Veliki maloprodajni lanci zaobilaze Hrvatsku

Globalno istraživanje razvijenosti maloprodaje (GRDI – Global Retail Development Index) Globalnog instituta za istraživanje ponašanja potrošača konzultantske kuće A.T. Kearney za 2012. godinu pokazuje kako veliki trgovački lanci zaobilaze Hrvatsku, Sloveniju i Mađarsku.

Od zemalja regije jedino se Makedonija pozicionirala na visokom 21. mjestu, što ju čini zanimljivim tržištem za daljnji razvoj maloprodaje.

Hrvatsko tržište maloprodaje spada u skupinu razvijenih tržišta i više nije privlačno za greenfield investicije velikih stranih lanaca. Naime, s preko 200 metara kvadratnih po glavi stanovnika modernih maloprodajnih površina, hrvatsko se maloprodajno tržište može smatrati razvijenim jer se hrvatski potrošači naviknuo na visoke standarde u maloprodaji. Istovremeno je tržište zasićeno i obilježeno relativno visokom koncentracijom maloprodajnih lanca. Konkurencija je žestoka, a maloprodajne nekretnine su postale skupe i nisu više lako dostupne. Zbog svega toga strani lanci više ne pomišljaju na greenfield investiranje u hrvatsko tržište, kao najbolja mogućnost ulaska na naše tržište je akvizicija postojećeg igrača.“ objašnjava Tomislav Čorak, mlađi partner u A.T. Kearneyu zadužen za Hrvatsku i Mađarsku.

Brazil je drugu godinu za redom zadržao vodeću poziciju, zahvaljujući rastućoj srednjoj klasi, visokim stopama potrošnje, velikoj urbanoj populaciji te smanjenom političkom i financijskom riziku. Slijede ga Čile, Kina, Urugvaj i Indija. No, iako su Brazil, Rusija, Indija i Kina (BRIC zemlje) i dalje svjetski lideri u maloprodaji, postoji puno površinom manjih država koje imaju značajan neiskorišten potencijal. „Malim draguljima“ mogli bi se nazvati Gruzija (6. mjesto), Oman (8. mjesto), Mongolija (9. mjesto) i Azerbejdžan (17. mjesto), koji postaju privlačna odredišta za prodavače luksuzne robe i specijaliteta. Ova tržišta, iako mala u ukupnoj veličini svjetske maloprodaje, privlače trgovačke lance koji ciljaju na bogata područja i koji žele biti prvi na brzo rastućim tržištima.

„S obzirom na snažan rast zemalja u razvoju, u usporedbi s vrlo malim rastom u Europi i Sjevernoj Americi, svjetski trgovački lanci primorani su širiti se na tržišta u razvoju. Da je tome tako, pokazuje i činjenica da su u proteklih pet godina veliki trgovački lanci poput Wal-Marta (SAD), Carrefoura (Francuska), Tesca (Velika Britanija) i Metroa (Njemačka) zabilježili dva i pol puta veći rast prihoda u zemljama u razvoju, nego na svojim domaćim tržištima. No, uspjeh na novom tržištu jako ovisi o učinkovitosti lokalne radne snage. Zbog toga svjetski maloprodajni lanci u svoje akcijske planove širenja moraju uključiti i razvoj programa brzog osposobljavanja lokalne radne snage, bez čega uspjeh na novom tržištu može izostati”, zaključuje Čorak.

 

Usporedi osiguranja, kupi online i uštedi. Klikni!

 

Prijavi se na newsletter i
ne propusti priliku za pravu uštedu

KOMPARE SERVIS

Kompareovci Iskustva kupaca Za partnere Poslovi Poslovni podaci Kontakt

ONLINE KUPOVINA

Kompare garancija Kompare poklon bon Postupak ugovaranja Načini plaćanja Česta pitanja

SIGURNOST KUPACA

GDPR Opći uvjeti Privole i pritužbe Otkazivanje ugovora i raskid police

Načini plaćanja

Jednokratno općom uplatnicom ili karticama do 12 rata bez kamata.

© 2012-2019 kompare.hr

Distribuciju osiguranja omogućuje posrednik u osiguranju Custodia d.o.o za zastupanje u osiguranju
HANFA Datum dozvole za rad 09.08.2013.,Klasa dozvole za rad UP/I-453-02/13-37/38