Financijski nepismeni u bolju budućnost?


Šesti put zaredom, VISA je početkom ove godine provela istraživanje u 28 zemalja svijeta kako bi utvrdila jake i slabe točke financijske pismenosti. Hrvatska, nažalost, nije sudjelovala u ovom istraživanju, no rezultate je zanimljivo pročitati i od njih ponešto naučiti.

Trebali bismo sa djecom više razgovarati o financijama i pripremiti ih za tu važnu stavku u njihovoj budućnosti. Također, odgovornost prema sebi samima, kao i našim obiteljima, trebala bi biti snažnija – u ovim nesigurnim vremenima zabrinjava podatak da čak 68% ispitanika ima ušteđene rezerve za samo manje od tri mjeseca u slučaju nepredviđenih okolnosti (bolest, otkaz…).

Koja su pitanja odredila financijsku pismenost?

25.500 ispitanika trebala su odgovoriti na pet pitanja: imaju li kućni budžet i pridržavaju li ga se, koliko mjeseci mogu preživjeti sa svojom ušteđevinom za hitne slučajeve, koliko često razgovaraju sa svojom djecom (dobi 5 – 17 godina) o vođenju financija, koliko mladež i tinejđeri razumiju financije i jesu li uopće pripremljeni na raspolaganje svojim novcem, te u kojoj bi dobi djeca trebala biti educirana o financijskoj pismenosti  (u sklopu školskog obrazovanja, organiziranog od strane države).

Najzanimljiviji zaključci istraživanja

  • Brazil je financijski najpismenija zemlja. Slijede ju Meksiko, Australija, USA i Kanada.
  • Kinezi su najbolji kad je u pitanju štednja: ‘sa strane’ imaju ušteđeno u prosjeku za 3,9 mjeseci bez plaće, u slučaju nepredviđenih okolnosti. Slijede ih Tajvan, Hong Kong, Japan i Kanada, sa prosječno tri ušteđene plaće.
  • Paksitanci bi sa svojom ušteđevinom preživjeli jedva mjesec dana, točnije 0,8 mjeseca.
  • Visoka primanja nisu nužno i garancija financijske pismenosti i odgovornosti. U Kanadi je situacija donekle očekivana – 39% osoba koje imaju ušteđeno manje od tromjesečne rezerve spadaju u kategoriju osoba s visokim primanjima, dok se njih 34% nalazi u kategoriji s niskim primanjima. Zanimljivo je da su u Srbiji osobe s nižim primanjima, kad je štednja za ‘crne dane’ u pitanju, prestigle štediše u svim drugim kategorijama mjesečnih primanja.
  • U Meksiku i Brazilu roditelji su najodgovorniji što se tiče djece i financija. Često razgovaraju sa svojom djecom o financijskim temama. Meksikanci to čine 41,7 dana u godini, a Brazilci 38,1 dan u godini.
  • Pomalo suprotno našim očekivanjima, u američkim obiteljima o novcu se s djecom razgovara samo 25,8 dana u godini.
  • U skladu sa vremenom provedenim u razgovoru s djecom, u Brazilu se očekuje da edukacija djece vezano za financije počne najranije – već od njihove devete godine života. Vijetnamci su otišli najdalje i misle da njihovoj djeci tako nešto ne treba do njihove 14. godine (točnije, 14,4 godine). Amerikanci su u prosjeku – žele da njihova djeca uče o novcu sa 11,9 godina starosti.
  • Čak 44,4% Amerikanaca uopće nema određen kućni budžet, a samo 54% onih koji imaju pridržavaju ga se.

Na mladima svijet ostaje?

Posebno je poražavajuća činjenica da u većini zemalja većina ispitanika vjeruje da mladež i tinejđeri uopće ne razumiju osnove financija kao što su budžet, štednja, dugovi i odgovorna štednja. Kome to onda mi ostavljamo ovaj svijet? I, kakav svijet stvaramo ukoliko svojoj djeci ne prenosimo osnovne ‘mudrosti’ koje bi im trebale pomoći u njihovoj budućnosti i u njihovom svakodnevnom životu? Možda te ‘mudrosti’ ni sami nismo otkrili? Javite nam kakva su vaša iskustva i koje korisne savjete vi dajete svojoj djeci – najzanimljivije ćemo objaviti.

 

Usporedi osiguranja, kupi online i uštedi. Klikni!

 

KOMPARE SERVIS

Kompareovci Iskustva kupaca Za partnere Poslovi Poslovni podaci Uredi i kontakt

ONLINE KUPOVINA

Postupak ugovaranja Česta pitanja Načini plaćanja auto osiguranja Načini plaćanja dopunskog zdravstvenog osiguranja Provjera police dopunskog zdravstvenog osiguranja Upute za refundaciju i ugovorne ustanove

SIGURNOST KUPACA

Informacije o obradi osobnih podataka Pravne obavijesti Reklamacije i pritužbe Otkazivanje ugovora i raskid police Obavijest potrošačima Akcije u osiguranju Zakonski termini za vrstu osiguranja

Načini plaćanja

Jednokratno općom uplatnicom ili karticama do 12 rata bez kamata.
Trustmark webshop

OBRADA PODATAKA
Upisane osobne podatke koristimo da te možemo kontaktirati, obavijestiti o ponudama i pomoći ti pronaći osiguranje ili telekom uslugu prema tvojim zahtjevima i potrebama. U svakom trenutku možeš se predomisliti i odbiti primanje naših e-mail poruka klikom na opciju “odjava” na kraju svake naše poruke ili popunjavanjem obrasca ili slanjem poruke na szop@kompare.hr. Pročitaj više u Informacije o obradi osobnih podataka

GOOGLE CAPTCHA ZAŠTITA
Stranica kompare.hr zaštićena je Google Captcha sustavom, a više o tome možeš pročitati kroz politiku privatnosti i uvjete korištenja.

Odjavi se s newslettera

Newsletter šaljemo našim korisnicima temeljem legitimnog interesa. Upiši svoju e-mail adresu ako ne želiš primati newsletter. Sve o obradi podataka pronađi u Informacije o obradi osobnih podataka

© 2012- kompare.hr

Distribuciju osiguranja omogućuje posrednik u osiguranju Custodia d.o.o za zastupanje u osiguranju
HANFA Datum dozvole za rad 09.08.2013.,Klasa dozvole za rad UP/I-453-02/13-37/38

whatsapp
Viber