Iznajmljivanje apartmana za početnike

Stiže ljeto, počinje turistička sezona i iznajmljivače apartmana čekaju uobičajeni problemi na putu do sezonskog prihoda: razbijeno posuđe, uništene pločice, pokvareni kućanski aparati i stotinu drugih “sitnica” koje ih nemilice lupaju po džepu.

Donosimo nekoliko jednostavnih savjeta koji vas mogu zaštititi prilikom iznajmljivanja stanova, kuća ili apartmana.

Uklonite vrijedne predmete

Uobičajeno je da ako se već bavite iznajmljivanjem nekretnina ne iznajmljujete vlastiti životni prostor, a ako je to već slučaj lišite ga svih osobnih dragocjenosti. Bez stvari uz koje ste intimno vezani nećete izgubiti ništa više od lako nadoknadivog komada namještaja ili tehnike za koje se ionako pretpostavlja da nisu ni od velike materijalne vrijednosti.

Pravilnik o odgovornosti za nastalu štetu

“Gosti su odgovorni za štetu i oštećenja napravljena u apartmanu u kojem su boravili i njegovom neposrednom okruženju.” – ovo je primjer teksta kojeg trebate navesti u ponudi koju šaljete gostu, a mjesto mu je i u Kućnom redu. Ovu sugestiju će vam ponoviti na svakom savjetovanju za iznajmljivače-početnike. Valja jasno odrediti tko snosi odgovornost za nastalu štetu i o čijem će se trošku sanirati. Dobra je ideja i kratak opisni tekst o stanju u kojem se smještaj iznajmljuje te u kakvom bi trebao biti ostavljen od gostiju.

Uzmite sigurnosni depozit

U Hrvatskoj se kao sigurnosni polog u praksi najčešće koriste osobni dokumenti koje iznajmljivač zatraži za prijavu gostiju a barem jedan od njih zadrži do njihova odlaska. Uzimanje sigurnosnog depozita kroz akontaciju ili kod dolaska gosta legitimniji je način da se osigurate od eventualne štete. Ako je nastala šteta, zadržavate cijeli ili djelomičan iznos tog depozita, a ako nije, puni iznos vratite gostu.

Dobar domaćin svog gosta dočeka i isprati

Stari i dobar običaj je dočekati gosta na dolasku. Ako mu pomognete da se smjesti, eventualno objasnite kako rukovati nekim aparatom iskoristite priliku i još jednom pregledajte u kakvom je stanju prostor koji iznajmljujete i moći ćete ga usporediti sa stanjem koje će gosti ostaviti za sobom kod odlaznog pregleda odnosno ispraćaja gostiju. Ta prigoda u kombinaciji s Pravilnikom o odgovornosti koji su gosti primili na znanje vam kao iznajmljivaču daje pravo tražiti nadoknadu za eventualnu štetu nastalu aktivnostima gostiju.
I najbolji griješe

Teško ćete uočiti svaku štetu letimičnim pregledom apartmana u uobičajenoj gužvi i jurnjavi na odlasku gostiju. Moguće je da tek nakon što gosti zamaknu iza ugla primijetite kako vam nedostaje set šalica ili ukrasna venecijanska gondola.  Nakon odlaska gosta štetu je teško, gotovo nemoguće naplatiti, a tu pogrešku možete pripisati jedino sebi. Rješenje za ovaj kao i sve druge eventualne propuste je polica osiguranja imovine, a njihove cijene i ponudu možete usporediti na kompare.hr portalu.

Nikad ne zaboravite – gost je uvijek u pravu

Uvijek imajte razumijevanja za svoje goste. Pokušajte dobro procijeniti  koja je šteta namjerno učinjena, a koja je plod slučajnosti i može se dogoditi bilo kome. Naravno da ćete svaki put prijeći preko razbijenog komada posuđa i umjesto cijeđenja dodatnih kuna izabrati zadovoljstvo gosta koji će se možda vratiti ili vas preporučiti poznanicima kao dobrog i uviđavnog domaćina.

Brojnim hrvatskim iznajmljivačima ovi savjeti su vjerojatno stara praksa i ne predstavljaju nikakvu novost, ali novost bi im mogla biti činjenica da svoj apartman mogu osigurati već od 1,5 kune dnevno a cijelu lepezu mogućnosti osiguranja provjerite na kompare.hr portalu.