Sklapanje ugovora za internet, TV, mobitel ili fiksni telefon sve se češće obavlja preko telefona ili interneta. Upravo stoga od 1. kolovoza na snazi su nova pravila koja će korisnicima takav način sklapanja ugovora učiniti sigurnijim.
Pogledajte koja nova pravila uvodi Hrvatska agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM).
Dodatna potvrda korisnika
Naime, od 1. kolovoza, zahvaljujući izmjenama Zakona o zaštiti potrošača, vrijedit će nova pravila. Operateri će tako, navode u HAKOM-u, nakon slanja obavijesti o sklapanju ugovora, morati pribaviti i potvrdu korisnika kako na takav ugovor pristaje.
Tako ćete imati priliku još jednom proći sve detalje ugovora koji planirate potpisati. To znači da ćete moći obratiti dodatnu pažnju na ono što nazivamo „malim slovima”.
Po mobitel na prodajno mjesto
Od sad ćete mobilne uređaje koje kupite na daljinu moći preuzeti na kućnoj adresi, ali i na prodajnom mjestu operatora.
Osim spomenutih izmjena koje nas čekaju u kolovozu, postoje i one izmjene koje će na snagu stupiti početkom iduće godine.
Popravak kvara u roku od 15 dana
Propisana je obveza operatorima da u roku od 15 dana moraju otkloniti kvar. Ako u tom roku ne uspiju popraviti liniju, imat ćete pravo na raskid ugovora bez naplate naknade za prijevremeni raskid.
To se ne odnosi na posebne slučajeve koji su definirani Pravilnikom. Ako unatoč kašnjenju ipak odlučite pričekati da operater otkloni kvar, imat ćete pravo na naknadu od 240 kuna dnevno.
Brže do telefonskog priključka
Propisani su i rokovi za određene radnje koje je operator trebao izvršiti. Radnje su to poput prijenosa ugovornog odnosa s jedne osobe na drugu ili davanja informacija o visini naknade za prijevremeni raskid ugovora.
Ugovor sklopljen na daljinu moći će se raskinuti na jednak način kao što je i sklopljen (telefonski ili putem interneta). Bitna izmjena je i ona o roku za uspostavljanje usluge u nepokretnoj elektroničkoj komunikacijskoj mreži koji je skraćen s 45 na 30 dana.
Potvrda u roku od 15 dana
Operater je obvezan po primitku zahtjeva za zasnivanje pretplatničkog odnosa u roku od 15 dana od dana podnošenja zahtjeva korisniku dostaviti potvrdu prihvaćanja ili obavijest o neprihvaćanju zahtjeva.
Ako operater to ne učini, imate pravo jednostrano odustati od podnesenog zahtjeva. Naravno, sve to bez plaćanja penala za prijevremeni raskid ugovora.
Detalje na vidjelo
Ako operater prilikom sklapanja pretplatničkog odnosa posebno naznači da ćete opće uvjete preuzeti naknadno, moći ćete ih detaljno proučiti u roku od tri radna dana. To znači da ćete u istom tom roku moći i odustati od takvog ugovora. Ako ste pritom preuzeli mobitel, morat ćete ga vratiti u originalnom pakiranju.
Odaberi, usporedi i kupi najpovoljniji paket telekom usluga! →