuduće će ugovor sklopljen telefonskim putem biti važeći tek kada korisnik operateru dostavi neku vrstu potvrde o prihvaćanju ugovora. Na taj bi se način trebalo stati na kraj nepravilnostima poput sklapanja ugovora na tuđa imena radi materijalne koristi – mobitela ili nekog drugog elektroničkog uređaja.

Smanjuju se rokovi na strani telekoma

U izmijenjenom Pravilniku definirani su i rokovi aktiviranja prijevremenog isključenja na zahtjev. Tako će operater takve zahtjeve od jeseni morati provoditi u roku od tri radna dana. Osim toga, rokovi za raskid ugovora neće više trajati dvanaest, nego pet radnih dana. Također, uvedena je i obveza teleoperaterima da korisnike, na njihovu želju, isključe nakon potrošenog iznosa tarifnog paketa.

Bez dodatnog kontaktiranja potrošača

Novost je i ta da će od jeseni operaterima biti zabranjeno kontaktirati potrošače koji su podnijeli zahtjev za raskid ugovora. Naime, dosad je operaterima u takvim slučajevima bilo dopušteno zvati potrošače kako bi ih nagovarali da ipak odustanu od zahtjeva za raskid ugovora. Možda bi tada neki potrošači i odustali u zamjenu za smanjenje tarife i iznosa računa. Međutim, takva je praksa dovodila do neravnopravnosti među korisnicima kojoj će na kraj stati upravo izmjena HAKOM-ova Pravilnika.

Naknada za neotklonjen kvar

Što se tiče pak navođenja brzine interneta, teleoperateri će, osim informacije o maksimalnoj brzini, biti dužni reklamirati i informaciju o uobičajeno dostupnoj brzini. Istom bojom i fontom slova pored reklamiranja maksimalno dostupne brzine interneta morat će navesti uvjete pod kojima se ta brzina ostvaruje.

Nova pravila su uvedena i za korisnike starije životne dobi. Oni će imati prioritet u slučajevima kvarova na pristupnim vodovima pa će im tako 95 posto kvara morati biti uklonjeno u roku od 24 sata od prijave. Osim toga, svi korisnici kojima se ne otkloni kvar u roku od pet dana, imat će pravo na odustajanje od raskida ugovora uz primanje naknade u iznosu od 240 kuna po danu kašnjenja u otklonu kvara. Naknada će se moći primati za maksimalno 15 dana.

Prijavi se na newsletter i
ne propusti priliku za pravu uštedu

KOMPARE SERVIS

Kompareovci Iskustva kupaca Za partnere Poslovi Poslovni podaci Kontakt

ONLINE KUPOVINA

Kompare garancija Kompare poklon bon Postupak ugovaranja Načini plaćanja Česta pitanja Podaci i upute za plaćanje Provjera police dopunskog zdravstvenog osiguranja Upute za refundaciju i ugovorne ustanove

SIGURNOST KUPACA

GDPR Opći uvjeti Privole i pritužbe Otkazivanje ugovora i raskid police Politika obrade osobnih podataka Obavijest potrošačima Akcije u osiguranju

Načini plaćanja

Jednokratno općom uplatnicom ili karticama do 12 rata bez kamata.

© 2012-2019 kompare.hr

Distribuciju osiguranja omogućuje posrednik u osiguranju Custodia d.o.o za zastupanje u osiguranju
HANFA Datum dozvole za rad 09.08.2013.,Klasa dozvole za rad UP/I-453-02/13-37/38