Kako je auto guma konstruirana?

Postoje radijalna i dijagonalna konstrukcija gume. Uzet ćemo za primjer oznaku gume: 195/55 R 16 88 Q. Prva slovna oznaka R označava radijalnu konstrukciju gume. 

Kod takve konstrukcije niti su namotane radijalno, što nije vidljivo oku, te je takva gradnja istisnula uporabu dijagonalne konstrukcije D. R gume otpornije su na neravnine na cesti, traju dulje i jamče manju potrošnju goriva, oko 10%. Postoje i Run-Flat gume (RF ili XL) koje su specijalno ojačane te omogućuju i vožnju nakon što se probuše.

Radijalke ima stabilnu gazeću površinu i njihov profil se minimalno deformira pri vožnji, što je važno na mokroj i skliskoj cesti kada žljebovi u profilu moraju biti otvoreni da mogu primiti vodu i izbaciti je dalje od gume za što bolji dodir gume s cestom.

Na mokroj cesti put kočenja s radijalnim gumama kraći je za oko 12%, ali nedostatak se vidi pri manjim, gradskim brzinama kada se radijalke kotrljaju kruće čime se stvara i znatna buka na neravnom kolniku.

Profil radijalki proklizava znatno manje nego profil dijagonalnih guma, zbog čega sve radijalne gume manje ‘brišu’ kolnik i manje se troše, smanjuje se otpor pri kotrljanju, čime se smanjuje i potrošnja goriva.

Iako su radijalke skuplje za četvrtinu do polovice cijene dijagonalki, one korisniku nadoknade taj iznos duljim vijekom trajanja i manjom potrošnjom goriva.

Sve prednosti radijalki vidljive su samo ako su na sva četiri kotača te nije preporučljivo miješati dijagonalne i radijalne gume. Ako je riječ o privremenom rješenju, na osovini moraju biti potpuno jednake gume, a kod svih automobila, bez obizra na način pogona, stražnja osovina mora imati bolje gume.

Štedite na gumama, štedite na potrošnji, kako još više uštedjeti? Online ugovaranjem auto osiguranja u kompare.hr webshopu!

Nazovite svog kompare.hr savjetnika za osiguranje na 01 555 0666 koji će sugerirati najbolju opciju za vas.

Pročitajte i druge članke iz specijala o auto gumama:

 .