NAGRADNA IGRA: Usporedi osiguranja ili telekom usluge, ugovori na kompare.hr i osvoji Opel Mokku!
Usporedi, kupi i osvoji Opel Mokku!

Kad je pravo vrijeme za servis (ili zamjenu) kočnica

Sustav kočenja jedan je od onih sustava na automobilu na kojem ne želite probleme. Lijepo se je voziti, ali najljepše je znati da se možete zaustaviti pouzdano i na vrijeme. Iako je pregled kočnica najbolje prepustiti majstoru, postoje i znakovi da nešto nije u redu koje može otkriti svaki laik.

servis-kocnica

Ne uspijevate zakočiti na vrijeme

Ako osjećate da na suhom kočite kao na mokrom i da vam jednostavno treba previše vremena da zakočite, moguće je da su vam se istrošile gume. Moguće je i da im je prošao rok trajanja, ali problem mogu biti i istrošene disk-pločice.

Provjerite gume

Starost guma možete provjeriti po oznakama. Na svakoj gumi navedeni su tjedan i godina proizvodnje. Primjera radi, ako na pneumatiku pronađete oznaku 12-18, to bi značilo da je proizvedena u 12-om tjednu 2018. godine. Ako su vam gume starije od četiri godine, vrijeme je da ih zamijenite. Istrošenost guma možete provjeriti na indikatoru koji se nalazi na gazištu, onome dijelu kojim dotiče asfalt.

Škripanje prilikom kočenja

Ako svaki put kada zakočite čujete škripanje ili zvukove poput brušenja ili zveketanja, riječ je o prilično pouzdanom znaku da je vrijeme za posjet mehaničaru. Iako se zvuk sličan škripanju može pojaviti i nakon postavljanja novih disk-pločica, on može odavati i kvarove koje se, ako se ne riješe na vrijeme, mogu pretvoriti u one skupocjene. Ako škripanje dolazi u paketu s mirisom spaljene gume, vjerojatno je problem u kočionim diskovima.

Zanosi u stranu

Ako prilikom kočenja osjećate da automobil vuče na lijevu ili desnu stranu, imate problem. Kvar ne mora biti nužno povezan sa sustavom kočenja. Moguće je i da je riječ o ovjesu ili nečem trećem, međutim, kvarovi te vrste mogu “zaraziti” druge sustave. Primjerice, da vam se gume nejednako troše, a gume su vrlo bitne za kočenje.

Miris paljevine

Miris paljevine je miris koji ne želite osjetiti kada vozite. Najčešće znači da se negdje nešto zablokiralo i da zbog toga dolazi do trenja metala o metal. Ako vam nešto neposredno “zamiriši” nakon izlaska iz automobila, pronjuškajte oko kotača i vjerojatno ćete otkriti krivca. U takvim situacijama posjetite mehaničara bez odgađanja, jer moguće je da je pred vama popravak kočionih čeljusti.

Papučica kočnice propada

Imate li prilikom kočenja osjećaj da vam papučica propada u bezdan, a učinak kočenja je slabiji, vjerojatno je vrijeme za zamjenu kočione tekućine. Proizvođači preporučaju zamjenu svake dvije godine ili nakon 30.000 kilometara.

Upalila se lampica

Ako ste bili baš uporni u izbjegavanju servisera, najbolji podsjetnik za prekidanje takve navike je upaljena lampica. Ako vam, dakle, zasvijetli lampica za istrošenost kočnica, vrijeme je za izlet do omiljenog automehaničara.

 

Usporedite osiguranja, kupite online i uštedite. Kliknite! →