Kako napraviti unos novog motocikla?

Pri kupovini motocikla u Europskoj uniji umjesto uvoza radite UNOS motornog vozila, nešto jednostavniji postupak od uvoza.

Kako napraviti unos novog motocikla?

Uvoz radite ako ste motocikl nabavili van granica EU. Prije samog unosa preporučuje se da se raspitate u svojim lokalnim administracijama (carina, porezna itd.) da se ne desi wild west slučaj kada lokalni službenik zaključi da bi on mogao Zakon drugačije protumačiti.

Za unos motocikla nije potreban carinski broj, već samo da na računu bude naznačen vaš OIB. Pa hajde da pogledamo korake ove procedure.

Korak #1

Nakon uplate motocikla, sami organizirajte ili dogovorite prijevoz i neka na fakturi bude naznačeno da je 6% carine EU već uračunato ako zemlja proizvodnje nije unutar EU.  Zastupnik će dati izvoznu cijenu, s uključenih 6% carine, bez PDV-a (države iz koje uvozite) jer za novi motocikl PDV plaćate u Lijepoj našoj.

S novim motociklom od prodavatelja morate dobiti EU certifikat o sukladnosti ili COC dokument, nužno potreban za homologaciju. Izuzetno bitan komad papira koji trebate čuvati. Zatražite originalne račune: carina, porezna, homologacija i registracija. Na svim dokumentima provjerite je li točan broj šasije.

Korak #2

Prolaskom granice i po dolasku s motorom u Hrvatsku, prva stvar koju morate obaviti je homologacija. Motocikl fizički morate dovesti u stanicu tehničkog pregleda koja vrši homologaciju gdje morate priložiti original račun i COC dokument (COC za novi motor nije potrebno ovjeravati kod ovlaštenog zastupnika). Pri pregledu motocikla provjerit će se broj šasije, svjetla, gume, žmigavci i sve se to mora poklapati s COC-om u kojem stoji i EU norma o ispušnim plinovima na osnovu koje će vam na carini razrezati jednu od dvije trošarine.

Ako sve prođe kako spada, u stanici tehničkog pregleda izdat će vam potvrdu o sukladnosti potrebnu za idući korak i kasnije i za registraciju. Čuvajte original potvrde! Također trebate priložiti 70 kuna biljega i uplatiti 420 kuna na uplatnicu koju će vam nakon pregleda uručiti.

Bitno je naglasiti da samo jedno krivo slovo na COC dokumentu može dati zamaha komplikacijama i dragoj teti Birokraciji.

Korak #3

Sada krećete s motociklom na carinu gdje će vam trebati originalni račun, Potvrda o sukladnosti koju je izdala stanica tehničkog pregleda i popunjeni Obrazac 1 – Porezna prijava za obračun i plaćanje posebnog poreza na motorna vozila koju možete skinuti ovdje.

Motor morate odvesti na pregled jer ga carinik mora pogledati i (opet) prekontrolirati broj šasije. Tamo će vas zaprimiti (odnosno vaš slučaj) te nakon kontakta s generalnim zastupnikom od njih dobiti osnovicu za razrezivanje trošarine. Plaćaju se 2 trošarine – na kubikažu i na EURO normu ispušnih plinova, dakle za svaki motocikl individualno. Tu cifru možete i sami izračuniti kada vam zastupnici daju podatke.

Carina vam izdaje rješenje o trošarini na kojem stoji razrezani iznos, IBAN te poziv na broj po kojem vršite uplatu u banci ili putem net bankinga. S potvrdom o plaćenoj trošarini vraćate se u carinski ured gdje vam na prije dobiveno rješenje stavljaju zeleni pečat kao potvrdu plaćene trošarine. Čuvajte i to rješenje jer će vam trebati za registraciju.

Tablica za izračun trošarine
Obujam motora u kubičnim centimetrima (cm3) Postotak trošarine
51-125 2,5%
126-250 3%
251-400 3,5%
401-600 4%
601-800 4,5%
801-1000 5%
1001+ 5,5%
Razina emisije ispušnih plinova Postotak
Euro III 5%
Euro II 10%
Euro I 15%

Korak #4

A sada skupite sve dosad prikupljene dokumente i otiđite na Poreznu upravu gdje će vam na temelju originalnog računa razrezati 25% PDV-a uz prethodnu kontrolu iznosa/vrijednosti za dotični motocikl. S obzirom da je motocikl kupljen u auto-moto kući te da je novi, toleriraju čak i manji iznos za 10-15% od njegove kataloške vrijednosti, no ovo treba uzeti s dozom obzira jer neki činovnik može protumačiti i postupiti drugačije.

U Poreznoj upravi isprintat će vam 3 kopije Obrazac – Stjecanje NPS (prijava za stjecanje novog prijevoznog sredstva iz druge države – članice EU). Nakon plaćanja dobivene uplatnice na jedan od ta 3 isprintana Obrasca ćete dobiti zeleni pečat za plaćeni PDV. Po enti put – čuvajte ga jer vam treba za registraciju.

Kraj?

Jok. Sada slijedi ona uobičajena procedura za registraciju novog motora – ugovaranje osiguranja i tehnički pregled. Prethodna procedura lako se razvuče kroz 3 dana kao u slučaju građana koji je opisao ovaj postupak na forumu – prvi dan homologacija, drugi dan carina i rješavanje trošarina te treći dan Porezna uprava. Nije predugo, a procedura je prilično jasna.

Građanin u pitanju tvrdi da je unosom motora umjesto kupovinom kod ovlaštenog hrvatskog zastupnika uštedio 13.800 kuna. Da, dobro ste pročitali. Skoro 14.000 kuna. 14 x Ante Starčević.

Vrijeme koje je potrošio na kontakt sa zastupnikom vezano za motor veće vrijednosti (više od 30.000 eura) te živci prilikom pregovora i čekanja, tvrdi, natjerali su ga riješi stvar s inozemnim zastupnikom. Razlika je ispala od 500 kuna zbog tečajne razlike unutar 20-ak dana od kapare do plaćanja i preuzimanja.

U usporedbi s poslovnicama, online ugovaranjem osiguranja motora možete uštedjeti do 700 kuna – zašto ne iskoristiti priliku?