Gotovo svakome se dogodilo: telefon zazvoni, nepoznat broj, a s druge strane – pozivni centar s novom “neodoljivom” ponudom. Usred radnog dana, večere ili odmora, neželjeni su marketinški pozivi postali svakodnevica.
Iako mnogi smatraju da ih je nemoguće izbjeći, rješenje postoji i zove se Registar “Ne zovi”. Riječ je o službenom alatu putem kojeg građani mogu jasno dati do znanja da ne žele primati promotivne pozive. No, kako se prijaviti, što točno obrazac traži i što očekivati nakon prijave?
U nastavku donosimo detaljan vodič kako možeš ispuniti obrazac i zaštititi se od neželjenih poziva.

Što je Registar “Ne zovi”?
Registar “Ne zovi” javni je registar telefonskih brojeva korisnika koji ne žele primati promotivne/prodajne poruke i pozive trgovca.
Drugim riječima, njime trgovcima jasno daješ do znanja da ne želiš njihov kontakt u svrhu prodaje ili promocije (osim ako si prethodno dao/la pristanak za takav kontakt).
U Registar se možeš upisati potpuno besplatno s koliko god brojeva želiš. Evo kako to možeš napraviti.
Kako se upisati u Registar “Ne zovi”?
Za upis moraš ispuniti obrazac zahtjeva i poslati ga svom operateru.
Ako si iz nekog razloga spriječen/a predati zahtjev, to u tvoje ime može napraviti osoba kojoj si dao/la punomoć.
Kako ispuniti zahtjev za upis?
U prvom dijelu obrasca trebaš označiti želiš li upisati broj u Registar ili ga želiš ispisati iz istog.
Nakon što upisom “X” označiš željenu stavku trebaš izabrati želiš li povući ili zadržati sve privole koje si prethodno dao/la pojedinim trgovcima.

Zadržavanjem privola trgovci će te i dalje smjeti kontaktirati, dok ćeš povlačenjem istih zabraniti kontakt u svrhu promidžbenih poruka i aktivnosti.
U nastavku ćeš trebati upisati brojeve koje želiš upisati u Registar. Telefonski broj trebaš upisati kao predbroj i broj za upis/ispis. Primjerice: 0 91 1111111

Naposljetku trebaš ispuniti svoje kontakt podatke. Upiši svoje ime, prezime i OIB.

Nemoj zaboraviti datum i vlastoručni potpis jer bez njih tvoj zahtjev neće biti validan.
Ostatak zahtjeva ispunit će tvoj operater.
Gdje dostaviti zahtjev za upis?
Način dostave razlikuje se ovisno o operateru. Obrazac možeš predati elektroničkim putem, poslati poštom ili pak dostaviti direktno u poslovnicu.
U nastavku ti donosimo pregled kontakt podataka ili adresa na koje možeš dostaviti svoj zahtjev.
Operater | Adresa za dostavu zahtjeva |
HT | e-mail: webshop@t.ht.hr odlaskom u HT poslovnicu |
A1 | e-mail: zahtjev_za_registar_ne_zovi@A1.hr (e-mail adresa s koje šalješ mora biti potvrđena u A1 sustavu) odlaskom u A1 poslovnicu putem fax-a na broj 091 712 4049 (potrebno je poslati i presliku identifikacijskog dokumenta) poštom na A1 Hrvatska d.o.o. Služba za korisnike, p.p. 470, 10002 Zagreb (potrebno je poslati i presliku identifikacijskog dokumenta) |
Telemach | e-mail: info@telemach.hr odlaskom u Telemach poslovnicu poštom na adresu Telemach Hrvatska d.o.o., za Registar Ne zovi, Josipa Marohnića 1, 10000 Zagreb |
Iskon | e-mail: prijava@iskon.hr |
BonBon | e-mail: bonbon@podrska.bonbon.hr |
Putem službene HAKOM stranice jednostavno možeš provjeriti jesi li upisan/a.

Klikni na link, upiši svoj telefonski broj, unesi prikazanu vrijednost i klikni na gumb “Provjeri”.
Ako je prošlo više od 7 dana od dana podnošenja zahtjeva, a tvoj broj i dalje nije upisan, obrati se operateru i provjeri o čemu se radi. Ako problem ne možeš riješiti s operaterom obrati se direktno HAKOM-u elektroničkim putem na rnz@hakom.hr.
Tko te smije (ili ne smije zvati) nakon upisa u Registar?
Registar su dužni poštovati svi trgovci koji te kontaktiraju u svrhu prodaje i promidžbe.
Iznimka je ako si prije ili nakon upisa u Registar “Ne zovi” dao/la privolu za kontaktiranje. Ona će vrijediti sve dok ju ne opozoveš. To možeš napraviti na samom zahtjevu za upis ili kontaktiranjem željenog trgovca.
Što ako te trgovci i dalje kontaktiraju?
Ako te nakon upisa u Registar i povlačenja privola trgovci i dalje kontaktiraju, evo što trebaš napraviti.
Prvo, trebaš obavijestiti trgovca da je tvoj broj upisan u Registar i tražiti ga da ukloni tvoj broj iz svojeg sustava.
Ako te unatoč tome i dalje nastavi kontaktirati, podnesi prijavu Državnom inspektoratu. To možeš napraviti putem digitalne forme na službenoj stranici inspektorata. Prijava treba sadržavati tvoj broj, broj pozivatelja, datum i vrijeme poziva te naziv trgovca.
Savjeti za zaštitu od neželjenih poziva
Prijava u Registar “Ne zovi” je najpouzdanija opcija, a broj neželjenih i promotivnih poziva možeš dodatno smanjiti:
- blokiranjem neželjenih poziva na svojem mobitelu
- korištenjem aplikacija za filtriranje poziva
- dodatnim oprezom pri ostavljanju kontakt broja
Česta pitanja
Koliko dugo vrijedi upis u Registar?
Upis u Registar “Ne zovi” vrijedi trajno, odnosno sve dok sam/a ne zatražiš ispis broja — bez potrebe za ponovnom prijavom
Mogu li upisati broj fiksnog telefona?
Da, u Registar možeš upisati mobilni, fiksni ili prepaid broj telefona.
Mogu li ispisati broj iz Registra?
Da, broj jednostavno možeš ispisati iz Registra. Za to će ti trebati isti zahtjev kao i za podnošenje prijave. Samo ćeš u ovom slučaju, na zahtjevu označiti drugu stavku “Želim ispisati broj iz Registra”.
Trebam li ponovno upisivati broj ako sam promijenio/la operatera?
Ne, Registar “Ne zovi” vezan je za broj, a ne za telekomunikacijskog operatera. Stoga ako si prethodno već zatražio/la upis, isti ne trebaš ponavljati.
