NAGRADNA IGRA: Usporedi osiguranja ili telekom usluge, ugovori na kompare.hr i osvoji Opel Mokku!
Usporedi, kupi i osvoji Opel Mokku!

Ljetne, zimske i cjelogodišnje gume

Postoje ljetne, zimske i cjelogodišnje gume, a razlog zašto ih moramo mijenjati u određeno doba godine je uglavnom zakonodavstvo i sigurnost u ekstremnim vremenskim uvjetima. 

Ljetne gume

Što se tiče ljetnih guma, tržište je vrlo dobro opskrbljeno kvalitetnim, ali i onim lošijim gumama, podrijetlom iz Kine. Uz klasična svojstva na suhoj podlozi, bitna osobina ljetne gume je i ponašanje na mokroj, skliskoj podlozi. Ukoliko vas je strah proklizavanja, birajte ljetne gume s najboljim test ocjenama na mokroj podlozi. 

Upravo zbog mekše smjese od koje se rade u odnosu na zimske gume, ljetne gume imaju bolja svojstva na temperaturama iznad 7 stupnjeva. Međutim, ukoliko temperatura padne ispod 7 stupnjeva, smjesa ljetne gume stvrdnut će se, dok to neće biti slučaj sa zimskom. Ljetne gume mogu se mijenjati svakih 3-4 godine, nakon što dubina profila postane manja od 2,5-3 mm, dok nakon 8 godina obavezno treba promijeniti.

Zimske gume

Zimska guma ima drugačiju gumenu smjesu i otpornija je na promjenu temperature (hladnoću). S obzirom da se ne stvrdne pri nižim temperaturama, zimska guma bolje ‘drži’ cestu, odnosno prijanja površini, dok na samoj gaznoj površini ima i podebne lamele za bolju apsorpciju snijega i leda. Zimske gume na vanjskom rubu nose oznaku M+S (Mud+Snow, odnosno blato i snijeg) ili imaju istaknut simbol snježne pahuljice. Profil ili dubina utora/kanala na gaznoj površini ne bi trebao biti manji od 1,6 mm kako guma ne bi izgubila prihvat ceste (uz lance), a zakonski propisano je 4 mm. Gume s dubinom utora većim od 4 mm i lancima spremnim za montažu na kotače smatraju se kompletnom zimskom opremom.

Preporučeno je imati i povećan tlak u zimskim gumama u odnosu na ljetne za 0,2 bara, čime se pospješuju svojstva gume, a preporuča se i mijenjati zimske gume nakon 3 odvožene sezone. Zimske gume trebaju biti istih dimenzija kao i ljetne, odnosno prema podatcima iz prometne dozvole. Greška koju vozači često rade jest montaža zimskih guma samo na pogonske kotače, no trebalo bi montirati sve 4 gume istog tipa.

Cjelogodišnje gume

Napravljene kao kompromis između zimskih i ljetnih guma, adekvatne su za korištenje tijekom svih godišnjih doba, no i to treba uzeti s dozom obzira s obzirom da su to gume koje pokušavaju biti dobre i ljeti i zimi, ali realno pružaju tek prosječne (čak i ispodprosječne) osobine u različitim vremenskim uvjetima.

Neke od tih osobina uključuju lošiji zaustavni put i na suhoj i na mokroj podlozi kao i na snijegu, lošije držanje ceste, itd. Ne preporuča ih se, osim za vozače koji voze vrlo oprezno i uglavnom po gradu.

Za što ste se vi odlučili, možete nam reći u komentarima, a da dodatno zaštitite automobil i putnike u njemu, osigurajte se putem kompare.hr

Pročitajte i druge članke u specijalu o auto gumama:

.

Ugovorite auto osiguranje online! →