Kompare vodič za unos rabljenog automobila u EU

Brojni su razlozi zbog kojih će se neki od nas odlučiti za kupovinu automobila izvan hrvatskih granica. Niže prosječne cijene najpopularnijih modela, kvalitetnije ceste po kojima su voženi i redovito održavanje predstavljaju dosta jake argumente za unos. S druge strane, nemilosrdna hrvatska birokracija i dalje je glavni razlog protiv takve odluke.

Unos_automobila

Iako je procedura i dalje komplicirana, prošle je godine ipak donekle pojednostavljena jer više ne morate više čekati na mnogobrojnim šalterima, nego samo na njih dva.

Razlika između uvoza i unosa

Ako kupujete automobil iz neke od država članica Europske unije, riječ je o unosu vozila. Ako ga kupujete izvan granica Europske unije, tada je riječ o uvozu, a čitava procedura postaje dosta kompliciranija i, što je posebno bitno, skuplja. Europsko tržište dovoljno je veliko da zadovolji i najistančanije ukuse, pa za uvozom gotovo da i nema potrebe.

Kako točno uštedjeti

Unatoč tome što su cijene rabljenih automobila u inozemnim oglasnicima redovito niže od onih u hrvatskim, potrebna je doza opreza. Osim troškova transporta, koji mogu uključiti i noćenje, posebnu pažnju valja obratiti na eko-komponentu trošarine, onu koja se računa prema CO2 ispuhu. Općenito, najviše se isplati unositi najmanje zagađivače s ispuhom do 120 g/km. Što se vrijednosne komponente tiče, ne plaćate je za unos vozila čija vrijednost ne prelazi 150.000 kn.

Izvozne tablice i osiguranje

Ako ćete automobil voziti s mjesta kupnje do Hrvatske, trebat će vam probne tablice i osiguranje. Ovisno o državi i vrsti, tablice mogu trajati od tjedan do mjesec dana, a o vašoj spretnosti i slobodnom vremenu ovisi na koliko dugo ćete ih uzeti. Jednako tako, ne zaboravite uzeti originalnu prometnu dozvolu, oba ključa, kupoprodajni dokument i, što je posebno važno, CoC (Certificate of Conformity). Taj dokument neophodan vam je za postupak utvrđivanja sukladnosti. Prilikom ulaska u Hrvatsku, carinici će primijetiti strane registarske oznake, ali će vas zatražiti samo originalnu prometnu dozvolu, kako bi se uvjerili da vozilo nije ukradeno.

Prvo u stanicu za tehnički

Jednom kada se vratite u Hrvatsku, posjetite stanicu za tehnički pregled kako biste odradili postupak utvrđivanja sukladnosti. Trebat će vam dokaz o vlasništvu vozila (kupoprodajni ugovor ili račun), prometna dozvola i famozni CoC. Trebat će vam i 625 kuna za homologaciju. Sljedeći korak je odlazak na carinu i plaćanje trošarina. Tamo ćete predati zahtjev u kojem ćete ispuniti sve potrebne podatke, nakon čega ćete pričekati nekoliko dana da vam izračunaju iznos trošarina. Nakon plaćanja trošarina preostaje vam još jedan odlazak do stanice za tehnički pregled. Prethodno trebate izvaditi policu obaveznog osiguranja i, ako želite, kasko osiguranja, a sve možete obaviti online.

Dva nameta za kraj unosa

Sa svim navedenim papirima vratit ćete se u stanicu za tehnički pregled kako biste (napokon) završili postupak. Tu vas čekaju još dva nameta. Upravna pristojba na stjecanje rabljenog motornog vozila računa se po snazi i starosti vozila, a ne morate je platiti ako ste automobil kupili od pravne osobe i imate račun na kojem je iskazan PDV. Naknadu za gospodarenje otpadnim vozilima morat ćete platiti bez obzira od koga ste kupili vozilo.

 

Usporedite osiguranja, kupite online i uštedite. Kliknite! →