Online shopping bez muke

Online shopping više nije bauk ni za hrvatske kupce. Sve je više onih koji kupovinu na Internetu ne doživljavaju rizičnom a od ulaska u Europsku uniju nema više carinskih prepreka za kupovinu i otvorena su nam vrata svih EU online dućana.

Evo nekoliko lukavih savjeta koji bi vam mogli uštedjeti novac.

Ne kupujte prije doručka

Cijene u dućanima najbližeg shopping centra se ne mijenjaju tijekom dana, ali u online igri vrijede druga pravila. U kompetitivnim segmentima tržišta kao što je elektronika cijene fluktuiraju u odnosu na potražnju a najviše je kupaca online prije 9 ujutro i navečer nakon 20 sati. Izbjegavajte kupovinu u ovim terminima a provjerite da li je neki bolji “deal” dostupan usred dana.

Utorak i četvrtak su najbolji dani za kupnju

Ovim je danima obično najmanje aktivnosti i postoji mogućnost da dobijete bolju uslugu koja ponekad uključuje i mogućnost da ispregovarate bolju cijenu. Četvrtak je i dan kada obično imate najbolji izbor novih proizvoda na zalihi budući da online shopovi svoje “police” popunjavaju pred vikend.

Dignite se na noge prije nego što potrošite novce

Internet naravno ima znanstveno objašnjenje i za ovo a ono glasi:”Osjećaj za ravnotežu je ono što vam omogućuje da stojite na dvije noge a povišena svijest o potrebi za održavanjem ravnoteže uvjetuje da donosite odluke s više pažnje”- koliko su se znanstvenici patili nad ovim zaključkom manje je bitno od zdravorazumske navike da prije svake kupnje napravite pauzu i još jednom razmislite da li vam je ono što kupujete uistinu potrebno.

Vratite neželjene predmete

Jednostavno: vratite predmete kojima niste zadovoljni, čak i ako vas hrvatska adresa košta koji euro više poštarine nego ostatak Unije uvijek je bolje da vratite ili zamijenite neželjeni predmet nego da skuplja prašinu ili zauvijek ostane u ormaru. Iznenađujuće veliki broj ljudi si jednostavno ne da truda i odustane od vraćanja robe ili još gore; odustane od online kupovanja. Europska direktiva o pravima potrošača garantira vam pravo da vratite robu kojom niste zadovoljni a i svaki bolji online shop će vam izaći u susret u slučaju da niste zadovoljni.

Kupujte van sezone ili čim se pojavi noviji model

Još jedan očigledan i zdravorazumski savjet ali malo tko razmišlja o zimskoj jakni dok vani prži sunce ili o kupaćim gaćicama kad krenu jesenske kiše. Za sezonsku robu u pravilu je najjeftinija kupnja van sezone.

Europski eksperti za online kupovinu kažu da su rujan i listopad dobro vrijeme za kupovinu digitalnih kamera čije se linije osvježavaju dvaput godišnje a u ovo se vrijeme rasprodaju stariji modeli ostavljajući mjesta za nove “božićne” ponude. “Novi model dostupan danas = stariji model dostupan sutra”  kao pravilo naravno funkcionira i s ostalom potrošačkom tehnikom i elektronikom.

“Zaboravite” ono što želite u košarici

Ako odaberete neki proizvod i ostavite ga u svojoj online košarici bez da završite proces kupnje postoji mogućnost da će vas prodavatelj potaknuti na kupnju korigiranom cijenom. Vrlo vjerojatno ćete za nekoliko sati nakon što “zaboravite” nešto u košarici i odjavite se dobiti mail tipa: “Da li ste zaboravili dovršiti svoju kupnju” a ako i dalje ostanete ravnodušni postoji mogućnost da vam prodavatelj ponudi bolju cijenu za željeni proizvod. Ne posluju svi na ovaj način ali ima shopova koji imaju i ovaj oblik poticaja u svojoj prodajnoj strategiji. Bitno je da vi kao kupac na pokušaju ne gubite ništa; ako i ne dobijete nižu cijenu uvijek možete dobiti proizvod po onoj početnoj.

Lajkajte dućane koje volite

Povežite se s brendovima i dućanima koje volite na društvenim mrežama. Običan like stranice ili pristanak da budete na mailing listi znači da ćete među prvima dobiti obavijest o najboljim ponudama; imat ćete mogućnost na vrijeme reagirati na vremenski ograničene “best buy” prigode a nisu rijetkost ni nagrade za lojalnost u vidu ekskluzivnih popusta i proizvoda koji se nude isključivo pratiteljima na društvenim mrežama. kompare.hr, vodeći hrvatski portal za usporedbu cijena u području telekomunikacija, energije, osiguranja i financijskih usluga trudi se osigurati pravovremenu i objektivnu informaciju svojim face frendovima i pretplatnicima na newsletter.