Nova godina, nova pravila. Barem ako je pitati Hrvatsku regulatornu agenciju za mrežne djelatnosti (HAKOM).
Nakon rješavanja korisničkih sporova i prigovora, ali i temeljem uočenih problema tijekom analize tržišta, HAKOM je donio dopune i izmjene propisa o načinu rada operatera koji je na snagu stupio 1. siječnja 2020.
Novi rok za otkazivanje ugovora iznosi tri dana
Novosti iz HAKOM-a tiču se sklapanja i raskida ugovora, ali i skraćivanja, odnosno definiranja rokova u kojima operateri trebaju realizirati zahtjeve korisnika.
Tako, recimo, nakon potpisivanja ugovora u poslovnici, korisnik ima rok od tri dana da otkaže ugovor bez penala. Ako je korisnik zajedno s ugovorom dobio i uređaj, mora ga vratiti zapakiranog.
Što se tiče roka za sklapanje ugovora putem sredstava daljinske komunikacije, on i dalje ostaje 14 dana. Međutim, smanjen je rok za raskid ugovora. Sada on umjesto 12 iznosi pet dana za fiksne, odnosno jedan dan za pokretne mreže. Drugačiji je i rok za promjenu operatera u nepokretnoj mreži koji je s 45 dana smanjen na maksimalno 30.
Kako smo i ranije pisali, nova pravila HAKOM-a za cilj imaju korisnicima učiniti sklapanje ugovora još sigurnijim.
Korisnici zahtjeve podnose i usmeno i pismeno
Promijenjen je i rok za prijenos ugovora s jedne osobe na drugu te se on sada mora obaviti u tri radna dana. Kada je riječ o privremenom isključenju usluga, ono se mora obaviti u najviše pet radnih dana, ali pod uvjetom da korisnik nije zatražio kasniji datum privremenog isključenja.
Što se tiče dostavljanja informacija, operator je obvezan bez odgode najkasnije u roku od dva radna dana korisniku dostaviti informaciju o iznosu dugovanja. Prilikom toga, korisnik mora dobiti i informaciju o iznosu ostvarenih popusta na proizvode i usluge, ali i informaciju o mjesečnim naknadama za ostatak razdoblja obveznog trajanja pretplatničkog ugovora. Zahtjev korisnika može biti podnesen usmeno ili pismeno.
Rok za otklon kvarova sada je 15 dana
Do promjena je došlo i u pogledu prava korisnika u dijelu koji se tiče kvarova. Tako rok za otklon kvarova na opremi više nije pet, nego maksimalno 15 dana. U slučaju da kvar nije otklonjen nakon 15 dana, korisnik ima pravo na naknadu u iznosu od 240 kuna po svakom danu kašnjenja.
Naravno, postoje tu i neka ograničenja. Naime, ovo pravilo vrijedi samo ako kvar nije bio uzrokovan višom silom ili krivnjom korisnika.
Socijalno ugrožena skupina dobiva popust
Kada je riječ o univerzalnoj usluzi, 2020. je donijela povećanje brzine pristupa internetu. Tako sada minimalna brzina, umjesto 1 Mbps, iznosi 4 Mbps. Osim toga, socijalno ugrožena skupina krajnjih korisnika sada ima 50 posto popusta na paket MAXnet mini.
Odaberi, usporedi i kupi najpovoljniji paket telekom usluga! →