Jeste li ikada poželjeli prevariti osiguranje?

Najčešće prevare u osiguranjima odnose se na najzastupljeniji vid osiguranja kod nas – autoosiguranje. Mnogi se tako sjete lažirati medicinsku dokumentaciju ili prometnu nezgodu. Lažno će prikazati da je vozilo oštećeno u prometnoj nezgodi koja se uopće nije dogodila, pokušati će naplatiti ranije oštećene dijelove vozila ili će povećavati realno nastalu štetu.

No, osiguravatelji imaju efikasna rješenja za sprječavanje ovakvih poteza. Prvi korak je provjeravanje postojanja ranijih šteta na vozilu, kao i provjeravanje broja odštetnih zahtjeva koje je „snalažljivi“ klijent do tada podnio drugim osiguravajućim kućama. Takav postupak provodi se kroz centraliziranu bazu podataka pri Hrvatskom uredu za osiguranje, koja sadrži sve podatke o prometnim nezgodama i njihovim sudionicima, kao i podatke o podnesenim odštetnim zahtjevima za naknade imovinskih i neimovinskih šteta kod svih osiguranja u Hrvatskoj. Osim toga, osiguravatelji međusobno surađuju, postoje interne kontrole, a koriste se i usluge privatnih detektiva.

Čest je slučaj da vas nakon prometne ili neke druge nezgode kontaktira predstavnik agencije koja se bavi isključivo naplatama šteta i pružanjem pravne pomoći u slučaju nezgode. Njihova provizija iznosi dvadeset ili više posto od naplaćene štete, stoga nije neobično da klijente pokušavaju nagovoriti na nerealne ili lažne odštetne zahtjeve.

Odustanite na vrijeme od takvih ideja. Osim što ćete izgubiti vrijeme i živce, bespovratno ćete izgubiti svoj ugled kod osiguravajućih kuća. Jednom kad uđete na njihovu crnu listu, naći ćete se u vrlo nepovoljnoj situaciji. Osim toga, počinitelje prevare čeka novčana kazna ili čak kazna zatvora u trajanju do tri godine. Naštetit ćete i ostalim osiguranicima – upravo zbog lažnih šteta, svi osiguranici plaćati će veće premije osiguranja.