Motociklisti redovito nakon vožnje osjećaju tupost u rukama, slabost u podlakticama i druge tipove neugodnosti u rukama, posebno rano u sezoni ukoliko ne voze cijelu godinu.
Često dobri prijedlozi kako spriječiti neugodnosti dolaze od samih vozača. Tako ispod imamo listu 25 savjeta motociklista koji su se borili s neugodnim osjećajima u rukama.
Prije liste navest ćemo i kratko medicinsko objašnjenje za tupi osjećaj u rukama. Mayo Clinic kaže da je tupost u rukama obično prouzrokovana ozljedom, iritacijom ili pritiskom na živce ili skup živaca u rukama i zapešćima. Stvar je da je mjesto gdje prolaze ulnarni i medijalni živci kroz dlanove isto mjesto na koje se oslanjamo dok vozimo motor.
Mnogi reumatolozi tvrde da nije neuobičajeno da mnogi motociklisti zbog toga imaju i sindrom karpalnog tunela. Ako bilo koje medicinsko stanje potraje, ono trebate provjeriti s liječnikom. Za dopunsko koje pokriva sve što vam treba pogledajte ovdje.
Većina motociklista tvrdi da bol uzrokuje: ergonomičnost (male ruke s dugačkim dosegom do ručice ili širokim radijusem drški; moguće je i da je položaj upravljača neugodan za jednu, dok za drugu nije), tehnika pri vožnji (koliko jako vozač stišće drške, a trebao bi imati lakši dodir) ili potreba za modifikacijama (promijeniti kut drški i drugog za smanjenje vibracija).
Svaki motor je drugačiji i ne možemo jamčiti da će savjeti svima pomoći, ali lista je sljedeća:
- Smanjite stisak ruke na drškama
- Manje se oslanjajte na zapešća i držite svoju težinu jezgrenim trbušnim i mišićima noge
- Koristite malu gumenu ili tenisku lopticu na duljim vožnjama i stišćite ju tijekom pauza
- Držite ruke relaksiranima, gornji dio trupa laganim i lagano dodirujte drške
- Držite tank između nogu kako biste podigli težinu sa zapešća. Isto tako vrijedi i za oslonce za stopala
- Protresite ruke otprilike svakih pola sata
- Uključite tempomat i odmarajte ruku po ruku u svom krilu
- Stišćite šake i ruke da opustite napetost u mišićima
- Skinite prstenje prije kretanja
- Pojačajte vježbanje van vožnje motora za veću snagu i kondiciju
- Pozicionirajte ruke na nazad kako biste istegnuli prste u suprotnom smjeru
- Pomaknite ruke prema van od drški upravljača i odmorite mali prst na kraju drške
- Zamijenite standardne drške mekšim/spužvastim drškama
- Dodajte navlake za upravljač, Kuryakyn pedale i podloška za dlanove
- Dodajte gumb za gas ili throttle rocker
- Obucite dobro podstavljene rukavice, kao npr. rukavice s gelom na dlanovima
- Zamijenite utege na krajevima drški upravljača s težima
- Podesite oslonce za noge za kočenje i kvačilo kako biste izravnali zapešća
- Repozicionirajte svoje drške kako bi vam zapešća bila ravnija (rotirajte drške za udobniji kut za zapešća; repozicionirajte drške upravljača bliže tijelu ili odaberite drugačiji nagib)
- Provjerite napetost glave upravljača kako biste smanjili vibracije na krajevima drški
- Provjerite da vam sjedalo nije previsoko
- Popunite drške silikonom ili američkim Bar Snakeom (šuplji cilindar s visoko tehnološkim polimerom koji absorbira visoko frekvencijske vibracije)
- Koristite antivibracijske podizače okretanja
- Probajte zagrijane drške: kao grijane podloške za ruke
- Obucite potporu rukama za karpalni tunel
Pokušajte neke od ovih savjeta svojih suvozača, počevši od najjeftinijih rješenja, a ukoliko to ne uspije, napravite dobro isplanirane modifikacije motora. Također, nemojte zaboraviti olabaviti taj smrtni zahvat pri vožnji. Posjetite i svog liječnika. Ali definitivno ne odustajte od spriječavanja vibracija na zapešćima.
Ako imate savjet koji biste dodali na ovu listu, javite nam i pomozite drugim motociklistima u nevolji 😉
Za savjet oko osiguranja motora ili skutera nazovite 01/555 0666 ili provjerite usporedbu cijena osiguranja za motocikle.
Usporedi osiguranja, kupi online i uštedi. Klikni!