Bonovi ili pretplata – vječna dilema

Što je bolje, povoljnije, jednostavnije… dilema je koja muči mnoge od nas koji želimo optimizirati svoje životne troškove

Jeste li znali da se Hrvatska po broju fiksnih telefonskih linija nalazi na 24. mjestu od ukupno 142 svjetske države, dok je po broju pretplatnika mobilnih usluga na visokom 14. mjestu. Na prvom je, prema očekivanjima, Hong Kong.

Tako govori istraživanje Svjetskog ekonomskog foruma, WEF  prema kojem je Hrvatska po indeksu globalne konkurencije za 2011. – 2012. godinu na 76. mjestu od ukupno 142 države svijeta koje sudjeluju u istraživanju.

S druge strane, grupa građana pokrenula je inicijativu „Protiv izrabljivačkih mobilnih operatera“ i tvrde da su mobilni operateri najskuplji u cijeloj Europi, dok je naš standard istodobno jedan od najnižih.

Pomalo apsurdna situacija – zbog čega se tako mnogo ljudi odlučuje za pretplatu i korištenje mobilnih usluga, a istodobno nisu zadovoljni njima? Istražiti ćemo tu temu i javiti vam, no u međuvremenu evo nekoliko prednosti i nedostataka korištenja mobilnih usluga putem prepaida (bonovi) i postpaida (pretplate).

Prepaid bonovi

Ograničena potrošnja: zapravo, ograničena je ukoliko u datom trenutku nemate uza sebe novi bon ili neki drugi način na koji ćete nadoplatiti svoj račun. Obzirom da se u zadnje vrijeme bonovi mogu kupiti i putem bankomata, web shopa, internet bankarstva, kreditne kartice, pozivom na broj ili sms-om, ovo ograničenje je zapravo sve slabije i slabije…Plaćam onoliko koliko i trošim: neki bi rekli – nema dodatnih troškova. Obaviš poziv, pošalješ sms, koristiš podatkovni promet i toliko ti se skine s računa…Ne plaćam naknadu za radijsku frekvenciju: nije puno, ali čovjeku bode oči…Nema plaćanja računa: što znači da ne moramo misliti svaki mjesec na plaćanje, rokove, opomene…Čuvamo okoliš: jer nam operater ne šalje koverte i obavijesti svakog mjeseca, trošeći na to papir, poštarinu…Dobro je za one kojima nedostaje samokontrole: neki od nas zaista budu nezasitni. Čak i kad uzmu najjaču tarifu, i to im bude premalo. Pa onda dodatni troškovi, pa zašto ovoliko, onoliko, a samo sam par sati dnevno pričao i poslao stotinjak poruka dnevno… uz bonove je lakše zauzdati se u ovakvim situacijama.

Pretplata

Nećemo nabrajati, već ćemo napisati – komocija. Trošimo koliko nas je volja, bez bojazni da će nam se u ključnom trenutku prekinuti veza. Plaćanjem računa skupljamo bodove pa imamo popuste prilikom kupovine novih aparata ili se odlučujemo za neku sitnicu iz nagradnog programa. Osim toga, oni odgovorni će nekoliko mjeseci pratiti svoje navike i svoje račune, pa onda na temelju toga donijeti odgovornu odluku koja je tarifa najbolja za njih. Nakon toga, oni će periodično provjeravati stanje svojih računa, pratiti odstupanja i ponovno istražiti treba li im neka druga tarifa. Kako bi izbjegli tlaku oko plaćanja računa, ugovoriti će trajni nalog ili će jednostavno na plaćanje potrošiti minutu svakog mjeseca i platiti račun internet bankarstvom. A samokontrola… ah, vježbom do savršenstva. Tko se jednom opeče, ubuduće će puhati i na hladno. Ili jednostavno nikad neće naučiti, pa će na svoju štetu i dalje plaćati visoke račune.

I, što je bolje?

Odluka nije laka – sve ima svoje prednosti i nedostatke. Važno je razmisliti što nam zaista treba, usporediti i uvijek nastaviti uspoređivati, pratiti troškove i odgovorno im pristupati. Dobro je što ništa nije vječno, pa ni pretplata kod teleoperatera. Javite nam svoja pozitivna i negativna iskustva – najzanimljivija ćemo objaviti.