Znate li što boja automobila govori o vama? Ako je vaš automobil obojen u bijelo, govori da se vozite u hit nijansi. Pogledajte koje su druge najpopularnije boje automobila.
Prema istraživanju njemačke kemijske korporacije BASF, čak 39 posto automobila proizvedenih tijekom 2019. godine iz tvornice je izašlo u bijeloj boji.
Bijela i siva su najpopularnije boje automobila
Bijela je jako popularna boja diljem svijeta. Međutim, ukusi se ipak razlikuju. Tako, recimo, u Aziji je bijelo svako drugo vozilo, a u Americi i Europi „tek“ svako treće. Uz bijelu, i dalje su vrlo popularne siva i crna boja.
Prema istraživanju BASF-a, čak 77 posto vozila je u monokromatskom spektru. Također, u 2019. godini je primijećeno kako popularnost srebrne boje pada, dok se siva uspinje na ljestvici.
160 nijansi plave pravi su hit
Plava je broj je jedan u broju nijansi. Čak 160 nijansi plave krasi karoserije automobila. Nakon plave, slijedi crvena koja se nalazi na sedam posto novih automobila na EMEA tržištu. Potom dolaze smeđa, bež, zlatna, narančasta te zelena boja.
Kada su pak u pitanju boje u usponu, na globalnom tržištu najviše se ističe bež boja koja se po prvi puta našla na ljestvici najpopularnijih s osvojenih dva posto tržišta.
Iako je bijela i dalje najzastupljenija, njezin udio na tržištu polako pada. S druge strane, u porastu su siva i plava, boje koje imaju i najveći broj nijansi.
Boja može umanjiti cijenu automobila
Želite li znati koliko boja automobila utječe na prodajnu vrijednost, dobro se poslužiti studijom tražilice za automobile ISeeCars. Na uzorku od 4,1 milijun novih i rabljenih automobila na američkom tržištu ispostavilo se da određene boje smanjuju, odnosno povećavaju vrijednost automobila.
Koliko je boja stvar ukusa i koliko se razlikuje od kontinenta do kontinenta, od države do države, pokazuje i slučaj s bež bojom. Naime, dok u Europi polako raste popularnost bež boje, u Americi je upravo to boja koja umanjuje tržišnu vrijednost automobila, i to za čak 24,3 posto.
Življe boje znače bolju cijenu
S druge pak strane, vozila živahnih boja postizala su bolje cijene. Narančasti i ljubičasti automobili skuplji su od prosjeka za 20, odnosno 15 posto. U tom su društvu i crvena te zeleno-plava (teal, odnosno petrolej boja).
Ako vam je boja prilikom nabavke automobila potpuno nebitna, analize bi vam mogle pomoći da postignete bolju vrijednost kada ga odlučite prodavati. S druge strane, ako vam je boja bitna, slušajte srce i ne obazirite se na statistike. Jedno je sigurno – koje god boje bio vaš automobil bitno je da nije oštećena jer će tako vrijediti više.
Usporedite osiguranja, kupite online i uštedite. Kliknite! →