Što znači biti klijent banke?

Teško je zamisliti život i svakodnevicu bez banke. Ako već ne koristimo neki kredit, karticu ili štednju, onda barem primamo mjesečnu plaću putem tekućeg računa. Trenutno u Hrvatskoj posluje tridesetak banaka. Zanimalo nas je što sve banke danas nude svojim klijentima i koji su to benefiti koje klijent može ostvariti. Željeli smo da u ovoj temi ravnopravno sudjeluje nekoliko banaka pa smo upit poslali Zagrebačkoj banci, PBZ-u, Raiffeisen banci i Erste banci. Odgovor smo dobili samo od jedne banke. Znači li to da ove ostale i inače ne brinu o svojim klijentima?

Željeli smo da u ovoj temi ravnopravno sudjeluje nekoliko banaka pa smo upit poslali Zagrebačkoj banci, PBZ-u, Raiffeisen banci i Erste banci. Odgovor smo dobili samo od jedne banke.

Korisnici će zasigurno sami presuditi. A mi ćemo vam prenijeti što znači biti klijent Erste&Steiermärkische banke, jedine koja je pristala sudjelovati u ovoj temi.


Kako do statusa „klijent banke“ i što on donosi?
Svatko tko otvori tekući račun u Erste banci i ostvaruje redoviti mjesečni priljev (plaće, mirovine i sl.) preko navedenog računa, ostvaruje status klijenta, a time i pravo na povoljnije uvjete kredita i depozita. Općenito govoreći svaki korisnik Erste tekućeg računa može sam odabrati idealnu kombinaciju tekućeg računa i dodatnih usluga koje će koristiti, a pri čemu plaća korištenje samo onih usluga koje je sam izabrao. Od dodatnih usluga u Erste banci su izdvojili:

  • usluge elektroničkog bankarstva – (Erste NetBanking, Erste mBanking, Erste FonBanking, Erste FonStart, Erste SMS)
  • uslugu Erste Maestro Plus podizanja gotovine na bankomatima uz otplatu na rate te kupovinu na rate sa ili bez odgode plaćanja
  • kredite po povoljnijim uvjetima uz status klijenta
  • štednju uz više premijske stope uz status klijenta
  • Diners Club Standardnu karticu bez upisnine i članarine za prvu godinu korištenja.

Dopušteno prekoračenje ugovara se po primitku prvog redovnog primanja na tekući račun otvoren u Erste banci. Iznos dopuštenog prekoračenja po tekućem računu određuje se individualno, maksimalno do 50.000,00 kuna te se ugovara na određeno vremensko razdoblje.
Koje pogodnosti ima klijent banke?
Pogodnosti se odnose uglavnom na povoljnije uvjete dizanja kredita, štednju i slično. Primjerice, Erste banka trenutno ima aktualnu akcijsku ponudu gotovinskih kredita u kunama uz 20% nižu naknadu za obradu kredita. Akcija traje do 31.12.2012.
Roditeljima bi mogao biti zanimljiv program Erste baby pogodnosti. Naime, za djecu rođenu od 2011. godine i njihove roditelje ili zakonske zastupnike, odnosno skrbnike, nude posebne pogodnosti koje klijenti mogu iskoristiti do kraja treće godine djetetova života.
Još pet dana možete iskoristiti njihovu akciju kojom je moguće zatražiti standardnu Diners Club karticu bez upisnine i članarine za prvu godinu članstva čime ćete uštedjeti 355 kuna za prvu godinu članstva.
Od ostalih pogodnosti, u Erste banci ističu posebnu ponudu stambenih kredita u suradnji s graditeljima, kredite za legalizaciju nekretnina, mikrofinanciranje, te jedinstvenu web stranicu s pogodnostima kupnje s popustom www.dinersposebnozavas.hr koja pruža uvid u sve aktualne pogodnosti na prodajnim mjestima koje se mogu ostvariti plaćanjem Diners karticom.
Koji su uvjeti potrebni da klijent ima „povlašteniji“ status, odnosno osobnog bankara ili neke druge pogodnosti?
Erste banka ima i osobne i privatne bankare. Osobni bankari na raspolaganju su određenoj kategoriji klijenata s natprosječnim primanjima, dok su privatni bankari na raspolaganju klijentima koji raspolažu znatnom financijskom imovinom.

Osobni bankari za one s natprosječnim primanjima, a privatni bankari za klijente sa značajnom financijskom imovinom.

Osnovni kriteriji po kojima klijent može koristiti usluge osobnog i privatnog bankara su potrebe i osobni interesi klijenata za različite proizvode i usluge Banke i grupacije te visina mjesečnih primanja i ukupna financijska imovina kojom klijent raspolaže. Usluge osobnog, odnosno privatnog bankara se ne naplaćuju posebno.
Pitanje za kraj: što je još važno istaknuti a kompare.hr vas nije pitao?
Erste banka ističe se inovativnošću i brigom za klijente te se u Hrvatskoj nametnula kao tržišni lider u bankarskom sektoru. Dovoljno je napomenuti da je Erste banka bila prva banka u Hrvatskoj koja je uvela debitne kartice s modernom, chip-tehnologijom, ali i tržištu ponudila cjelovitu uslugu mobilnog bankarstva – Erste mBanking.

Inovativna Erste banka: prvi uveli debitne kartice s chip-tehnologijom, prva banka koja je u Hrvatskoj otvorila Facebook stranicu.

Velike inovacije bili su i modeli stambenih i gotovinskih kredita s tzv. ostatkom vrijednosti, a tome treba pridodati i MasterCard Secure Code, ali i uslugu Erste Maestro Plus, podizanja gotovine na bankomatu i otplate na rate. Erste banka, također je, bila prva i u segmentu društvenih mreža na internetu te je prva u Hrvatskoj otvorila Facebook stranicu, a u ponudi ima i cjelovitu uslugu mBankinga za pametne telefone s posebnom inovacijom „Slikaj i plati“, jedinstvenom na tržištu. Tome treba pridodati i druge inovacije u tom segmentu poput prve virtualne poslovnice i  internetskog chata.
Početkom 2010. godine pokrenut je projekt „Jer nam je Vaše mišljenje na prvom mjestu“ koji banka provodi s ciljem dodatnog unaprjeđenja kvalitete  usluge. Riječ je o tome da klijenti banke na strukturiran i definiran način mogu ocijeniti uslugu banke, kao i rad samih poslovnica. Projekt  je zamišljen i realizira se u dva osnovna smjera. Prvi je poticanje klijenata da izraze svoje mišljenje, neovisno radi li se o pohvali, prijedlogu ili prigovoru i to različitim kanalima komunikacije (telefonski, e-mailom, on line obrascem, popunjavanjem letka u poslovnici i sl.), a drugi smjer je sustavno istraživanje zadovoljstva i očekivanja klijenata. Time smo nastojali postići bolje razumijevanje potreba i očekivanja klijenata banke, detektirati i ukloniti uzroke eventualnih nezadovoljstava te razvijati dugoročni odnos s klijentima temeljenog na povjerenju i interaktivnoj komunikaciji s ciljem njihovog većeg zadovoljstva.