S.O.S. – imamo nezgodu na putovanju

Nezgode se, naravno, dešavaju nekom drugom? To je možda ono što vi mislite. I mi bismo voljeli misliti isto, no iskustvo nas uči da treba uvijek misliti par koraka unaprijed i preduhitriti moguće nezgode na putovanju u inozemstvo. Ako ste već ugovorili putno zdravstveno osiguranje, morate znati i što morate napraviti u slučaju da do osiguranog slučaja i dođe – bolesti, nezgode, gubitka prtljage ili otkaza putovanja.

Policu osiguranja nosite uvijek sa sobom. Ukoliko ste ju ugovarali online, onda vam je polica uvijek dostupna i na vašem e-mailu. Ili ju jednostavno skenirajte i pošaljite sebi na e-mail kojem možete pristupiti bilo gdje u svijetu.

1. Slučaj bolesti ili nezgode zahtijeva prijavu asistenciji: vjerujemo da ste prilikom ugovaranja police osiguranja dobili kontakt broj službe asistencije koja bi vam trebala biti dostupna bilo gdje u svijetu. Taj broj obavezno zapišite u mobitel i nosite ga još na nekoliko mjesta uvijek sa sobom. Dođe li do nesretnog slučaja ili neke bolesti, odmah nazovite broj asistencije. Prilikom poziva morate podastrijeti podatke koji se nalaze i na samoj polici. Policu pokažite i medicinskom osoblju. Napravite li tako, svi troškovi koji nastanu prilikom liječenja biti će vam nadoknađeni direktno, u iznosu koji je pokriven policom i, naravno, ako je sama bolest ili osigurani slučaj uključen u pokriće vaše police. Ako nekim slučajem niste uspjeli nazvati asistenciju, obavezno čuvajte svu liječničku dokumentaciju i sve račune, te obavezno odmah obavijestite osiguravajuću kuću o nastalom slučaju čim prije.

2. Kad izgubite prtljagu, oprezno s dodatnim troškovima: izgubite li prtljagu odmah prijavite slučaj osiguravajućoj kući. Sumnjate li na to da vam je prtljaga ukradena, odmah obavijestite policiju i inzistirajte na prijavi krađe i policijskom zapisniku – bez toga vam osiguravajuća kuća neće priznati ništa. Za slučaj da vam je prtljaga oštećena, od nadležne službe (prijevoznika ili čuvanja prtljage) tražite potvrdu da je oštećenje nastalo i da vam nije na to ime isplaćena nikakva materijalna naknada. Osim ove dokumentacije biti će vam potreban i obrazac za prijavu štete koji ćete dobiti od svoje osiguravajuće kuće, ali i dokaz o plaćenom putovanju (avionskoj karti ili aranžmanu). Štetu je uvijek najbolje prijaviti što prije, sa što više detalja i dokumentacije. Važno: ako ćete kupovati novu prtljagu i potrepštine potrebne za nastavak putovanja, dobro se raspitajte do kojeg su vam iznosa pokriveni takvi troškovi. Naime, naknada štete za izgubljenu ili oštećenu prtljagu najčešće je ograničena do određenog iznosa pa ne bi bilo pametno kupovati skupe stvari koje si ne možete priuštiti misleći da će vam sve to nadoknaditi osiguravajuća kuća.

3. Kako otkazati putovanje i dobiti naknadu troškova: vrijeme je i ovdje važan faktor – prijavite otkaz ili prekid putovanja što prije. Pritom, skupite što više potrebne dokumentacije kao što su potvrda o uplaćenom aranžmanu ili prijevozu, pismenu potvrdu koja dokazuje da je putovanje otkazano ili prekinuto. Agencija ili prijevoznik neka vam izda potvrdu o tome koji iznos troškova vam je naplaćen obzirom na prekid ili otkaz samog putovanja. Morat ćete dokazati i samu činjenicu zbog čega otkazujete ili prekidate putovanje – u slučaju smrti potrebna je smrtovnica, za slučaj bolesti i slično potrebna je medicinska dokumentacija, a za ostale iznenadne situacije kao što je krađa biti će vam potrebna potvrda policije ili neke druge nadležne ustanove, ovisno o situaciji.