Mladi koriste medije do 9 sati na dan

Nećete biti iznenađeni na izvješće koje kaže da mladi provode mnogo vremena gledajući TV, video clipove i filmove, igrajući igrice, čitajući, slušajući muziku i provjeravajući društvene mreže, no možda vas zapanji koliko vremena im ‘ode’ na takve aktivnosti. Znači li ovo generacijsku promjenu? 

Mladi koriste medije do 9 sati na dan

Na bilo koji dan, tijnedžeri u SAD-u provedu oko 9 sati koristeći medije za svoj užitak – navodi istraživanje Common Sense Media, neprofitne organizacije fokusirane na pomaganje djeci, roditeljima i nastavnicima u navigiranju svijetom medija i tehnologije.

Što znači tih 9 sati? To je više nego što tijnedžeri provedu spavajući, i više vremena nego što provedu u školi ili radeći svoju domaću zadaću.

Djeca od 8 do 12 godina provedu oko 6 sati u prosjeku ‘konzumirajući’ medije, navodi istraživanje. To pokazuje koliko digitalni mediji i tehnologija utječu i oblikuju svaki aspekt života mladih ljudi, ali i koliko to postaje dominantan posrednik njihovih života.

Izvješće, koje je po prvi put na ovako širokoj skali istraživalo navike korištenja medijskih kanala kod tijnedžera i mlađe djece, bazira se na uzorku od više od 2.600 mladih osoba između 8 i 18 godina.

Kada se radi o medijima na ekranima, uključujući laptope, pametne telefone i tablete, tijnedžeri u prosjeku provedu više od 6,5 sati, dok mlađa djeca vise više od 4 i pol sata nad ekranima.

Što je još generacija Z navikla raditi s medijima?

  1. Multitasking – npr. gledanje televizije, surfanje za vrijeme učenja ili pisanje zadaće (60% kaže da ‘texta’, a više od 75% da slušaju muziku dok rade zadaću kod kuće)
  2. Dječaci i Xbox, djevojčice i Instagram – definitivne razlike u navikama (62% dječaka i samo 20% djevojčica vole igrati igrice, dok 44% djevojčica naspram 29% dječaka kažu da uživaju u korištenju društvenih mreža)
  3. Digitalna (ne)jednakost kao stvarnost – siromašnija djeca imaju rjeđi pristup internetu (54% djece kućanstava koja zarađuju manje od 250.000 kuna godišnje imaju laptop kući naprema čak 92% onih u kućanstvima koja zarađuju više od 700.000 kuna godišnje)
  4. Televizija i muzika i dalje #1 – bez obzira što imaju hrpu novih medija na raspolaganju (od Instagrama do YouTubea i Xbox-a), mladi i dalje radije gledaju TV i slušaju muziku nego igraju igrice, gledaju online video clipove i koriste društvene mreže (samo 10% mladih rangiralo je društvene mreže kao najdražu aktivnost)
  5. Mobilni svijet – 53% djece od 8 do 12 godina imaju svoj tablet, a 67% tijnedžera ima svoje pametne telefone (mobilni uređaji zauzimaju 41% svog gledanja ekrana za djecu i 46% tijnedžera)

Koje su implikacije ovakve radikalne promjene ponašanja naprema ne tako davnoj prošlosti s igrom u parkovima i grupnim sportovima? Ova digitalna transformacija veliki je korak za mlade, nastavnike, zakonodavce, ali i roditelje. Na prvom mjestu zbog empatije koju zamjenjuje život i komunikacija mobilnim uređajima.

Ovdje ni ne spominjemo moguće ovisnosti o mobilnim uređajima i Internetu te poremećajima pozornosti koji dolaze uz mobilne uređaje. Ovdje nailazimo na veliki problem u okvirima društvenih veza te kako se mladi ljudi razvijaju u društvenom i emocionalnom kontekstu.

Ukoliko nakon ovakvog članka i dalje želite pretraživati telekomunikacijske pakete, kompare.hr ih prikazuje OVDJE. 🙂