Hrvatska po tržišnom udjelu električnih automobila još uvijek debelo zaostaje za europskim prosjekom. On je u 2023. godini iznosio 14,6%, dok se kod nas kretao oko svega 2,9%. No, tad smo zabilježili 1618 novih registracija električnih automobila, oko 244 više nego prethodne godine.
Ovom broju bi u 2024. i 2025. godini svakako mogao pomoći program sufinanciranja električnih vozila Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost. Prijave su se počele zaprimati 22. travnja te su već u punom jeku.
Ako se i vi razmišljate prijaviti, ili svakako kupiti električno vozilo, vjerojatno želite znati kakve troškove ono podrazumijeva. Prvenstveno su važni redovni troškovi, odnosno tehnički pregled, osiguranje i registracija električnih vozila o kojima ćemo pisati u nastavku.
👉 Ako želite saznati točne cijene za određen model na temelju vaših podataka, javite nam se na elektricna@kompare.hr za besplatan izračun.
O čemu ovisi cijena registracije električnog vozila?
Osnovna cijena registracije električnog vozila jednaka je cijeni klasičnog. Ona, prema zadnjim dostupni podacima HAK-a, iznosi 28.61€.
No, naravno, tu se radi samo o osnovnoj cijeni. Ona konačna ovisit će o cijeni tehničkog pregleda, osiguranja i drugih nameta – poput poreza na motorna vozila. Kao i u slučaju klasičnih vozila, to ovisi o faktorima poput snage motora, godini proizvodnje, radi li se o rabljenom ili novom vozilu i slično.
Evo nekoliko primjera kako ovi faktori utječu na konačnu cijenu:
- Što je motor snažniji, to će porez na motorna vozila biti veći.
- Tehnički pregled rabljenog električnog vozila je skuplji nego tehnički pregled novog vozila.
- Na starija vozila ćete platiti manji porez, a i osiguranje bi vam trebalo biti jeftinije, posebice u slučaju kaska.
Kako izgleda tehnički pregled električnih vozila?
Tehnički pregled električnih vozila poprilično je sličan tehničkom pregledu ‘normalnih’ vozila, s dvije važne razlike:
- Pregledavaju se električne instalacije.
- EKO test se ne izvodi.
To, naravno, ima logike jer EKO test zapravo utvrđuje razinu ispušnih plinova koje vozilo ispušta tijekom vožnje. U slučaju električnih vozila, ispušnih plinova nema jer nema niti ispušnog sustava.
Upravo je zato tehnički pregled električnih vozila nešto jeftiniji od klasičnog tehničkog pregleda. Prema zadnjim podacima HAK-a, cijena EKO testa za klasične automobile varira između 7,04€ i 13,61€ ovisno o tipu motora (dizelski, REG-KAT i BEZ-KAT) pa ćete upravo tu cifru i uštedjeti s ‘električarem’.
Koliko košta osiguranje električnih vozila?
Cijena osiguranja, kao i u slučaju klasičnih vozila, ovisi o puno faktora: snaga motora (kW), starost vozača, registracijska oznaka, cijena automobila…
Iz tog razloga je teško dati jednoznačan odgovor na ovo pitanje. No, mislimo da će vam okvirna cijena ipak pomoći.
Zbog toga smo u nastavku usporedili okvirne cijene obveznog auto osiguranja i kasko osiguranja za 3 različita modela Tesle i 4 registracijske oznake.
Pregled okvirnih cijena obveznog i kasko osiguranja električnih vozila (Tesla):
Model | Tesla Y | Tesla Model 3 | Tesla Model 3 Long range | Tesla Model 3 Long range |
Registracijska oznaka | RI | OS | ZG | KR |
Godište vozača | Rane 1970-e | Kasne 1980-e | Kasne 1970-e | Kasne 1990-e |
Snaga motora | 190 kW | 88 kW | 155 kW | 153 kW |
Obvezno osiguranje | ~320€ (+/- 100€) | ~240€ (+/- 100€) | ~375€ (+/- 100€) | ~390€ (+/- 100€ |
Kasko osiguranje | ~1100€ (+/- 400-500€) | ~950€ (+/- 400-500€) | ~960€ (+/- 400-500€) | ~865€ (+/- 400 500€) |
Ako želite usporediti ponude različitih osiguravajućih kuća, javite se našim agentima specijaliziranima za električna vozila na elektricna@kompare.hr. Naša je usluga za vas besplatna.
Gdje pronaći podatke o snazi elektromotora?
Kao što smo rekli, osiguranje električnih vozila, odnosno cijena, ovisit će i o snazi motora. Za potpuno električna vozila se snaga pogonskih elektromotora unosi u prometnu dozvolu.
Snaga pogonskih elektromotora kod električnih vozila određuje se s dva parametra:
- najvećom snagom u 30 minuta i
- najvećom stalnom nazivnom snagom.
To je zapravo snaga za koju je električni uređaj konstruiran kako bi uz nju trajno radio. Ako snagu imate prikazanu posebno za prednji pogon i posebno za stražnji, te se dvije snage zbrajaju i upisuju u prometnu pod snagu vozila u kW.
Obje su mjere iskazane u Izjavi ili potvrdi o sukladnosti ili europskom dokumentu pod nazivom EC Certificate of Conformity koji vam je prodavač vozila dužan dati, uz ugovor o kupnji ili službenu ponudu.
Primjeri snage nekih električnih vozila na temelju COC certifikata i prometne dozvole
- Renault Zoe – 51 kW
- Škoda CityGo – 61 kW
- Tesla Model 3 Standard Range Plus – 100 kW
- Tesla Model 3 Long Range – 155 kW
Što ako mi je upisan kriva snaga motora?
Može se dogoditi da je snaga motora vašeg električnog automobila pogrešno upisana u prometnoj dozvoli, što je vjerojatno greška stanice za tehnički pregled. S obzirom na to da se tu radi o pogrešno upisanom tehničkom podatku o vozilu, potrebno je prijaviti grešku stanici za tehnički pregled, nakon čega slijedi ispravak tehničkog pregleda.
Bez obzira na to što je nadzornik prilikom ispravka tehničkog pregleda u podacima o vozilu upisao ispravan podatak, referent također mora ispraviti pogrešno upisane podatke u prometnoj dozvoli. Ovisno o podacima koji su pogrešno upisani, izdaje se nova prometna dozvola ili se podaci upisuju u napomenu prometne dozvole.
Najbolje i najpovoljnije osiguranje električnih vozila
Kako biste bili sigurni da imate najbolju policu (s važnim dodatnim pokrićima), obratite se Kompare stručnjacima koji će za vas usporediti cijene različitih osiguravajućih kuća i dostaviti vam ponudu sukladno vašim željama i potrebama.
Agenti specijalizirani za električna vozila su vam na raspolaganja od ponedjeljka do petka od 8 do 20 sati i subotom od 10 do 14 sati na mail elektricna@kompare.hr.
Također možete besplatno zatražiti informativan izračun osiguranja online.