Registar “Ne zovi”: Kako ispuniti obrazac i zaštititi se od neželjenih poziva?

Gotovo svakome se dogodilo: telefon zazvoni, nepoznat broj, a s druge strane – pozivni centar s novom “neodoljivom” ponudom. Usred radnog dana, večere ili odmora, neželjeni su marketinški pozivi postali svakodnevica.

Iako mnogi smatraju da ih je nemoguće izbjeći, rješenje postoji i zove se Registar “Ne zovi”. Riječ je o službenom alatu putem kojeg građani mogu jasno dati do znanja da ne žele primati promotivne pozive. No, kako se prijaviti, što točno obrazac traži i što očekivati nakon prijave?

U nastavku donosimo detaljan vodič kako možeš ispuniti obrazac i zaštititi se od neželjenih poziva.

Što je Registar “Ne zovi”?

Registar “Ne zovi” javni je registar telefonskih brojeva korisnika koji ne žele primati promotivne/prodajne poruke i pozive trgovca.

Drugim riječima, njime trgovcima jasno daješ do znanja da ne želiš njihov kontakt u svrhu prodaje ili promocije (osim ako si prethodno dao/la pristanak za takav kontakt).

U Registar se možeš upisati potpuno besplatno s koliko god brojeva želiš. Evo kako to možeš napraviti.

Kako se upisati u Registar “Ne zovi”?

Za upis moraš ispuniti obrazac zahtjeva i poslati ga svom operateru.

Registar “Ne zovi” obrazac možeš pronaći na službenoj HAKOM stranici ili na stranicama operatera. HAKOM Registar “Ne zovi” obrazac možeš preuzeti iovdje.

Ako si iz nekog razloga spriječen/a predati zahtjev, to u tvoje ime može napraviti osoba kojoj si dao/la punomoć.

Kako ispuniti zahtjev za upis?

U prvom dijelu obrasca trebaš označiti želiš li upisati broj u Registar ili ga želiš ispisati iz istog.

Nakon što upisom “X” označiš željenu stavku trebaš izabrati želiš li povući ili zadržati sve privole koje si prethodno dao/la pojedinim trgovcima.

Prvi korak kod ispunjavanja obrasca za upis telefonskog broja u Registar Ne zovi
Izvor: HAKOM

Zadržavanjem privola trgovci će te i dalje smjeti kontaktirati, dok ćeš povlačenjem istih zabraniti kontakt u svrhu promidžbenih poruka i aktivnosti.

U nastavku ćeš trebati upisati brojeve koje želiš upisati u Registar. Telefonski broj trebaš upisati kao predbroj i broj za upis/ispis. Primjerice: 0 91 1111111

Upisivanje brojeva u obrazac zahtjeva za upis u Registar Ne zovi
Izvor: HAKOM 
U obrascu je predviđen upis tri broja. Ako želiš upisati više brojeva, jednostavno ispuni više obrazaca.

Naposljetku trebaš ispuniti svoje kontakt podatke. Upiši svoje ime, prezime i OIB.

Upisivanje osobnih podataka u obrazac zahtjeva za upis broja u Registar Ne zovi
Izvor: HAKOM 

Nemoj zaboraviti datum i vlastoručni potpis jer bez njih tvoj zahtjev neće biti validan.

Ostatak zahtjeva ispunit će tvoj operater.

Gdje dostaviti zahtjev za upis?

Način dostave razlikuje se ovisno o operateru. Obrazac možeš predati elektroničkim putem, poslati poštom ili pak dostaviti direktno u poslovnicu. 

U nastavku ti donosimo pregled kontakt podataka ili adresa na koje možeš dostaviti svoj zahtjev.

OperaterAdresa za dostavu zahtjeva
HTe-mail: webshop@t.ht.hr 
odlaskom u HT poslovnicu
A1e-mail: zahtjev_za_registar_ne_zovi@A1.hr (e-mail adresa s koje šalješ mora biti potvrđena u A1 sustavu)  odlaskom u A1 poslovnicu
putem fax-a na broj 091 712 4049 (potrebno je poslati i presliku identifikacijskog dokumenta)
poštom na A1 Hrvatska d.o.o. Služba za korisnike, p.p. 470, 10002 Zagreb (potrebno je poslati i presliku identifikacijskog dokumenta)
Telemache-mail: info@telemach.hr
odlaskom u Telemach poslovnicu
poštom na adresu Telemach  Hrvatska d.o.o., za Registar Ne zovi, Josipa Marohnića 1, 10000 Zagreb
Iskone-mail: prijava@iskon.hr
BonBone-mail: bonbon@podrska.bonbon.hr

Nakon što predaš zahtjev, tvoj operater ima rok od 7 dana od zaprimanja zahtjeva unutar kojeg mora upisati tvoj broj u Registar.

Putem službene HAKOM stranice jednostavno možeš provjeriti jesi li upisan/a. 

izgled stranice na kojoj je moguće saznati je li telefonski broj upisan u Registar Ne zovi
Izvor: HAKOM e-registar “NE ZOVI” 

Klikni na link, upiši svoj telefonski broj, unesi prikazanu vrijednost i klikni na gumb “Provjeri”.

Ako je prošlo više od 7 dana od dana podnošenja zahtjeva, a tvoj broj i dalje nije upisan,  obrati se operateru i provjeri o čemu se radi. Ako problem ne možeš riješiti s operaterom obrati se direktno HAKOM-u elektroničkim putem na rnz@hakom.hr.

Tko te smije (ili ne smije zvati) nakon upisa u Registar?

Registar su dužni poštovati svi trgovci koji te kontaktiraju u svrhu prodaje i promidžbe.

Iznimka je ako si prije ili nakon upisa u Registar “Ne zovi” dao/la privolu za kontaktiranje. Ona će vrijediti sve dok ju ne opozoveš. To možeš napraviti na samom zahtjevu za upis ili kontaktiranjem željenog trgovca.

Što ako te trgovci i dalje kontaktiraju? 

Ako te nakon upisa u Registar i povlačenja privola trgovci i dalje kontaktiraju, evo što trebaš napraviti.

Prvo, trebaš obavijestiti trgovca da je tvoj broj upisan u Registar i tražiti ga da ukloni tvoj broj iz svojeg sustava. 

Ako te unatoč tome i dalje nastavi kontaktirati, podnesi prijavu Državnom inspektoratu. To možeš napraviti putem digitalne forme na službenoj stranici inspektorata. Prijava treba sadržavati tvoj broj, broj pozivatelja, datum i vrijeme poziva te naziv trgovca.

Savjeti za zaštitu od neželjenih poziva

Prijava u Registar “Ne zovi” je najpouzdanija opcija, a broj neželjenih i promotivnih poziva možeš dodatno smanjiti:

  • blokiranjem neželjenih poziva na svojem mobitelu
  • korištenjem aplikacija za filtriranje poziva
  • dodatnim oprezom pri ostavljanju kontakt broja
  • provjeravanjem privola kod prijave na newsletter i online kupnje

Česta pitanja

Koliko dugo vrijedi upis u Registar?

Upis u Registar “Ne zovi” vrijedi trajno, odnosno sve dok sam/a ne zatražiš ispis broja — bez potrebe za ponovnom prijavom

Mogu li upisati broj fiksnog telefona?

Da, u Registar možeš upisati mobilni, fiksni ili prepaid broj telefona.

Mogu li ispisati broj iz Registra?

Da, broj jednostavno možeš ispisati iz Registra. Za to će ti trebati isti zahtjev kao i za podnošenje prijave. Samo ćeš u ovom slučaju, na zahtjevu označiti drugu stavku “Želim ispisati broj iz Registra”.

Trebam li ponovno upisivati broj ako sam promijenio/la operatera?

Ne, Registar “Ne zovi” vezan je za broj, a ne za telekomunikacijskog operatera. Stoga ako si prethodno već zatražio/la upis, isti ne trebaš ponavljati.

Sve ponude na jednom mjestu
Pronađi najbolji telekom paket